Vraag

Proximus heeft zelf mijn abonnement opgezegd?

  • 30 September 2021
  • 6 reacties
  • 91 Bekeken

Begin september viel mijn vast internet uit. Hiervoor lieten wij een technieker komen die leek aan te geven dat we naar Scarlet zouden zijn overgeschakeld. 

Wij hadden echter niets ondernomen om van provider te veranderen, dus we vielen volledig uit de lucht. Bij Scarlet, waar we naar gebeld hebben om te vragen of zij iets ontvingen van ons, vielen ze evenzeer uit de lucht. Er was geen enkel spoor van een aanvraag tot aansluiting van ons te vinden.

Na nog enkele telefoontjes naar de technische dienst kwam gisteren eindelijk weer een technieker van proximus langs. Hij gaf ons een nieuwe modem, en ons internet werkt weer. Eindelijk!

Vandaag kreeg ik echter een bizarre mail van proximus, zeggende dat onze opzegging bevestigd is. Doorklikkend in de mail, die zeker van proximus komt, blijkt dat reeds op 17 augustus onze opzegging zou aangevraagd zijn. Nogmaals, die aanvraag is zeker niet door mij of mijn partner gebeurd.

Nu we eindelijk weer internet hebben, na etteloze telefoontjes naar klantendienst en technische dienst, en na het aankopen van vele gigabytes aan mobiele data, blijkt het probleem toch nog niet opgelost. 

Hoe komt het dat proximus denkt dat ons abonnement door ons werd opgezegd? Er is geen enkele aanvraag in die zin van ons uitgegaan. Op basis waarvan is dit gebeurd? Kan dit aub ongedaan gemaakt worden? 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik vermoed dat u ten vroegste vanaf morgen een reactie van Proximus medewerkers (moderatoren) zult krijgen

Mogelijks is er één of andere fout gebeurd door één of andere (interne/externe) medewerker van Proximus of Scarlet maar dan lijkt het op het eerste zicht eigenaardig dat een technieker nog ter plaatse komt om het probleem “geen internet” op te lossen (door enkel de modem te vervangen) tenzij deze (van Proximus) kwam om uw aansluiting bij Scarlet te activeren

Enkel Proximus medewerkers kunnen licht in deze duisternis scheppen 

Plaats indien nog niet gedaan uw klantnr in uw forum login profiel (aldaar enkel zichtbaar voor Proximus)

 

Best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee verder kunnen van zodra ze hier de draad opnemen om je vraag vzerder te kunnen beantwoorden.  

Er wordt inderdaad in sommige gevallen gratis data voorzien, maar dit moet ik verder overlaten aan de Prox Forummedewerkers.

@Proximus-forummedewerkers zie ook de uitleg van SDK ivm met uitval Internet….

→ Proximus heeft zelf mijn abonnement opgezegd? | Proximus Forum

Nadat ons vast internet was uitgevallen waren we begin deze maand reeds meteen aangewezen op onze mobiele data.  

Met het vele telewerken, en de occasionele ontspanning waarvoor we ook op internet toegewezen zijn (netflix, etc), waren die mobiele data al snel op. 

We hebben dan ook voor tientallen euro’s aan mobiele data moeten aankopen, vermoedelijk voor zo’n 80€. Met die aangekochte mobiele data konden we bovendien slechts een fractie surfen van hetgeen we normaal deden.

Nu vraag ik me af wat het beleid van proximus is voor zulke zaken: doen jullie een geste voor die noodgedwongen aankopen van mobiele data, nadat jullie een fout maakten waarvoor we nota bene urenlang met de technische dienst van proximus hebben moeten bellen?  

 

Reputatie 7
Badge +3

@SDK  Ik heb jouw 2 topics samengevoegd. Noteer je even je klantgegevens in jouw profiel? Groetjes, Antonella

PS: Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd.

Reputatie 7
Badge +3

@SDK Sorry voor de late reactie.Kan ik u misschien nog helpen.Indien ja, kan u dan uw klantgegevens(klantnr, gsm-nummer, naam)aanvullen op uw profile.Dan kijk ik het even na voor u.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@SDK 

zoals Martin vraagt : gelieve de juiste klantgegevens in te vullen in je profiel zodat we dit kunnen laten nakijken.

groeten

Tina

Reageer