Beantwoord

Proximus Cloud


Reputatie 1
Badge
Ik heb gedurende enkele jaren zonder noemenswaardige problemen proximus cloud gebruikt op volgende apparaten : laptop, pc thuis en pc werk.
Sedert enkele maanden wordt de cloud toepassing op mijn laptop en op mijn pc werk niet meer gesynchroniseerd met de bestanden opgeslagen op mijn pc thuis. Als ik mijn pc thuis opstart wordt er telkens gevraagd mijn login en wachtwoord voor de cloud toepassing te bevestigen doch dit is niet het geval op mijn laptop en pc werk. Ik vermoed dus dat mijn laptop en pc werk niet meer verbonden zijn met proximus cloud sinds de jongste update van proximus cloud. Ik heb al getracht op mijn laptop en pc werk de proximus cloud toepassing te verwijderen maar dat lukt niet zodanig dat ik ook de jongste versie niet opnieuw kan installeren. Graag advies.
icon

Beste antwoord door ThomasP 22 May 2017, 09:19

Bekijk origineel

17 reacties

    Voor Cloud vragen kan je het contact formulier invullen via onze site. https://www.proximus.be/contact
  • Druk op "Snel aan de slag? Hier vind je een antwoord op je vraag"
  • Dan druk je op "Ik ben klant en ken mij telefoonnummer.
  • Voer je telefoonnummer in en druk op OK
  • Dan druk je op "Ik heb een technische vraag"
  • Dan "Mijn product werkt niet goed"
  • Daarna kies je Internet en dan krijg je de "Cloud" optie.
  • Vul de velden in en je zal snel een antwoord ontvangen door een van onze de Cloud-experten
Reputatie 7
Badge +6
Hey FAZANT32, in dit geval raad ik inderdaad aan de Proximus Cloud toepassing opnieuw te installeren. Dit zal het probleem normaal gezien moeten oplossen. Wat lukte er juist niet om de Cloud te verwijderen? Waar zat je vast? Dan kunnen we je hierbij helpen. Probeer dit gewoon te verwijderen via je Windows --> programma's of apps. Versleep voor alle zekerheid al je documenten in de Cloud map naar een lokale map op je computer. Nadat de Cloud is verwijderd. Installeer deze opnieuw zoals beschreven op volgende pagina. Succes!
Reputatie 1
Badge
Dag Thomas,
Dank voor de reactie. Wanneer ik Cloud op mijn pc werk tracht te verwijderen krijg ik steeds de volgende boodschap :
"We hebben vastgesteld dat Cloud al wordt uitgevoerd. Sluit Cloud af voordat u verwijdert".
Nochtans heb ik niets van bestanden in de Proximus Cloud open staan.
Dank voor de hulp !
Eddie
Reputatie 7
Badge +6
Via welke weg probeer je dit te verwijderen? Via je Windows zelf? Zorg ervoor dat de Cloud inderdaad gesloten is. Kijk rechtsonderaan naast je windows klok bij de icoontjes en zoek het icoontje van de Proximus Cloud. Klik hier met rechtermuisknop op en sluit dit. Alternatief kan je dit ook sluiten via CTRL + ALT + DELETE en via 'taskmanager', maar dit is vaak wat moeilijker gezien je dan moet zoeken tussen je openstaande processen. Wanneer de Proximus cloud is gesloten, kan je dit verwijderen.
kan je het cloud process niet afsluiten in je taskmanager
taskmanager openen door rechts te klikken op "windows start"-icoon
in taskmanger rechts klikken op "Cloud" en "End task" kiezen
En nu probeern of het lukt om te verwijderen.
Reputatie 1
Badge
Ik heb de vorige versie van proximus cloud van mijn pc werk kunnen verwijderen en de jongste versie van proximus cloud geïnstalleerd op mijn pc werk.
De bestanden onder proximus cloud op mijn pc werk zijn echter nog altijd niet bijgewerkt en dus niet conform de bestanden die thans onder proximus cloud op mijn pc thuis staan. Inmiddels pc werk enkele malen terug opgestart maar proximus cloud bestanden zijn nog altijd niet synchroon met mijn bestanden onder proximus cloud op mijn pc thuis. Ik vind het ook vreemd dat bij het opstarten van mijn pc werk het proximus cloud registratiescherm niet verschijnt. Op mijn pc thuis krijg ik bij het opstarten sinds enkele maanden eerst een proximus cloud registratiescherm te zien.
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb hier even een aantal testen uitgevoerd. Na de installatie wordt er gevraagd om in te loggen met je MyProximus account. Krijg je dit te zien?



Na het inloggen krijg je de melding of er mappen zijn ingesteld om te synchroniseren of niet.



Na het klikken op Begin zal de Cloud app openen en begint deze te synchroniseren. Je hebt dan de mogelijkheid om de 'Cloud openen'. Dit is dan de standaard folder alsook mappen automatisch te synchroniseren (backup).

