Beantwoord

Proximus mail & Gmail

  • 22 September 2021
  • 13 reacties
  • 326 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4

Ik slaag er sinds de aanpassing van Proximus mail nog altijd niet in om mijn Gmail accounts te bereiken (of toe te voegen) aan Proximus mail

“verificatie mislukt”

Gmail acccounts in Proximus mail verwijderd en terug proberen toe te voegen zonder succes

vanuit Gmail krijg ik wel beveiligingsmeldingen zodat blijkbaar toch geprobeerd wordt (zonder succes weliswaar) toegang te bekomen (“toegangspoging geblokkeerd”)

zoals voorheen beveiliging is aangepast gebleven om de toegang vanuit Proximus mail (en andere) mogelijk te maken

geen probleem om vanuit windows 10 mail de Gmail accounts te benaderen (toe te voegen)

→ oplossing ?

 

icon

Beste antwoord door Martin 22 September 2021, 21:27

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@M_016 Ik heb een ticket aangemaakt (IM11602107) om dit voor je te laten nakijken. Er zijn tot nu toe geen gekende problemen hiermee. 

Ter info:Heb bij mij eens geprobeerd om gmail accounts te bereiken en dat lukt bij mij.

Reputatie 7
Badge +4

@M_016 Er was nog geen exacte datum gekend, maar ging inderdaad normaalgezien rond midden november gebeuren (als testen ok zijn). Ik heb navraag gedaan hierover en hou je op de hoogte. 

Reputatie 7
Badge +4

Ref.: Uw e-mail service @proximus.com van 15/11 14h13

Het probleem “Gmail account toevoegen in Proximus webmail”  is nog steeds aanwezig (= indien er midden november een webmail update geweest is, heeft deze tot op heden geen soelaas gebracht)

Zoals de andere problemen die nog altijd gemeld worden, zolang proximus niet de vinger op de wonde kan leggen zulle dergelijke problemen en andere..., blijven gemeld worden, mijn gedacht.

Reputatie 7
Badge +4

Blijkbaar vandaag (nogmaals) een (tijdelijk) probleem met webmail

na ingave login en paswoord blijft of de toegangspagina blijft gewoon staan of blijft de webmail.ux.proximus.be pagina x tijd gewoon leeg draaien

Reputatie 7
Badge +4

Blijkbaar vandaag (nogmaals) een (tijdelijk) probleem met webmail

na ingave login en paswoord blijft of de toegangspagina blijft gewoon staan of blijft de webmail.ux.proximus.be pagina x tijd gewoon leeg draaien

Bovenstaande is blijkbaar (voorlopig?) terug van de baan

 

Reputatie 7
Badge +4

Kan het er eventueel mee te maken hebben dat nergens expliciet naar het wachtwoord gevraagd wordt?

Ik ga ervan uit dat het 2e vak van het e-mail adres betrekking heeft op het wachtwoord Gmail

 

Reputatie 7
Badge +4

@M_016 Het zou nog steeds moeten lukken om een externe account toe te voegen. Hier vind je uitleg hoe het zou moeten werken. Volg je deze procedure ? 

Reputatie 7
Badge +4

@HadewychT 

Fyi & zie mijn 1e bericht 

 

Reputatie 7
Badge +4

Via een android smartphone ben ik er in geslaagd Gmail accounts toe te voegen aan/in de Proximus mail app (na keuze negeer beveiligingswaarschuwing), maar in Proximus webmail onder windows blijft het bovenvermelde probleem bestaan (ook na herstart mail/PC)

→ oplossing?

Reputatie 7
Badge +4

@ Proximus waarom werkt dit nog steeds niet vanaf Proximus webmail (nieuwe layout)?

Reputatie 7
Badge +4

We zijn ondertussen 18 dagen verder en nog steeds is dit probleem niet van de baan

Concreet stelt zich er geen probleem om betrokken Gmail accounts via windows mail of thunderbird toe te voegen en te bereiken

Daarentegen wordt de toegang/toevoeging zoals hierboven vermeld niet nog steeds niet toegestaan vanuit de nieuwe proximus internet webmail 

Vermits er zich destijds met de oude webmail geen probleem stelde, kan er voor de oorzaak mijns inziens enkel richting proximus gekeken worden

U kunt derhalve bovenstaande als een formele klacht beschouwen waarvoor een oplossing op korte termijn gevraagd wordt

Ter info:

de instellingen Gmail zijn ok voor toegang vanaf minder beveilgde apps

 

Reageer