Vraag

Proximus glasvezel beschikbaar buiten hoofdsteden

  • 25 July 2018
  • 6 reacties
  • 338 Bekeken

"Proximus lanceert het project 'Glasvezel voor België' om klanten een volgende generatie netwerk van de toekomst te bieden
16/12/2016

Proximus kondigt een investering van 3 miljard EUR in de komende 10 jaar aan om de uitrol van glasvezel in België te versnellen"

Dit was in december 2016 en nu onlangs in het nieuws praten ze over 1gb/s tegen 2020

Mijn vraag is (ruwe schatting maakt niet uit). Is dit enkel voor de hoofdsteden? zoniet
Komt er glasvezel van 200 mb/s buiten de hoofdsteden tegen 2020 of enkel nieuwe wijken die worden aangesloten?

Want december 2016 +10 jaar = december 2026.
Ik ben al lang klant bij proximus ben tevreden over de producten/prijs ook de klantendienst, modem kapot of probleem technieker komt langs. Geen probleem allemaal correct. (Behalve internet snelheid dan)

Eerst was er de belofte van vectoring, die 2 jaar later blijkbaar 1 jaar gewerkt heeft ik ging van 30/4 naar 50/10 nu zit sinds een paar maanden zit ik terug op 20/10 verbinding. Dus word het voor mij zeer moeilijk om nog te geloven wat er beloofd word en ik zeker geen tussen 5 en 8 jaar wacht op sneller internet.

Ik zou graag wat meer info hebben hierom want een overstap zie ik niet echt zitten aangezien ik tevreden ben over al de rest maar als dit nog heel lang duurt zie ik echter geen andere oplossing. Een 50 of 70mb down profiel zou al heel wat zijn. Want streams bekijken + netflix op meerdere tv's kijken dan word 20mb/s zeer krap.

Groeten,
Jeroen

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Als je alle artikels hier over leest, heeft het bedrijfsleven prio. 1. Ongeveer 50% van de particuliere klanten zullen rond 2026 op glasvezel kunnen zitten. Weet niet waar je woont maar hier in Wenduine kunnen ze mij geen datum geven. Het is en blijft afwachten.
Reputatie 7
Badge +4
Ik stel voor dat u eens kijkt wat u als nieuwe klant op adres zou kunnen bekomen (min, max, normaal) via onderstaande link (in afwachting van een reactie van Px-medewerkers op dit forum
https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/internetabonnementen/speedtest-internet-connectie.html#/input

50/15 is een "provisioning" (basis)-profiel in zone 2 & 30/10 in zone 3 voor vdsl2 vectorised (zone x = in functie van afstand tot KVD/ROP/centrale & toestand van/op de kabel)
Eventueel de competitie (teledistributie) contacteren om te zien wat zij u eventueel kunnen bieden
https://shop.telenet.be/shop/nl/speed

P.S.
Er is (voorlopig) 1 hoofdstad Brussel, maar inderdaad voor glasvezel zijn bedrijfsterreinen en de (grotere) stadskernen (voorlopig) een 1e prioriteit
Het zou inderdaad interessant zijn te weten te komen wat er in de 2 MoUs van de Vlaamse Regering met Proximus en Telenet staat (openbaarheid van bestuur of zou de berg een muis gebaard hebben?)
https://www.hln.be/ihln/internet/akkoord-met-proximus-en-telenet-over-supersnel-netwerk~a53c5341/
misschien beter ook de link naar de tabel met VDSL profielen meegeven, zodat je direct een overzicht hebt:
> klik hier > Nieuwe Vectoring Profielen
Reputatie 7
Badge +4
Perfect Martin, dank u
Was verkeerd zie in een eerder contact dat vectoring nog niet op de kast actief is. Dus die 50/10 was blijkbaar om dat de lijn stabieler was voor een periode van een jaar en dan weer niet. Dus als er zelfs nog geen vectoring aanwezig. Kan blijkbaar nog lang wachten op beter internet 😕
Mss en kleine troost maar er zijn inderdaad nog altijd ROP's die niet op vectoring overgeschakeld zijn!

Reageer