Vraag

Problemen proximus TV gepaard met wegvallen 5GHz wifi EN bekabeld internet

  • 11 October 2018
  • 18 reacties
  • 674 Bekeken

Na 2x in contact gestaan te hebben met de fantastische (sarcasme) technische dienst van proximus hoop ik dat hier een antwoord kan geboden worden.
Sinds een kleine maand zijner 2 problemen binnen ons proximus netwerk.
Het eerste probleem is dat als we iets herstarten, of een opname willen bekijken deze na bepaalde tijd gewoon stopt met spelen, het beeld zwart wordt, en de decoder onhandelbaar wordt.
Na deze (zelfs meerdere malen) te moeten resetten werkt hij terug, tot de vorige actie herhaald wordt.
Daarbij gaat gepaard dat op deze moment de 5GHz wifi uitvalt, alsook de bekabelde verbindingen. De 2.4GHz blijft dan weer wel standhouden. Dit probleem sleept nu al zo lang aan, en de (niet zo) technische dienst gelooft klaarblijkelijk niet in mijn verhaal, en de mensen die ik aan de lijn hebben gehad lijken incompetent om zowel internet als tv problemen op te lossen, dat dit een laatste uitweg lijkt.
Voor de duidelijkheid, ik wil de hele technische dienst hier niet over dezelfde kam scheren en heb met hen ook al goede ervaringen gehad, maar de ervaring van de laatste maand is wel een bittere.

18 reacties

Ter info: als de helpdesk je niet kan verder helpen en je alles al herstart en gereset hebt (zie volgende uitleg > klik hier), zou ik een een gratis happyhouse technieker eens laten langskomen om dit uit te vissen wat er aan de hand is en die kun je ook zelf aanvragen via
>
http://proximus.be/happyhouse
Bijkomende uitleg:
(bbox resetten //// decoder resetten)
Reputatie 7
Badge +4
Hallo Brian, kan je mij via een privé bericht
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
je klantennummer of vaste lijnnummer doorsturen zodat ik dit voor jou kan nakijken. Groeten Thierry
Nog een toevoeging hierbij is:
Meestal werk ik draadloos, maar als ik grote bestanden moet verplaatsen binnen mijn lokaal netwerk (via NAS) of games wil streamen werk ik bedraad.
Bij het aansluiten van mijn laptop (MacBook Pro) via ethernet valt ook de 5GHz uit, alsook het bekabeld internet en kan het zijn dat proximusTV ook uitvalt (dit gebeurt zeker niet altijd, maar wel soms).
Reputatie 7
Badge +4
Aan de lijn is ook niet meteen iets te zien, een (gratis) Happy House-bezoek lijkt dus wel op zijn plaats. Je kan dergelijke afspraak aanvragen via deze link.
Roels3000 is bij u het probleem ondertussen opgelost? Ik ben juist overgeschakeld naar Proximus en sinds het begin heb ik die problemen ook. Vroeger bij Telenet nooit problemen, maar technische dienst is er ook mee bezig bij mij. Als jij al een oplossing hebt, kan je mij dan iets laten weten, aub?
Nog een toevoeging hierbij is:
Meestal werk ik draadloos, maar als ik grote bestanden moet verplaatsen binnen mijn lokaal netwerk (via NAS) of games wil streamen werk ik bedraad.
Bij het aansluiten van mijn laptop (MacBook Pro) via ethernet valt ook de 5GHz uit, alsook het bekabeld internet en kan het zijn dat proximusTV ook uitvalt (dit gebeurt zeker niet altijd, maar wel soms).


Als je kijkt op http://myproximus.be zie je dan onderbrekingen normaal moet je een reconect zien om de 24 u als er geen onderbrekingen zijn.
Als volgt:
klik achtereenvolgens op :
Mijn producten
> bekijk en configureer internetopties
> meer details over mijn verbruik (kies een maand bv. December)
> meer details over uw verbruik (kies vast internet in het selectievak)

Verbindingsduur op datum, per dag, moet normaal 24:00 zijn als er geen onderbreking geweest is
klik achtereenvolgens op :
Mijn producten
> bekijk en configureer internetopties
> meer details over mijn verbruik (kies een maand bv. December)
> meer details over uw verbruik (kies vast internet in het selectievak)

Verbindingsduur op datum, per dag, moet normaal 24:00 zijn als er geen onderbreking geweest is


Beste,

Problemen blijven aanhouden, ookal is de technieker geweest. Ik ging hiervoor nog maar eens bellen, maar dacht dit na de drukte van deze dagen te doen.
Ik heb gedaan wat je vroeg, en inderdaad onze verbindingstijd is zeer onregelmatig.
22:43, 23:59, een aantal dagen wel 24:00 maar ook een aantal dagen slechts 5h, 10h, ...

