Proximus internet en TV valt uit

  • 5 August 2019
  • 6 reacties
  • 1399 Bekeken

ik heb hier sinds enige tijd ook steeds het probleem dat het internet en proximus tv uitvallen.
vroeger nooit geen problemen me gehad maar de laatste tijd is het wel erg aan het worden. als dit blijft duren ga ik erover nadenken om van provider te veranderen. dit begint echt irritant te worden.

6 reacties

Ik heb je post in een nieuw topic gestoken, Robert.

Ik zie momenteel van hieruit geen storing op jouw lijn zitten. Kan je eens jouw modem al een reset geven? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
ik heb reeds meermaals mijn modem gereset, afgelopen zaterdag moest ik hem 2 maal achtereen resetten voor ik opnieuw internet en tv had. Op de modem branden toen alle lampjes maar toch had ik geen connectie met internet en proximus tv. en voor de duidelijkheid, internet en proximus tv zijn aan gesloten met kabels. gisteren en vandaag opnieuw de connectie die weg viel. zou dit aan een defecte modem kunnen liggen?
De laatste reset die ik kan zien is in februari gebeurd. Had je toen al deze problemen?
Kan je deze alvast nog eens recent resetten, zoals in de eerder gegeven link is beschreven? Ik bedoel alleszins geen herstart/reboot, maar effectief een harde reset 😉
Tip: Dikwijls duwt men niet lang genoeg het verzonken reset knopje in terwijl de bbox onder spanning blijft staan, duw het maar gerust 20 seconden lang in vooraleer je het terug loslaat.
sorry, ik heb me hier verkeerd uitgedrukt. wat ik bedoelde is de modem terug herstarten. niet resetten. wist eerlijk gezegd niet dat er een reset knopje aanzat, nooit bij stil gestaan. En is wel raar dat de laatste reset zou zijn gebeurd in februari. ik heb het in ieder geval niet gedaan. Toen had ik geen problemen. maar ik zal dit vandaag eens proberen, hopelijk zijn die problemen dan van de baan.

bedankt voor de reacties ☺️
Een software update kan er voor ons ook uitzien als een reset 😉 Het is eigenlijk van februari geleden dat de software is vernieuwd, een reset zou ook de software opnieuw ophalen :)

Laat gerust maar weten of het al dan niet helpt, dan kan er nog even verder gekeken worden.

Reageer