Skip to main content
Vraag

proximus app maakt melding probleem internetverbinding

Beste

Sinds gisteren maakt myproximus app melding van probleem met internetverbinding. Gisteren was mijn connectie inderdaad even slechte maar dit werd verholpen. Zou er iemand kunnen nazien of er toch iets mis is?

Tevens had ik.een verbruik van.35 gb gisteren terwijl ik dit anders na 3 weken heb. Zou er iets gewijzigs zijn aan een configuratie?

Alvast bedankt

Mvg 

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

6 reacties

Martin
  • 34007 reacties
  • 2 juni 2025

FYI: Best bij één topic blijven bijvoorbeeld bij deze hier.

6 uur geleden had je al ene gestuurd met de zelfde probleemstelling : 
→ app heeft aan dat er probleem is met.internetverbinding | Proximus Forum

Want dit werkt alleen maar verwarrend  en daarom wordt je bericht niet vlugger behandeld, gewoon afwachten tot een PX moderator je bericht oppikt.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3528 reacties
  • 2 juni 2025

@Tstrubbe Ik heb je lijn nagemeten en zie dat de verbinding tussen je decoder en modem niet optimaal is. Kan je dit eens testen met een andere kabel ? Ondervind je voor de rest problemen met je lijn ? 

Wat betreft het verbruik, kunnen wij niet zien voor wat dit gebruikt is. Dit heeft te maken met uw privacy. Er is 6GB in upstream en 23 downstream gebruikt. 

• Auteur
  • Rising star
  • 20 reacties
  • 2 juni 2025

@HadewychT mijn twee decoders zijn aangesloten via internetbooster. De ene rechtstreeks via booster de andere via de booster en via plc adapter.

• Auteur
  • Rising star
  • 20 reacties
  • 2 juni 2025

@HadewychT er is trouwens opnieuw 5 gb aan verbruik terwijl er niemand thuis is. Enige dat ik kan denken zijn de wifibooster en /of decoders?

Martin
  • 34007 reacties
  • 2 juni 2025

Terwijl er niemand thuis is zou je al kunnen beginnen met wifi op je internet box uit te zetten en als je dan geen verbruik meer vaststelt weet je al dat het via een apparaat is dat via wifi contact maakt, om dan verder uit te vissen welk toestel het zou kunnen zijn.

In het ander geval als er dan nog verbruik is met wifi uit dan de utp kabels los leggen om te weten te komen of het via deze weg is …..

• Auteur
  • Rising star
  • 20 reacties
  • 4 juni 2025

@Martin ik heb gedaan wat je hebt voorgesteld nu zie ik dat als alles afstaat er toch download blijft gebeuren. En het is echt sinds 1 juni begonnen. Kunnen dit software updates van proximus uit zijn?