Beantwoord

Problemen plc adapter + wifi extender +

  • 18 January 2016
  • 6 reacties
  • 2359 Bekeken

Hallo,

heb dit weekeind een wifi extender aangekocht owv zwakke wifi .
Het wifi signaal viel regelmatig weg en met thuiswerken is dit wel ambetant.
Volgens de verkoper in de proximus winkel zou deze moeten werken met de devolo's die ik reeds had. Deze extender heeft ook 3 ethernetpoorten.
1 daarvan gebruik ik om de decoder aan te sluiten , op een andere heb ik een raspberry pi aangesloten( mediaplayer). Beiden aangesloten via hdmi.
Na de mediaplayer gebruikt te hebben wil ik switchen naar proximus tv en dan beginnen de problemen. Geluid en beeld door elkaar (blokjes en wartaal).
De enige mogelijkheid om proximus tv weer op te starten is decoder afzetten achteraan, stekker uit extender, de extender uit stopcontact en deze dan terug initialiseren.
Terug alles aansluiten in juiste volgorde en decoder opstarten. Daarna zijn de problemen opgelost.
Het kan toch niet dat dit de bedoeling is !
De plc adapter die aan de bbox3 staat is de "gestroomlijnde" plc adapter (zwarte letters belgacom).
Geeft die combinatie van verschillende plc's nu conflicten? De bbox3 is sinds zaterdag in huis (omgeruild).
Het wifi signaal is in de woonkamer nog steeds zwak maar "versterkt" zeker niet.
De lijn is al getest zeterdag en was ok.
Wat nu ?
Technieker laten komen van Proximus?

Grt
icon

Beste antwoord door Techno Turlinckx 21 January 2016, 14:31

Bekijk origineel

6 reacties

Dit probleem met plc's komt blijkbaar nog regelmatig voor uit reacties van anderen die ik al gelezen heb, en dit als zowel het internetsignaal als het IPTV signaal beide gebruikt worden over die plc's, normaal gezien zou dit echter geen probleem mogen geven want het zijn in feite beide ethernet pakketjes die verstuurd worden over deze plc's.
Nu denk ik dat je nog met oude versie zit van Proximus aan de bbox3 kant en met nieuwe plc wifi extender aan de andere kant.
De recente PLC' s zijn wel robuster , de verbeteringen bestaat onder andere uit frequentieruimte, hogere modulatie en een betere foutcorrectie.
en gebruiken ook MiMo door de aardgeleider als tweede kanaal te gebruiken.
Ik ken natuurlijk de karakteristieken niet van de plc"s die Proximus verkoopt maar het zou kunnen moest je een nieuwe versie aan de bbox3 kant zetten dat je van je probleem af bent anders moet je proberen in een Proximus center overeen te komen een nieuwe aan de zendkant te mogen proberen en indien het niet lukt van deze te mogen inruilen. Je zou natuurlijk ook met wifi-bridges kunnen werken maar je moet dit in de praktijk kunnen uittesten want op voorhand met 100% zekerheid zeggen dat het zal werken kan je nooit.
Ook op een paar zaken moet je letten bij plc's surf daarvoor eens naar => klik hier
ook zeker opletten voor geschakelde voedingen in de buurt die storingen geven en je doorvoersnelheid kunnen serieus beïnvloeden van je plc's.
Reputatie 3
Badge +1
Je kan best eens bellen met onze technische dienst (0800 22 800).
Dan kan een collega of ik eens komen kijken om het probleem op te lossen.

Ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen.

Met vriendelijke groeten
Technieker Antwerpen
je zegt: en dit als zowel het internetsignaal als het IPTV signaal beide gebruikt

bij sommige plc's moet je er op letten dat multicasting aangevinkt staat, ik weet niet of je bij deze van PROX dit zelf kunt bekijken of instellen.
FWIW .. alhoewel de kwaliteit van PLC's sterk verbeterd is zijn ze IMHO niet 100% immuun voor een sterk "vervuild" electriciteitsnet ..
Daar kan ik inderdaad van meespreken de mijne liggen al lang in de kast !

Reageer