problemen omwille omschakeling naar flex- skynet account
Iemand die problemen ondervind bij de omschakeling naar flex (van een skynet account)
uitvallen wifi op laptop
parameters van outlook, die netwerkserver verbinding valt uit
diverse mailproblemen
Gelieve de oplossingen dan te posten zodat ik deze ook eens kan probreren, vermits de officile instellingen niet werken bij outlook 2010,2013
dank bij voorbaat
Bladzijde 1 / 1
@reynkust Op zich heeft de omschakeling naar Flex geen invloed op je mailbox. Het mailadres dat je gebruikt hebt voor je account op het forum staat nog gewoon open. Je moet dus geen aanpassingen doen daarvoor in je mailprogramma.
Kan je wat meer concrete info geven over wat er juist misloopt (foutmelding, wat je probeert te doen in welk programma,...) ?
Ik gebruik windows10 versie 2004, en als mailprogramma outlook 2010.
sinds begin december regelmatig na enige tijd de melding dat de verbinding met de server is uitgevallen??
Heb zodoende de parameters in outlook aangepast, poorten en beveiliging volgens de voorgestelde normen voor outook.
Het vervangen van het woord skynet door proximus maakt inderdaad geen verschil (inkomend en uitgaande mail). Wat wel een rol speelt zijn de poorten, en die heb ik aangepast. Als ik dan de testoptie van oulook gebuik alles ok. Mail komt binnen en vertrekt. Doch na enige tijd (willekeurig en niet te bepalen) valt outlook uit , omdat de verbinding met de server is verbroken. Oplossing is dan laptop opnieuw opstarten en dan werkt het terug voor enige tijd. Dus er is toch blijkbaar iets veranderd , vermits de werking met de oude poorten helemaal NIET gaat, dan reageert er niks van Outlook. Ik krijg steeds na uitval dat de verbinding met server weg is , en kan de mappen niet synchroniseren. Een OPMERKElijk feit; is dat wanneer ik een mail naar mijn eigen adres verstuur
die blijft hangen en bijna nooit terug binnenkomt, soms in junk, soms in ongewenst (en zijn niet geblokkeerd). Vind het soms een bizarre toestand. En is zeer recentelijk aan het gebeuren. Gisteren 3x uitval gehad.
Dit is de foutcode die verschijnt : 0x800ccc0e. Heb al vanalles geprobeerd doch nog geen oplossing gevonden. Virusscanner uit, pdates zijn bijgewerkt, computer gescand .
.
Mijn mail lezen met webmail werkt wel , geen probleem. Doch ik zit met al mijn contacten en vind X uitvaloutlook (dat ik al 20 jaar gebruik voor mij overzichtelijker).
bedankt voor de reacties , de meeste zaken in de items heb ik al geprobeerd
virusscanner uit, aanpassing van de poorten ……
De controle op internetverbinding heb ik niet , (ik zie enkel de melding dat de verbinding met de server verbroken is en er niet kan gesyncroniseerd worden op mjn mapppen}
Ik kan enkel alles volledig nog wegdoen (uninstall) en terug alles instaleren , en hopen dat dit de fout oplost , doch heb nog altijd mijn twijfels over de serververbinding met mijn skynet?
Zal het resultaat posten, doch vind het zeer raar dat het soms uren werkt en dan plots niet meer. Als een programma niet zou starten, of geen mails zou binnenhalen of versturen dan was ik akkoord. Maar af en toe uitvallen is volgens mij geen programmafout , maar eerder een verbindingsfout, maar ja ik kan mis zijn
Probeer het volgende eens:
In Outlook: Ga naar Bestand, dan Account instellingen, dan Server instellingen.
Onder uitgaande mail zie je de schuiver “timeout voor servers”.
Die kan je instellen van 10sec tot 10min.
Verhoog de schuiver naar bijvoorbeeld 3 minuten (of meer).
Nu zal je de foutboodschap pas krijgen als Outlook langer dan 3 minuten geen contact krijgt met de server (in plaats van na 10 seconden als de timer op min. stond).
outlook weggedaan en terug geinstalleerd vanaf cd (met 40 updates erbij), de juiste poorten en parameters
timeout verhoogd naar 2 min 40
en nu afwachten
Er komen mails binnen, en dan ishet plots gedaan.
dan
Helaas , een mail naar mijn eigen email adres , zelfde fout , mail is verzonden, doch komt nergens toe in mijn inbox (derver ligt uitzegt hij). Waar deze mail naartoe is weet enkel de duivel denk ik , ik niet. Soms terug in junk mail,soms als ongewenste.
en nu moeten de specialisten van proximus dit account maar eens nader onderzoeken, want ik ben ten einde raad
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.