Proximus legt glasvezel maar sluit bewoners niet aan

  • 26 September 2020
  • 7 reacties
  • 298 Bekeken

Beste,

 

in 2018 legt proximus fiber in de straat, telefonisch krijg ik in juni of begin juli 2018 van de klantendienst  proximus de melding dat we enkele maanden nadien zouden gecontacteerd worden om aangesloten te worden. Na veelvuldig bellen  te bellen en mailen weten ze van niets meer.

Ik zit hier nog met een vdsl lijn 50Mbit, dus niet om over te stoefen.

 

Volgend jaar wordt heel de straat heraangelegd, als we dat vensters missen gaan we het voor vele jaren kunnen vergeten.
 

Aan welke boom dient er zoal geschud te worden om daar iets gedaan te krijgen…

 

Ik heb nu een flex pack internet tv  en vaste telefoon samen met all stars , ik vraag me af of ik als alternatief niet beter gewoon naar scarlet over schakel, wat een pack goedkoper is , zelfs met de optie van 5€ voor 1TB data

 

Kris


7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hey Jonathan,

 

Ondertussen niets meer gehoord.. 

Is daar nog iets mee gedaan ?

 

Kris

 

 


hi, ik heb dit verder laten controleren door onze fiber dienst en men kan op je thuis locatie jammer genoeg nog geen aansluiting van fiber voorzien
een exacte tijdsframe voor wanneer dit beschikbaar wordt had men momenteel nog niet jammer genoeg

FYI: Maandag pas komt er terug iemand langs die van proximus zelf is, om feedback te brengen vanuit de bevoegde dienst.

Hey Jonathan,

 

Ondertussen niets meer gehoord.. 

Is daar nog iets mee gedaan ?

 

Kris

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Beste,

 

in 2018 legt proximus fiber in de straat, telefonisch krijg ik in juni of begin juli 2018 van de klantendienst  proximus de melding dat we enkele maanden nadien zouden gecontacteerd worden om aangesloten te worden. Na veelvuldig bellen  te bellen en mailen weten ze van niets meer.

Ik zit hier nog met een vdsl lijn 50Mbit, dus niet om over te stoefen.

 

Volgend jaar wordt heel de straat heraangelegd, als we dat vensters missen gaan we het voor vele jaren kunnen vergeten.
 

Aan welke boom dient er zoal geschud te worden om daar iets gedaan te krijgen…

 

Ik heb nu een flex pack internet tv  en vaste telefoon samen met all stars , ik vraag me af of ik als alternatief niet beter gewoon naar scarlet over schakel, wat een pack goedkoper is , zelfs met de optie van 5€ voor 1TB data

 

Kris

hi Kris
ik laat even nakijken wat voor mogelijkheden er zijn hiervoor en wat de planning is

Hier is net het zelfde aan de gang maar er is ook geen sprake van proximus fiber aansluiting!

Maar wie weet kunnen de proximus forummedewerkers toch iets meer te weten komen bij de specialisten voor glasvezel aanleg!

@Kris1969 je kunt al eens checken op uw adres wat dit geeft → komt-fiber-naar-je-toe

hier kan je ook eens checken want als je snelheden boven 100Mbps ziet staan wil die zeggen da fiber zal mogelijk worden → proximus/internetsnelheid  

scarlet maakt gebruik van proximus zijn infrastructuur maar fiber pakketten hebben die blijkbaar nog niet.

Nog bijkomende info:

Het nummer voor info over fiber is:
- Bestaande woning: 0800 33 007
- Nieuwbouw: 0800 33 234

Heb je vragen over fiber /  heb je vragen over glasvezel :
Vul je hiervoor even het webformulier in via deze link:
https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_fiber_anspach_2/particulieren/r-orphans/forms/f-cr-fiber-anspach-2.html
Dit komt namelijk rechtstreeks terecht bij het Fiber Care Team.

NB: proximus forummedewerkers komen hier pas maandag terug langs om je verder info te verschaffen.

ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen (In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen) zodat ze hiermee maandag aan de slag kunnen.

 

Hallo Martin,

 

Helaas maar daar staan we niet bij. 

Ik heb al verschillende malen proximus gecontacteerd maar ze wimpelen me helaas altijd af met het riedeltje dat er geen fiber werken gepland zijn.
Het is toch te gek dat er hier fiber ligt en dat ze ons niet willen aansluiten zeker als je weet dat er voor meer dan 2 miljoen werken komen om de volledige straat te vernieuwen inclusief voetpad..
Alles gaat er uit, nieuwe rioleringen, nieuw voetpad...te gek voor woorden..

 

Kris

 

Kris

@Kris1969 je kunt al eens checken op uw adres wat dit geeft → komt-fiber-naar-je-toe

hier kan je ook eens checken want als je snelheden boven 100Mbps ziet staan wil die zeggen da fiber zal mogelijk worden → proximus/internetsnelheid  

scarlet maakt gebruik van proximus zijn infrastructuur maar fiber pakketten hebben die blijkbaar nog niet.

Nog bijkomende info:

Het nummer voor info over fiber is:
- Bestaande woning: 0800 33 007
- Nieuwbouw: 0800 33 234

Heb je vragen over fiber /  heb je vragen over glasvezel :
Vul je hiervoor even het webformulier in via deze link:
https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_fiber_anspach_2/particulieren/r-orphans/forms/f-cr-fiber-anspach-2.html
Dit komt namelijk rechtstreeks terecht bij het Fiber Care Team.

NB: proximus forummedewerkers komen hier pas maandag terug langs om je verder info te verschaffen.

ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen (In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen) zodat ze hiermee maandag aan de slag kunnen.

 

Reageer