Skip to main content
Hallo, sinds enkele weken merken wij bijna dagelijks dat er bestanden zomaar verdwenen zijn van onze Proximus Cloud. Wij kwamen er achter dat de ontbrekende bestanden telkens in de vuilbak van de Cloud staan, soms wel 2500 stuks! We kunnen die dan, 1 per 1, weer aanvinken en herstellen en dan staan ze gelukkig weer op hun plaats. Maar als we dan enkele dagen opnieuw kijken is het weer van dat! Dit kan uiteraard niet blijven duren want het is behoorlijk onhandig. We werken met 2 personen op de Cloud en we zijn er zeker van: géén van ons beiden delete deze files. Kan iemand ons alsjeblieft helpen? Alvast bedankt! Margot
Hoi Thierry, ik krijg hierbij een hoop meldingen dat het niet veilig is...



"Deze site is niet veilig

Dit kan betekenen dat iemand probeert u te misleiden of gegevens te stelen die u naar de server verzendt. U moet deze site onmiddellijk sluiten.

Recommended iconSluit dit tabblad

Meer informatie Meer informatie

Het beveiligingscertificaat van deze website is niet veilig.

Foutcode: 0"
Hallo Samuel. Bedankt voor je reactie. Het is op de laptop. Maar via de link "https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_cloud_app/particulieren/support/internet/cloud/uw-cloud-account-instellen/de-cloud-applicatie-installeren.html"

krijg ik nu op de de boodschap : "Sorry, Wegens technische problemen is deze dienst momenteel niet beschikbaar. Gelieve later opnieuw te proberen. Wij verontschuldigen ons voor dit ongemak." Dat is nu al 24u het geval 😞
Dankjewel, maar verdorie, nu heb ik dus net de Cloud applicatie verwijderd zoals je me zei te doen, maar is de 'dienst momenteel niet beschikbaar om de cloud weer te installeren' via die link die je me doorstuurde. Nu heb ik helemaal niks meer tot mijn beschikking om te kunnen werken!
Beste Wenzel,

Bedankt voor je reactie. Ik heb nog niet geprobeerd om de Cloud installatie volledig te verwijderen op alle toestellen en deze vervolgens opnieuw toe te voegen. Indien dit wenselijk is zal ik het proberen… (Oh help! Is hier een handleiding voor beschikbaar? We riskeren toch niet ons werk kwijt te raken als we de Cloud installatie verwijderen???)

Verder zijn de bestanden die in de vuilbak belanden denk ik bestanden die automatisch gesynchroniseerd worden... Ik begrijp misschien niet helemaal je vraag, sorry. Wij werken gewoon op de computer en saven ons werk dan in de Cloud. Verder plaatsen wij op geen andere manier dingen in de Cloud. De bestanden die de laatste tijd ‘vanzelf’ in de vuilbak belanden zijn zowel recente als oudere bestanden. Ik merk ook dat er een hoop dingen dubbel of meer dan dubbel beginnen in te staan met extensies genre (1) of (1)(1)(1). Misschien komt dit door de dagelijkse hersteloperatie die ik doe om de verdwenen bestanden (die dus vanzelf in de vuilbak terecht komen) terug te plaatsen.

Ik hoop dat je hiermee verder kunt?

Groetjes en bedankt,

Margot
Het gebeurd verder uit het niets, zonder enige foutmelding of waarschuwingsbericht.

Vanochtend raak ik voor het eerste niet ingelogd op de cloud om mijn intussen helaas dagelijkse routine te starten van alle opnieuw uit hte niets in de vuilbak terecht gekomen files te herstellen (1 per 1, weer aanvinken en herstellen, grrrrr...). Hierbij krijg ik de melding : "Error: returned status code 500 Internal Server Error"

Groetjes,

Margot
Oei Wenzel, het zou kunnen dat het toch Office 365 is op de eerste PC... sorry, dat kreeg ik even verkeerd door.

Groetjes,

Margot
Hallo Wenzel, dankjewel voor je reactie. Wij gebruiken de Proximus Cloud op de Laptop met Windows Office 2016 en op (2) vaste PC's, waarvan 1 met Windows Office 2013. De andere PC staat ergens anders dus dat moet ik bij gelegenheid even nakijken. Hopelijk kun je hier alvast in afwachting mee verder?

Vriendelijke groetjes,

Margot

Reageer