Vraag

Proximus belt me met vraag of ik niet beter van pakket zou veranderen, met resultaat dat ik niet meer dezelfde internet snelheid heb (onaanvaardbaar)


Reputatie 1

Op 26 Juli werd ik (klantnr 2098224) door Proximus gecontacteerd, of ik niet beter overschakel van "Comfort package" naar nieuw pakket met "internet Maxi". Dit zou mij een meer stabiele verbinding en betere internet snelheid opleveren. Er werd ook gesproken of ik een gsm in het pakket wilde,  waarbij ik "nee" antwoorde daar mijn gsm van het werk is. 

Gevolgen -> in het weekend merk ik dat mijn snelheid gedaald is naar 62 Mbps ( voordien haalde ik 76 Mbps via Comfort). Op dinsdag 31 Juni bel ikzelf terug naar de klantendienst.  De persoon zegt mij dat ik pakket Tuttimus heb ontvangen waarbij ik nu 10€ meer betaal en dat dit verkeerd is, daar ik geen gsm wens in het pakket. Dit werd aangepast naar Familius (snelheid max 100 MBps, maar ik moet minimaal 85 Mbps halen volgens Proximus vanwege afstand tot centrale) dit is dezelfde prijs als mijn pakket nu met Comfort.

Ik bel nogmaals op 1/07/2020 naar de technische dienst omdat snelheid nog altijd niet goed, waarbij ik een nummer moet bellen (0800xxxxx) die mijn profiel opnieuw instelt. De snelheid is momenteel nog altijd maar 65 Mbps ( dus ipv beter, heb ik een slechter aanbod gekregen ) Het kon zijn dat na een paar dagen de snelheid nog zou verbeteren. 

Bijkomend, krijg ik gisteren een SIM-kaart  via de post voor een gsm( vanwege vorig verkeerd pakket die ik niet gevraagd had). Wat doe ik hier nu mee ?  

Vandaag 3 Juli bel ik nogmaals de technische dienst, en na 2 uur bellen heb ik intussen met 3 personen gesproken (telkens doe ik het verhaal…), mijn modem krijgt een reset op afstand..ik krijg uitleg over 2,4 en 5.0 terwijl ik reeds slimme wifi heb…etc, maar nog steeds haal ik maar 66 Mbps.  Tenslotte vraag ik of ik mijn vroegere pakket terug kan krijgen, wat blijkbaar enkel mogelijk is als ik eerst alles opzeg ( waardoor ik zonder internet komt te zitten) en dan zou men kijken om dit comfort pakket opnieuw actief te maken.

Ik ben ten einde raad, reeds 30 jaar klant bij Proximus, maar dit vind ik geen service. Hopelijk misschien een oplossing via dit forum. Ik had een goed pakket (Comfort) met goede verbinding, en door het Proximus voorstel en wijziging heb ik nu een slechtere situatie dan voordien.


33 reacties

Ja dat is natuurlijk weer een ander verhaal.

Reputatie 7
Badge +4

@Dirk vdk

de administratieve omschakening naar Flex in het klanten/facturatiebestand heeft normalerwijze geen invloed op uw (start)snelheid

het gebruik van de Sagemtool laat u toe indien u over een Bbox3 type Sagem beschikt de situatie van uw aansluiting “beter in te schatten” (als user met uw userpaswoord voorhanden op uw Bbox)

het lijkt mij opportuun ook uw startsnelheid als nieuwe klant op uw adres op te zoeken 

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen/kies-jouw-optie/speedtest-internet-connectie.html#/input

Wijzigingen tussen 69 en 73 Mbps lijken mij binnen een normale variatie te lvallen, de snelheid kan variëren in functie van het tijdstip in functie van de bezetting van “de backbone” (en het eventuele gebruik van WiFi)

Voor zover mij bekend kan er enkel ook eenzelfde snelheidsmeting via MyProximus gebeuren, elektrische paramter lijntesten zijn reeds geruime tijd uit de betrokken applicatie verdwenen