Wat kan ik hieruit afleiden?

Vriendelijke groeten en mijn beste wensen.
ik ben zelf niet van proximus maar daar zou ik kunnen uit afleiden dat je internetverbinding af en toe onderbroken wordt dit kan nu bv liggen aan de bbox zelf (ik weet of ze deze al vervangen hebben) en het kan ook verderop gebeuren van je bbox weg, richting Proximus, bv een poort op hun lijkaart waar je bbox uiteindelijk op aangesloten is.
Hoe dan ook is het iets dat Proximus zelf kan vaststellen en kan het alleen maar door hen opgelost worden (want ik veronderstel dat de bbox resetten ook al lang gebeurd is of voorgesteld werd)
Ja vandaag is er iemand langs geweest en alles is getest en alles zou perfect zijn.
Resetten is al verschillende keren gebeurd maar een nieuwe bbox heb ik nog niet geprobeerd. Hij dacht dat het aan mijn SONOS systeem lag dus moest ik hem nu eens uittrekken en zien of ik het nog heb.
Heb net proximus aan de lijn gehad, morgen wordt er een nieuwe bbox geleverd (eindelijk gezien ik van in het begin aangegeven had dat ik vermoedde dat het daar aan lag).

Ja vandaag is er iemand langs geweest en alles is getest en alles zou perfect zijn.
Resetten is al verschillende keren gebeurd maar een nieuwe bbox heb ik nog niet geprobeerd. Hij dacht dat het aan mijn SONOS systeem lag dus moest ik hem nu eens uittrekken en zien of ik het nog heb.


De happy house technieker suggereerde ook al dat het aan mijn NAS lag die met de router zou interfereren, maar had hem toen vol argwaan gezegd dat dit bijna niet het geval kon zijn, gezien mijn NAS zijn routermogelijkheden zijn uitgeschakeld. Wat betreft sonos, ik veronderstel dat je dan via een SONOS Bridge werkt? Die zou wel kunnen interfereren met bv de 5 GHz band, dus is misschien het proberen waard.

Ik bekijk hoe het loopt met de nieuwe bbox, en zal de conclusie laten weten.

Bedankt voor de hulp!
Nu heb ik een heel week geprobeerd zonder de sonos bridge en inderdaad geen problemen meer gehad maar dit kan toch niet ze doen een actie met sonos en het werkt niet met hun modem. En nu stond de ps4 3u online en ik krijg telefoon en ik heb geen internet meer we leggen de telefoon terug op en het internet werkt terug dit kan toch niet meer.
dan is de aansluiting op NTP2007 niet in orde je telefoon takt ergens af op de lijn waar je modem op hangt waardoor je problemen krijgt als de telefoon overgaat heeft er al een technieker (bv happy house ) je installatie nagetrokken.
Er is al een technieker geweest 2januari en die heeft alles nagekeken en alles wat binnekomt is inorde volgens zijn testen. Maar voor die sonos moet toch ook een oplossing zijn anders kan ik die niet bedienen?
mss ook in afwachting van een oplossing hier, eens je probleem van je sonos voorleggen op het bevriend forum userbas.be/forum waar toch ook veel leden zitten die over alles en nog wat ervaring hebben, enfin 't is maar een tip.
Ga ik doen bedankt voor de tip
Even een update over mijn situatie:
Heb zoals al gezegd een nieuwe bbox toegestuurd gekregen.
Sinds deze is geïnstalleerd zijn de internetproblemen van de baan, meer nog, nog nooit zo vlot geweest (en al zeker interne communicatie, zoals printer, nas, ...).

Wel merken we nu nog steeds af en toe een storing op de tv, en dan vooral bij het zappen, maar we hebben deze nog niet hoeven resetten om verder te kunnen kijken.

Momenteel lijkt het dus opgelost!

Bedankt voor de hulp iedereen, en succes aan de mensen die nog problemen ondervinden.
En heeft u dezelfde bbox v3 gekregen ? En bij mij is het ook al een stuk beter zonder de bridge maar inderdaad veel storing vooral bij ps4 online.

Reageer