Vraag

Proximus (02/2354000) probeert me te breiken ivm dossier 46460955

  • 17 October 2020
  • 7 reacties
  • 583 Bekeken

Proximus (02/2354000) probeerde me al 6 keer te breiken ivm dossier 46460955.

Doch wanneer ik opneem hoor ik niemand…

Er is me beloofd dat de technische dienst me zou terugbellen ivm “ONT 4” waarmee er problemen zouden zijn volgens uw technieker (die hier op 13/10/20 is geweest) en die binnen 3 weken (of waren het 3 maanden) hersteld zou worden (of iets dergelijks)

Uw technieker heeft geen contactgegevens noch zijn naam meegegeven…

maw: er is hier blijkbaar een niet goed werkende ONT4 die elke x maanden voor problemen zou zorgen en ik wil graag weten hoe het nu verder moet.

Proximus digitale tv en internet zijn geinstalleerd in een nieuwbouwapp. in januari en sindsdien zijn er om de x maanden problemen met de doorstroming van wifi naar de tv en andere problemen. Graag wil ik dat dit een definitief opgelost geraakt (in augustus is bbox vervangen + blauwe kabel ). De technieker die nu in oktober is gekomen wist te melden dat dus de ONT4 niet OK is maar het nog een hele tijd zou duren vooraleer dit aangepakt kon worden… Hijzelf kon dit niet oplossen. Blijkbaar zijn het andere techniekers die dit moeten komen doen.

Ik weet niks van techniek dus wil ik graag dat Proximus zijn problemen hier bij mij oplost zodat  die x-maandelijkse problemen nu eens definitief worden opgelost aub.

klantnummer 6***

mvg

Lambrecht


7 reacties

Nog een opmerking ivm alle onduidelijkheden bij proximus

Na het doorgeven van bovenvermeld bericht krijg ik de vraag om een “onderwerp” in te vullen…

Ik VIND echter NERGENS het woord ONDERWERP op de pagina…

Blijkt dat dit ONDERWERP ineens SUBFORUM heet…

Mensen bij PROXIMUS… graag DUIDELIJKHEID aub!! Dit is de zoveelste onduidelijkheid bij jullie bedrijf dat ik als klant ondervind...

Als iemand een “onderwerp” moet invullen NOEM HET DAN MISSCHIEN OOK “ONDERWERP” en niet ineens SUBFORUM….

 

 

FYI: Best gewoon afwachten tot iemand van pro⌘imus zelf maandag terug langskomt om dit verder te onderzoeken en je hiermee verder te helpen.

Euh, ik ben niet op de hoogte van een afspraak as maandag… Ik kan trouwens ook niet maandag 19/10, noch dinsdag 20/10.

Reputatie 7
Badge +4

Martin bedoelt gewoon dat er voor maandag geen Proximus-medewerkers actief zijn op dit publieke forum en dat zij pas dan uw bericht zullen kunnen lezen en reageren

ONT = Optical Node Terminal 

An ONT is an Optical Network Terminal. This device connects the fibre that has been wired to the outside of your house, to your modem. The ONT is a small white plastic box (180mm x50mm x 120mm) that will be placed on your internal wall.

Euh, ik ben niet op de hoogte van een afspraak as maandag… Ik kan trouwens ook niet maandag 19/10, noch dinsdag 20/10.

@ml_sky Inderdaad ik bedoelde dat de prox medewerkers je maar kunnen verder helpen vanaf maandag hier via het forum, aangezien ze niet langskomen op het forum tijdens het weekend en feestdagen.

 ONT4 slaat op de glasvezelmodem volgens mij! 

Reputatie 7
Badge +4

Nee

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_cable_global_surf/particulieren/support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/hoe-je-kabels-aansluiten-of-nakijken.html

“poiint de raccordement fibre” op onderstaande 

 

Bij koper = NTP

Bij Fiber = ONTP

is het NetwerkTermination Point

en geen “Optical Network Terminal” die een omvormer is van optical/ethernet wat eigenlijk een beetje verkeerdelijk de fibermodem genoemd wordt want het is niet echt een modem in de echte betekenis van het woord!

Reageer