Toch had ik mijn klantnr meegegeven in de tekst bij de eerste probleemomschrijving. Hopelijk kan deze info niet misbruikt worden, of kan ik ( of iemand anders) dit opnieuw verwijderen ?
Na verloop van tijd, ± één uur, kun je deze inhoud van je bericht niet meer corrigeren en moet een Proximus Medewerker (Modurator) dit aanpassen, maar de kans dat nu iemand van hen meeleest is klein en dus zal dit maar voor maandag zijn.
PS: Nu zal dit niet direct misbruikt worden maar is het inderdaad altijd best van zo weinig mogelijk privé gegevens op een openbaar forum te zetten.
Hallo Martin, en allen….reeds bedankt voor jullie feedback, en misschien hierbij nog wat meer uitleg.
Nadat ik de klantendienst heb teruggebeld, en dat men eerst mijn Comfort pack verkeerdelijk op Tuttimus had geplaatst en dan correct op Familus, heb ik een pdf ontvangen via mail die dit bevestigd. Maar van de eerste persoon die me zelf had gebeld heb ik geen enkele document ontvangen. Het lijkt mij ook zeer eigenaardig waarom men nog een pakket aanbied die 6 dagen daarna niet meer bestaat, nu bestaat er Flex als pakket sinds 1 Juli (wat dus niet noodzakelijk beter zou zijn ?).
Betreft de kwaliteit van de lijn, zoals eerder omschreven had ik wel degelijk meer snelheid via mijn vroeger pakket (Comfort) 76 Mbps, en na overschakeling naar Maxi heb ik nu slechts 66 Mbps. Zelfs een week na de feiten is de snelheid nog niet automatisch bijgesteld (DLM). Wat is er gebeurd dat dit daalt ipv stijgt, is dit enkel te wijten aan de omschakeling naar een ander pakket. Moet ik en kan ik hiervoor actie nemen ? Zal de DLM dit alsnog automatisch bijsturen ?
Helaas is glasvezel nog niet beschikbaar in de omgeving, en zie op de website (via kleurencode’s) dat er ook geen plannen zijn voor de nabije toekomst.
Op “MyProximus” zie ik ook de aanpassing van het pakket staan, en de bevestiging dat ik rond de 85 Mbps zou moeten halen wegens de afstand naar de centrale. Vandaar ik ervan uit ga, dat ik me wel degelijk zou verbeteren met deze aanbieding “Familius”. Tenslotte betalen we voor wat in het pakket omschreven staat, maar afhankelijk van waar je woont, kan je er wel of niet ten volle van genieten. Telenet heeft blijkbaar dit probleem niet.
Ik kan inderdaad ook bepaalde settings nazien van mij Bbox (vroeger nog gedaan), maar is het zinvol. Sorry voor mijn uitdrukking, maar in de klantendienst heb ik niet de indruk dat er naar deze technische uitleg word geluisterd ( telkens zei men ik zal eens vragen aan een collega....een wachtmuziekje, en dan werd mijn lijn verbroken, de laatste persoon stelde mij voor om met de financiële dienst te onderhandelen). Nochtans werd tijdens het bellen via een boodschap gezegd “blijf aan de lijn, uw lijn wordt momenteel getest”. Niets werd mij vermeld over deze test.
Totaal andere vraag nog, het is de eerste maal dat ik van dit forum gebruik maak en heb achteraf vastgesteld dat persoonlijke informatie in het profiel kan vermeld worden. Toch had ik mijn klantnr meegegeven in de tekst bij de eerste probleemomschrijving. Hopelijk kan deze info niet misbruikt worden, of kan ik ( of iemand anders) dit opnieuw verwijderen ?
Natuurlijk telefonisch ga je af op wat de proximus medewerker daar allemaal uitlegt maar je hebt wel altijd een stok achter de deur aangezien je op elk moment kunt opzeggen zonder kosten.
bij overschakelen naar een nieuw pack wordt de lijn ook (soms) gereset en daarmee kom je op een basis profiel (dus lagere snelheid zonder de verhoging van de DLM) terecht zoals ik reeds aangestipt heb en is het alleen een kwestie van de DLM zijn werk te laten doen.
Dus geen paniek je gaat de snelheden van vroeger terug krijgen, alleen wat geduld.
NB: het Sagemtool (downloaden > klik hier ) kan dit alleen maar bevestigen.
@Cvanloon Indien glasvezel aansluiting mogelijk is zou dit kunnen , heb je op beide het zelfde resultaat als je checkt via bestaande klant (telefoon ingeven) en dan ook als nieuwe klant (adres ingeven)
Je kunt ook checken op fiber > klik hier
Nog maar eens van mijn stoel gevallen. Zopas een speeltent gedaan via de link hierboven gegeven. Verbazend resultaat.
Geadverteerde snelheid : tot 350 Mbps
Maximum snelheid : 210 Mbps
Normaal beschikbare snelheid : kan maar bepaald worden na in diensstellinh
Dat wil zeggen : koop eerst een kat in een zak, je zult het wel zien achteraf wat de problemen zijn
Je moet het wel in de goede context lezen/ interpreteren het één slaat op je Internetsnelheid die je kunt halen en dit is enkel en alleen afhankelijk van je lijn waarop je aangesloten bent en heeft niks maar ook niks te maken met het abonnement.
Wat je abonnement wel bepaalt en wat jij hier aanhaalt is dat een goedkoper internet abonnement zoals “start” een beperking (cap) op je mogelijks haalbare snelheid legt, dus als je bv een snelheid zou kunnen halen van 60Mbps of hoger dan ga je maar een max snelheid halen van 50Mbps nu bij comfort en maxi is dit 100 maar als je lijn maar 60 Mbps haalt of zelfs minder ga je dus nooit die 100Mbps halen omdat het niet het abonnement is die de max snelheid bepaalt maar de lijnlengte.
Dat het abonnement de snelheid niet bepaalt had ik gisteren In mijn lang leven ook voor de eerste keer gelezen van een Proximus medewerker, vandaag voor de tweede keer. Waarom ze dan vermelden dat een abo maxi een maximum downloadsnelheid van 100 Mbps heeft, en start heeft 50 Mbps download, dat is dus gewoon zever. Het abonnement bepaalt de snelheid niet. Eigenlijk wordt voor mij Proximus hoe langer hoe minder duidelijk.
Moest iemand al dan niet van Proximus mij een telefonisch voorstel doen zou ik die man gewoon vragen om een schriftelijke en duidelijke offerte te doen.
indien Proximus u dingen opstuurt die niet besteld zijn moet Proximus die zaken ook maar terug komen ophalen.