Vraag

Problemen met Wifi?

  • 22 September 2023
  • 33 reacties
  • 442 Bekeken


Toon eerste bericht

33 reacties

De verbinding kwam vanzelf terug tot stand, daardoor vermoed ik een automatische reboot. Maar dit is erg hinderlijk voor de eindgebruiker indien deze geen mobiele backup, of extender binnen bereik, heeft. Dit is het geval bij de tablet waarop ik Youtube aan het kijken was. Misschien toch extra logging aanzetten op onze gateway om dit op te volgen. Is dit probleem gekend? Bij Sagemcom?

In de GUI zie ik inderdaad uptime 6 dagen.

 je DSL lampje zou ook continue moeten blijven branden.

Blijft je internetverbinding wel in orde op dat moment met een toestel dat verbonden is met utp kabel aan de bbox.

Als het na een herstart/reset van de bbox niet beter is kunnen de PX moderatoren maandag ook je lijn eens natrekken of er daar onstabiliteit vast te stellen is.

Ik vermoed een firmware crash, na te vragen bij Sagemcom/Broadcom. Indien de gateway herstart zullen alle verbindingen verloren zijn. 6 dagen geleden rond 23u is zeker de stroom niet uitgevallen of iets dergelijks.

 

@Mutlie

Ik ben héél tevreden hoor, was gewoon maar een vraag ☺️ Modem werd in gebruik genomen in oktober 2014.

En heb je al een reset geprobeerd of dit helpt?

ik veronderstel toch dat je dit probleem meer voor hebt  dan om de 6 dagen dus ik zou mij niet blind staren op die uptime, bij mij staat hij nu op 11 dagen en het kan dan er ‘s nachts iets gepusht wordt van PX uit naar de bbox.

Ik heb zelf nog de hardware versie 1.0

  • Software Version

    8c.725A

  • GUI Version

    7.5.7.1

  • Hardware Version

    1.0

@rsca_rsca op mijn bbox komt ook 100Mbps toe en de aangegeven waarde is :

en als →  speedtest krijg ik het volgende als resultaat=

 

stoefers 🤣

Dag Martin, bedankt voor uw snelle reactie.

Dit is me nog maar 1 keer opgevallen deze week op een avond terwijl ik in de zetel zat met Iphone/Ipad. Youtube video op Ipad stopte en ik zag dat er geen Wi-Fi verbinding meer was dus keek ik op mijn Iphone en die zat ook op 4G. Lijkt me sterk dat de ISP op een avond terwijl veel end consumers actief zijn een nieuwe software/reboot zouden pushen. ‘s nachts merkt waarschijnlijk niemand daar iets van.

Wij zijn nog maar sinds september klant bij Proximus maar het is zeker niet zo dat het vaak voor lijkt te komen. Ik ben ook niet 100% zeker dat dat effectief 6 dagen geleden om 23u was maar zou best wel eens kunnen. Na automatische heropstart van de gateway werkte ook alles terug prima.

Reageer