Vraag

PROXIMUS Cloud


Reputatie 1
Badge
Sinds enkele dagen heb ik problemen met de overdracht van Excel files.
Krijg steeds de melding "server tijdelijk onbereikbaar".

36 reacties

Reputatie 1
Badge
Heb ook getracht via een laptop de bestanden op te laden maar krijg steeds dezelfde melding "server tijdelijk onbereikbaar" waardoor de bestanden niet opgeladen kunnen worden in de cloud en dus ook niet geraadpleegd kunnen worden op andere toestellen waar ik cloud geinstalleerd heb.
Heb ook proximus cloud verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar steeds zelfde probleem !
Reputatie 7
Badge +4
Dag Edward, en je hebt dit probleem enkel als je excel files probeert te uploaden? MVG, Wim
Reputatie 1
Badge
Dag Wim,
Geldt ook voor andere bestandstypen (word, ...) en kan ook niets meer uploaden via mijn andere toestellen waar cloud op geinstalleerd is. Verscheidene malen cloud gedeinstalleerd en terug geinstalleerd en alle bestanden worden netjes overgedragen alleen kan ik dus niets meer uploaden.
Als ik een nieuw bestand wil uploaden loopt de overdracht altijd vast met melden "server tijdelijk onbereikbaar". Alvast dank voor de hulp !
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb een aanpassing gedaan, kan je nog eens proberen?
Reputatie 1
Badge
Helaas werkt het nog steeds niet. Ik heb ook nog eens de pc heropgestart maar steeds zelfde resultaat bij uploaden nieuw bestand : "server tijdelijk niet bereikbaar". Moet ik cloud nog eens verwijderen en dan terug installeren ?
Reputatie 7
Badge +4
kan je even de cloud herinstalleren ?
Reputatie 1
Badge
Dag Jonathan,
Ik heb de applicatie terug geïnstalleerd maar nu is ook de overdracht van bestanden vanuit de cloud misgelopen en krijg ik tijdens de overdracht de melding "server tijdelijk niet bereikbaar". Daardoor stopt de overdracht van bestanden bij de herinstallatie. Dus voordien kon ik nog wel vanuit de cloud downloaden maar niet meer uploaden. Nu kan ik dus ook niet meer downloaden.
Alvast dank voor de hulp.
Reputatie 1
Badge
Hallo,
Ik heb de bestanden nu terug kunnen downloaden maar het probleem bij het uploaden van nieuwe bestanden blijft bestaan. Ik krijg nog steeds de melding "server tijdelijk onbereikbaar.
Reputatie 7
Badge +4
kan je dit nu nogmaals proberen ?
Reputatie 1
Badge
Ik heb nu herhaalde malen de toepassing terug geïnstalleerd en de bestanden worden perfect vanuit de cloud op mijn pc gedownload maar als ik een nieuw aangemaakt bestand wil uploaden lukt dat nog steeds niet (krijg steeds de melding "server tijdelijk onbereikbaar"). Heb ook de c-schijf opgeschoond omdat ik vermoedde dat er niet genoeg vrije ruimte was om cloud behoorlijk te laten lopen maar ook dat heeft niet geholpen. Dank voor alle hulp.
misschien best ook erbij vermelden als zowel niet lukt in de proximus cloud applicatie alsook niet via http://www.proximuscloud.be
Reputatie 1
Badge
Dag Martin,
Ik wist nog niet eens dat je ook via die weg bestanden kunt uploaden.
Ga het onmiddellijk proberen.
Reputatie 1
Badge
Hallo Martin,
Dit werkt wel maar het is erg moeizaam om telkens eerst de bestanden (manueel) te uploaden.
Jarenlang heeft cloud uitstekend bij mij gewerkt. Telkens ik op een bepaald apparaat (pc thuis, laptop, pc werk) waar cloud op geïnstalleerd was, een wijziging maakte in een bepaald bestand of een nieuw bestand opsloeg, werd dit automatisch gesynchroniseerd in de cloud toepassing en vervolgens ook op alle toestellen. Die toestellen hadden dan ook automatisch een identieke bestandsindeling onder de cloud.
Om één of andere redenen is dat bij mij sinds enkele weken niet meer mogelijk en krijg ik dus steeds de melding bij de automatische overdracht dat de "server tijdelijk onbereikbaar" is. Uw tip was zeker heel waardevol maar ik zou toch graag terug over de automatische synchronisatie beschikken. In ieder geval bedankt voor het meedenken. Vele groeten, Eddie
Reputatie 1
Badge
Dag Martin,
Nogmaals dank voor je tip. Deze heeft me wel op een ander spoor gebracht dat wel schijnt te werken.
Ik heb de map locatie van Proximus veranderd van de c-schijf naar de d-schijf van mijn pc en dat blijkt wel te werken met automatische synchronisatie. Moet het nog verder testen maar eerste indruk is positief.
Bij mij staat die inderdaad ook op de D-schijf ingesteld, maar eigenlijk zou dit even goed moeten werken op de c schijf enfin al het zo werkt ben je ook gered.
Maandag als de proximus medewerkers hier terug langs komen kunnen ze mss dit even aan de bevoegde dienst voorleggen en zo de vraag stellen waarom het eventueel bij u niet lukt op de C schijf maar wel op de D schijf.

