Skip to main content

Kan sedert enige tijd geen word bestanden meer openen in de cloud.

Graag advies

ook niet via https://www.proximuscloud.be


krijg je een bepaalde foutmelding als je deze opent ?


Probleem is opgelost.  Gewoon rechts op bestand klikken en laten openen met word ipv met klandblok.

Als je één bestand zo aanpast worden ze allemaal automatisch naar te openen met word veranderd.


Jij hebt ongewild het standaardprogramma om bestanden met de .doc, .docx extensie wat Word documenten zijn aangepast naar kladblok. Waardoor je je documenten niet meer kon openen. Zie hier: https://webwereld.nl/how-to/software/windows-10-verandert-steeds-mijn-standaardprogrammas-3772072/ , https://www.pcleek.com/tips/tips-voor-windows/595-extensie-koppelen-aan-ander-standaardprogramma Dit valt vaak voor. Het allerbelangrijkste is dat je het zelf hebt kunnen vinden en oplossen.


Dat heb ik nu nog echt nooit voorgehad en gebruik al vele jaren Windows dat windows steeds de standaard programma’s verandert ik denk dat dit eerder voorvalt als je zelf een ander programma in de popup lijst kiest en vergeet af te vinken dat dit programma niet altijd mag gekozen worden in het vervolg.


Je kan dit voor hebben wanneer je een programma installeert en de bestandstypen laat wijzigen dat het nieuwe programma die moet openen. Dit is gewoon als randinformatie. Anders is het inderdaad zoals jij het zegt.


in ieder geval als ik de proximuscloud geïnstalleerd heb klopte de koppeling /bestandstype

Heel in het begin waren er wel problemen met openen van bestandstypen bij proximus cloud en niet alleen met word bestanden.


Reageer