Op dit forum zijn vrij regelmatig problemen met het één of het ander van/in MyProximus terug te vinden (= 1 van de aan te vatten “werven van Proximus” mijns inziens) 

 

Reputatie 1

@M_016

Dit had ik reeds gedaan enkele weken terug.  Ik zie daar volgende vermelding

Maximumsnelheid beschikbaar voor 81% van de lijnen met jouw configuratie

86,3 Mbps download - 14,1 Mbps upload

Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid

62,4 Mbps download - 14 Mbps upload

De meeting heb ik telkens gedaan wanneer er geen andere toestellen meer aangelogd zijn  (dicht tegen 12 u s’avonds).  Dus is het dan louter toeval dat ik nooit meer mijn oude snelheid haal .

@Martin  ,

enig advies ivm mijn laatste vraag om tekt in forum aan te passen. Dit doen via  Reply.proximus@skynet.be, lijkt dit volgens jullie een “veilig mailadres”  ?  Ik vond dit niet direct terug op internet, maar wel een waarschuwing dat er zich personen uitgeven voor Proximus.

 

 

 

dit mail adres ken ik persoonlijk toch niet! 

Reputatie 1

mijn excuses….ik had hier geen enkele bedoeling mee.  Het kon zijn dat je dit adres toevallig kende.  Wat is de beste werkwijze om met een modurator in contact te komen ?

een specifiek mailadres hebben die niet maar het enige dat je kunt doen is op hun forum roepnaam klikken en dan kun je daar kiezen om een privé bericht te sturen. 
Natuurlijk weet je dan nooit of je dan vlug een antwoord gaat krijgen want je kunt tenslotte niet weten of die persoon aanwezig is die dag of  week of bv in verlof is (ik zeg zo maar iets) 

hier in deze topic is er trouwens nog geen bericht van een proximus medewerker gepost geweest, alleen van forumleden tot nu toe.

PS een voorbeeld van een proximus medewerker zie je hier > https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/deze-login-is-niet-gekoppeld-aan-een-proximus-pickx-account-48559?postid=652167#post652167

en door bv op WenzelR te klikken kun je een privébericht sturen.

Reputatie 7
Badge +4

@ Proximus kunnen jullie bovenstaand probleem van de auteur eens nader bekijken a.u.b.

 

@Dirk vdk

mijns inziens valt de variatie 69-73 Mbps inderdaad onder “een mogelijke  foutenmarge”

mij Proximus xdsl&4G, mijn Proximus 5G unlimited en mij Telenet breedband aansluiting vertonen in meer of mindere mate grotere variaties

waarom u een vroegere snelheid niet meer haalt is mij uiteraard onbekend, mogelijk is dit bv. het gevolg van kabelreparaties of van bijkomende aansluitingen op de betrokken distributiekabel zodat hogere snelheden die vroeger gehaald werden volgens automatische analyse van “de DLM” niet meer mogelijk zijn zonder dat de klanten elkaar gaan storen 

62.4/14 Mbps is mijns inziens geen standaard line provisioning profile (startsnelheid) = er lijkt mij iets aan de hand (misschien is uw profiel technisch handmatig vastgezet)

standaard line provisioning profiles zijn bv. van het type 70/30 (LP040) of 50/15 (LP085)

misschien kan zoals reed eerder aangestipt de Sagemtool als u over een Sagem BBox beschikt meer duidelijkheid brengen

anders wacht u best de reactie van een Proximus medewerker af (die eventueel een technische backend kan raadplegen)

replyproximus@skynet.be = proximus forum (& betrokken account is “disabled” = niet meer bereikbaar)

in principe stuurt u een Proximus medewerker enkel een bericht op zijn/haar vraag of als een reactie op zijn/haar bericht

 

 

 

 

 

 

 

of als je geluk hebt antwoorden ze ook op een privébericht, maar dat is niet altijd zeker.

62,4 kan ook op een bbox syncronisatie profiel van 70 Mbps slaan. 

Reageer