Uw c schijf een ssd misschien en zou het daar eventueel iets mee kunnen te maken hebben alhoewel als het vroeger wel werkte zou het natuurlijk nu ook nog moeten werken, enfin ik ben maar een beetje luidop aan het denken 😉
Reputatie 1
Badge
Martin,
Ik had inderdaad sinds enige weken bij het opstarten van de pc de melding gekregen dat de c-schijf bijna onvoldoende ruimte had om de cloud app goed te laten functioneren maar had daar niet onmiddellijk aandacht aan gegeven. Door het herhaaldelijk deinstalleren (waarbij de pc telkens een back-up maakt van de cloud gegevens - wat uitstekend is) was mijn c-schijf inderdaad helemaal vol en kon de cloud dus inderdaad niet meer functioneren. Ik heb nu al verscheidene testen gedaan en alles lijkt terug te werken zoals voordien. Maar nogmaals het was uw suggestie die mij op het juiste spoor gezet heeft. Het probleem had dus inderdaad niets met proximus cloud te maken maar wel met de vrije ruimte op mijn c-schijf. Nogmaals dank !
Zonder dank heel graag gedaan en blij te horen dat het voor u nu opgelost is en ondertussen hebben we ook iets bijgeleerd dat er ook voldoende vrije ruimte op de schijf moet zijn of dat er anders problemen bij het uploaden naar Proximus Cloud!
Reputatie 1
Badge
Heb sinds gisteren terug hetzelfde probleem : "server tijdelijk onbereikbaar". Heb opnieuw alles geprobeerd (deinstalleren, herinstalleren, wijzigen van c-drive naar d-drive, ...) maar opnieuw zelfde probleem als voordien. Kan wel bestanden opladen zonder enig probleem via http://www.proximuscloud.be. Er is voldoende vrije ruimte op zowel c-drive als d-drive.
Reputatie 1
Badge
Heb ook getracht via mijn laptop bestanden op te laden maar ook daar zelfde probleem "server tijdelijk onbereikbaar". Moet dus m.i. toch wel een proximus cloud probleem zijn uiteindelijk.
Reputatie 7
Badge +4
Kan je even kijken of het probleem zich nu nog voordoet?
Reputatie 1
Badge
Heb zonet getracht een word bestand op te laden maar bij de overdrachten krijg ik nog steeds de melding "server tijdelijk onbereikbaar".
Reputatie 7
Badge +4
Kan je via privébericht nog even je gebruikersnaam doorgeven, zodat we een en ander kunnen (laten) nakijken?
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb nog even je cloud nagekeken , er is in elk geval nog voldoende ruimte om bestanden te uploaden. Heb je dit probleem enkel met de app op je laptop of ook op een ander toestel ?
Reputatie 1
Badge
Ja op alle toestellen waar ik de cloud applicatie geïnstalleerd heb doet zich hetzelfde voor.
Wanneer ik voordien een wijziging bracht in een bestand op één van de toestellen werd dit automatisch overgebracht naar de cloud en zo naar alle andere toestellen. Dit functioneert dus niet meer op al die toestellen. Mijn cloud app is geïnstalleerd op een pc thuis, een laptop thuis en een pc op het werk.
Nu werkt het dus niet meer op voornoemde drie toestellen.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb het doorgegeven aan de betrokken diensten, van zodra ik een antwoord krijg laat ik je hier iets weten.

Reageer