Vraag

Proximus home optimizer app

  • 12 August 2018
  • 18 reacties
  • 1718 Bekeken

  • Apprentice
  • 4 reacties
na gebruik van deze app (home optimizer) veranderd de app mijn kanaal van 1 naar 11, resultaat!!
ik moet nu surfen via fon, geraak niet meer op mijn wifi (niet op pc noch gsm). Heeft iemand een oplossing want op de app geraak ik ook niet via fon (melding; u bent niet de eigenaar van deze lijn)

18 reacties

Heb je mss het wifi wachtwoord avn je bbox vroeger zelf veranderd en komt het niet meer overeen met dit die op de sticker van je bbox staat.
Probeer anders eens door je bbox te resetten >
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
veel dank, ben terug verbonden, nog altijd zelfde pw, ik zou zeggen blijf zo ver mogelijk weg van deze proximus app.
jean
Ter bijkomende info: ik gebruik ook deze app niet en stel zelf het beste wifi kanaal in aan de hand van een wifi-analyser app op mijn smartphone en zie zo waar ik het wifi kanaal op mijn bbox best zelf instel.
Maar uiteraard doet ieder daar zijn goesting mee om deze home optimizer app al dan niet te gebruiken 😉

De Home optimizer app kan geen verbinding maken met bbox... 

suggesties?

Al eens geprobeerd door deze app opnieuw te installeren.

Jawel, daarnet nog. Zelfde probleem

Proximus medewerkers kunnen je meer details geven, maar ik dacht dat de app ook aangepast wordt ivm de wifi booster, enfin of het dar iets mee te maken heeft kunnen zij maar beter uitleggen….

Reputatie 7
Badge +4

@jadema  op wat voor toestel gebruik je de app, wifi booster zou geen problemen mogen opleveren met de app

iPhone 8

ik heb geen wifi booster btw

 

Reputatie 7
Badge +4

@jadema  krijg je een bepaalde foutmelding  ?
de app zou immer ook moeten werken met IOS

‘Kan geen verbinding maken met bbox’

Reputatie 7
Badge +4

Ter info: Referentie

https://nl.forum.proximus.be/archieven-2010-2017-44/problemen-met-wifi-verbinding-op-iphone-40209

Eventueel uw BBox herstarten/resetten maar eerst misschien onderstaande proberen

Probeer ook eens om het huidige opgeslagen draadloos netwerk van uw B-Box3 op uw Iphone te verwijderen en nadien terug opnieuw te verbinden

Ook eens natrekken of “wave” / “one ssid” actief staat en eens uitzetten om te testen of het helpt.

natrekken op de UI van de bbox > http://192.168.1.1 inloggen als User en Userwachtwoord staat op een sticker van je bbox zelf. 

Reputatie 6
Badge +2

Ik gebruik die app soms ook op een draadloze tablet en als die toepassing gestart wordt zoekt hij altijd naar een bbox die hij niet vindt, maar ik doe daar maar één ding mee: de intersnelheid meten en dat lukt altijd. Bij mij zit er wel een repeater tussen mijn androidtablet en de bbox. Komt het daardoor of is er echt iets met die app?  Ik zal morgen eens proberen zonder repeater. 

@jadema als je eens een ander wifi analyzer app voor iPhone iOS installeert en het daarmee werkt zal het probleem zich wel in de “home optimizer-app” zelf situeren.

Reputatie 6
Badge +2

Wanneer ik de intersnelheid meet zonder repeater komt er een bericht dat de bbix wordt gezocht maar dat gaat na enkele seconden weg. Ik vermoed omdat de bbox gevonden is.

Ik gebruik deze home optimizer app niet maar als je natuurlijk bv ook te ver staat van de bbox is het volgens mij logisch dat hij ook zal melden dat de bbox niet gevonden werd, maar je kan waarschijnlijk wel de app dan nog gebruiken als wifi anlyzer om bv de wifi kanaal bezetting te zien, van andere wifi signalen …..

Reageer