Vraag

Problemen proximus TV gepaard met wegvallen 5GHz wifi EN bekabeld internet


Na 2x in contact gestaan te hebben met de fantastische (sarcasme) technische dienst van proximus hoop ik dat hier een antwoord kan geboden worden.
Sinds een kleine maand zijner 2 problemen binnen ons proximus netwerk.
Het eerste probleem is dat als we iets herstarten, of een opname willen bekijken deze na bepaalde tijd gewoon stopt met spelen, het beeld zwart wordt, en de decoder onhandelbaar wordt.
Na deze (zelfs meerdere malen) te moeten resetten werkt hij terug, tot de vorige actie herhaald wordt.
Daarbij gaat gepaard dat op deze moment de 5GHz wifi uitvalt, alsook de bekabelde verbindingen. De 2.4GHz blijft dan weer wel standhouden. Dit probleem sleept nu al zo lang aan, en de (niet zo) technische dienst gelooft klaarblijkelijk niet in mijn verhaal, en de mensen die ik aan de lijn hebben gehad lijken incompetent om zowel internet als tv problemen op te lossen, dat dit een laatste uitweg lijkt.
Voor de duidelijkheid, ik wil de hele technische dienst hier niet over dezelfde kam scheren en heb met hen ook al goede ervaringen gehad, maar de ervaring van de laatste maand is wel een bittere.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +5
Ter info: als de helpdesk je niet kan verder helpen en je alles al herstart en gereset hebt (zie volgende uitleg > klik hier), zou ik een een gratis happyhouse technieker eens laten langskomen om dit uit te vissen wat er aan de hand is en die kun je ook zelf aanvragen via
>
http://proximus.be/happyhouse
Bijkomende uitleg:
(bbox resetten //// decoder resetten)
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Brian, kan je mij via een privé bericht
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
je klantennummer of vaste lijnnummer doorsturen zodat ik dit voor jou kan nakijken. Groeten Thierry
Nog een toevoeging hierbij is:
Meestal werk ik draadloos, maar als ik grote bestanden moet verplaatsen binnen mijn lokaal netwerk (via NAS) of games wil streamen werk ik bedraad.
Bij het aansluiten van mijn laptop (MacBook Pro) via ethernet valt ook de 5GHz uit, alsook het bekabeld internet en kan het zijn dat proximusTV ook uitvalt (dit gebeurt zeker niet altijd, maar wel soms).
Reputatie 7
Badge +4
Aan de lijn is ook niet meteen iets te zien, een (gratis) Happy House-bezoek lijkt dus wel op zijn plaats. Je kan dergelijke afspraak aanvragen via deze link.

Reageer