Skip to main content
Hallo, sinds enkele weken merken wij bijna dagelijks dat er bestanden zomaar verdwenen zijn van onze Proximus Cloud. Wij kwamen er achter dat de ontbrekende bestanden telkens in de vuilbak van de Cloud staan, soms wel 2500 stuks! We kunnen die dan, 1 per 1, weer aanvinken en herstellen en dan staan ze gelukkig weer op hun plaats. Maar als we dan enkele dagen opnieuw kijken is het weer van dat! Dit kan uiteraard niet blijven duren want het is behoorlijk onhandig. We werken met 2 personen op de Cloud en we zijn er zeker van: géén van ons beiden delete deze files. Kan iemand ons alsjeblieft helpen? Alvast bedankt! Margot
Margot, kan je eens proberen via de directe download link.



https://conf-prx-pc-prod.cloud.synchronoss.net/snc-repo/data/SyncDrive/download?client=pcGroeten Thierry
Hey Margot,



Je kan gerust deze op elk toestel verwijderen en terug opnieuw installeren. Je bestanden in de Cloud blijven bewaard.

Ze opnieuw installeren kan je doen zoals hier beschreven: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_cloud_app/particulieren/support/internet/cloud/uw-cloud-account-instellen/de-cloud-applicatie-installeren.html



Ik geef je bijkomende informatie verder door.



Groetjes,

Wenzel
Hey Margot,



We hebben juist nog enkele vraagjes:

Met welke toestellen gebruik je de Cloud? En welke software+versie draait er op?

Krijg je een foutmelding of waarschuwingsbericht, of gebeurt het uit het niets?



Groetjes,

Wenzel
Kan je even nagaan of je nu al een verschil merkt?
Hallo ThierryW, bedankt voor je reactie. Ik heb m'n cookies verwijderd en zowel met Chrome als Firefox blijf ik dezelfde boodschap krijgen na klikken op de link om de Cloud applicatie opnieuw te installeren en na inloggen: "Sorry, Wegens technische problemen is deze dienst momenteel niet beschikbaar. Gelieve later opnieuw te proberen. Wij verontschuldigen ons voor dit ongemak." Is er een andere manier om te proberen die Cloud applicatie weer op m'n laptop PC te krijgen? Want nu kan ik dus helemaal nergens aan... en weten we dus ook niet of met de herinstallatie het oorspronkelijke probleem opgelost geraakt.
Margot, kan je eens de cookies verwijderen en eventueel ook eens testen via een andere browser. Groeten Thierry
Margot , is het op een pc , smartphone of tablet dat je de cloud weer wil installeren? Wat lukt er juist niet, bij welke stap van de installatie loopt het fout?
Hey Margot,



Je case is in verdere behandeling. We hadden nog enkele vragen:

Heb je al geprobeerd de cloud installatie volledig te verwijderen op alle toestellen en deze vervolgens opnieuw toe te voegen?

Zijn de verwijderde bestanden, bestanden die je handmatig er in hebt geplaatst of automisch gesynchroniseerd?



Groetjes,

Wenzel
Hallo Margot,



Momenteel zijn we dit aan het onderzoeken,



je mag ons via deze link je My Proximus gebruikersnaam doorsturen.



Groeten Geert
We vroegen dit na aan het bevoegde team en koppelen zo spoedig mogelijk terug, Margot.

Beste,

 

Hebt u al meer nieuws voor mij aub?


Standaard Safari


Via welke browser werkt u?


Heb je de mogelijkheid om te testen via een andere browser?


Dat kan, maar eerlijk gezegd begrijp ik niet goed waarom. 

Ik werk 3 jaar met jullie Cloud oplossing zonder problemen, 3 jaar met Safari als browser. Hebben jullie nu ervaring dat jullie Cloud oplossing plots niet meer compatibel is met Safari?

Ik zou graag begrijpen:

1. Wat nu misgaat met jullie Cloud en waarom?

2. Hoe we dit kunnen herstellen en in de toekomst vermijden?

3. Hoe alle bestanden die in de prullenbak zijn terechtgekomen eenvoudig terug verplaatst kunnen worden naar hun oorspronkelijke archief?

Bedankt. 


Op de PC waar m’n bestanden worden opgeslagen.


Ja, maar ik begrijp het probleem, maar ondervind je dit probleem op de applicatie (via je smartphone of tablet) of via de website (op je PC)?


Bovendien krijg ik bijna elke 10sec een melding van Proximus Cloud dat “1 bestand is verwerkt” (ik vermoed: verwijderd).  


Beste, 

Graag jullie antwoord?


Bestanden die staan opgeslagen in Proximus Cloud worden automatisch verplaatst naar de prullenmand.  Zonder verklaarbare reden of actie.  Proximus Cloud blijkt dit uit zichzelf te doen.

Probleem lijkt identiek aan probleem van Margot77 hierboven.


Dag Dobey, ondervind je dit probleem via de website of via de applicatie?

 


Beste,

Ik ervaar sinds vorige week hetzelfde probleem.

Is dit bij Margot77 opgelost geraakt en, zo ja, hoe?

Kan iemand van Proximus support mij helpen?

Bedankt,

Dobey


Hallo LinosD, dankjewel voor je reactie. Als we nu kijken op 1 van van de PC's waarop vanmorgen nog een hoop in de Cloud ontbrak als we er via Windows in keken, merken we nu inderdaad een klein verschil: ergens is er wel een bestandje bijgekomen, maar zeker nog niet alles.
Hallo, mijn probleem lijkt toch nog niet helemaal opgelost: ik heb zoals jullie me aangeraden hadden heb ik op de 3 pc's de Cloud verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Op mijn laptop krijg ik nu de volledige inhoud van de Cloud te zien en heb ik zo op het eerste zicht geen bestanden die 'verdwenen' zijn en lijkt dus alles ok. Als we de Cloud echter opendoen (in Windows) op de 2 andere PC's, dan zien we daar opnieuw gaten in onze Cloud, bestanden die ‘verdwenen’ zijn, die er dus niet bij staan, maar er bij mij op de laptop wel op staan. Weet iemand raad? Alvast bedankt, Margot
ah wacht... het lijkt nu toch te lukken met de installatie... ik hou je op de hoogte...

Reageer