Tip! Probeer ook even na te gaan of je bestanden terug te vinden zijn op de webpagina van Proximus Cloud.
Reputatie 1
Badge
Dag Thomas,
Ik heb op mijn pc werk nogmaals proximus cloud geïnstalleerd en heb dus inderdaad alle bovenstaande stappen kunnen doorlopen. Het resultaat blijft wel identiek : niet alle bestanden zijn terug te vinden op mijn pc werk.
Niet al mijn bestanden zijn terug te vinden op de webpagina van proximus cloud dus ik vermoed dat het probleem daar zit. Dus op mijn pc thuis staan onder proximus cloud een aantal bestanden die niet terug te vinden zijn op de webpagina van proximus cloud. Dien ik aan de instellingen van mijn pc thuis iets te wijzigen ? Telkens als ik mijn pc thuis opstart krijg ik het bovenstaande registratieformulier aangeboden om in te loggen. Dit is niet het geval op mijn laptop en op mijn pc werk. Nogmaals dank voor het advies.
Reputatie 6
Badge +4
Beste,

Wanneer je de nieuwe Cloud installeert op je pc wordt een dashbord mee geinstalleerd waarin je kan zien wat er gesynchroniseerd wordt en kan je eventueel ook effectief mappen aanmaken die moet geback uped worden.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_cloud_backup/particulieren/support/internet/cloud/uw-bestanden-beheren-in-de-cloud/bestanden-toevoegen-in-de-cloud-via-backup.html


Mvg sabine
Reputatie 1
Badge
Dag Sabine,
Ja dat is een goede tip. Toch vraag ik mij nog steeds af waarom dit vroeger automatisch werkte, d.w.z. wanneer ik vroeger iets wijzigde onder de proximus cloud toepassing op mijn pc thuis werd dit automatisch ook gewijzigd onder de cloud toepassing op mijn laptop en op mijn pc werk. Wat ik ook vreemd blijf vinden is dat wanneer ik mijn pc thuis opstart (waar dus de volledige bestanden zich op bevinden) krijg ik steeds een registratieformulier te zien waarop ik dan moet inloggen voor de proximus cloud toepassing. Op mijn laptop en pc werk krijg ik dat registratieformulier niet te zien (alleen een soort dashboard). Waarom is de opstart verschillend bij de onderscheiden toestellen ?
Reputatie 7
Badge +4
beste,ik kijk dit nog even verder na bij mijn collega om te zien wat er precies is veranderd zodat dit nu problemen voor je oplevert
eenmaal ik meer info heb contacteer ik je terug
Reputatie 1
Badge
Nog een vraagje : Ik sla niet alle bestanden op onder mappen maar soms gewoon als afzonderlijke (word, pdf,...) documenten. Vroeger werden deze automatisch mee gesynchroniseerd. Zou het kunnen dat daar het probleem ligt.
Synchroniseert proximus cloud alleen mappen en geen afzonderlijke bestanden ? Voor mij zou dit geen probleem zijn, ik kan makkelijk een nieuwe map maken waar ik dergelijke bestanden onderbreng. Dank voor de hulp !
Reputatie 7
Badge +4
het kan dat dit het probleem oplevert maar momenteel kan ik het nog niet met alle zekerheid zeggen

je kan eventueel wel even proberen een nieuwe map aan te maken om dit te testen
Reputatie 1
Badge
Ik heb de test gedaan maar de afwijking blijft bestaan m.a.w. op mijn pc thuis zitten onder de cloud toepassing nog steeds bestanden die niet terug te vinden zijn onder de cloud toepassing op mijn laptop en op mijn pc werk. Het lijkt wel of er gedurende een ganse tijd geen synchronisatie tussen mijn pc thuis en de andere toestellen heeft plaatsgevonden.
Reputatie 7
Badge +4
Heb je de app op je thuis pc ook al opnieuw geïnstalleerd, indien niet, zou je dat dan ook eens kunnen doen?
Reputatie 1
Badge
Dag Kim,
Ik heb de app op mijn pc thuis opnieuw geïnstalleerd en voorlopig werkt proximus cloud terug normaal tussen mijn pc thuis en mijn laptop. De bestanden worden inderdaad tussen beide toestellen gesynchroniseerd. Een handige tool is ook dat bij het verwijderen van de app er automatisch een back-up bestand wordt aangemaakt. Ook bij het opstarten van mijn pc thuis verschijnt nu niet meer het registratiescherm van proximus cloud maar onmiddellijk het dashboard waarop je de synchronisatie kan zien. Hartelijk dank voor jouw tip en ook de tip van ThomasP i.v.m. het sluiten rechts onderaan van de de taakbalk voor het sluiten van het programma heeft mij zeer geholpen om het programma te kunnen verwijderen.
Reputatie 7
Badge +4
Fijn om te horen dat alles nu in orde is. Al vast veel plezier er mee!

Reageer