Vraag

Problemen met proximus tv na plaatsen sma omvormer - Deel 2

  • 23 November 2020
  • 5 reacties
  • 245 Bekeken

Ik heb hetzelfde probleem als wat in het vorige topic beschreven staat. Sinds 20/11/2020 heb ik een SMA-omvormer, en die is verbonden met mijn BBOX-3 modem via de bijgeleverde UTP kabel. Mijn TV is verbonden met de V6-decoder.

Sindsdien krijg ik om de 4’30” op mijn TV een blauw scherm met de melding “onverwacht probleem”. Het probleem verdwijnt zodra ik van zender verander (of als ik de UTP kabel van de SMA omvormer uittrek, maar dat is niet echt de bedoeling).

Kunt u mij verder helpen?


5 reacties

Ik heb hetzelfde probleem, getest met andere decoder en modem.

Alle mogelijkheden geprobeerd, tot ik de SMA netwerkkabel uittrok. Toen was het probleem opgelost.

Dit is dus maar een tijdelijke fix, want ik wil graag de data kunnen blijven zien.

Een oplossing zou fijn zijn.

Wij hebben een V6 decoder en BBOX3 modem.

gewoon ter info wat hieromtrent al gepost geweest is:

Standaard sunny boy WebUI 192.168.12.3 (sma-benelux.com)
 
Port mapping toepassen voor de poorten 9523 (UDP) en 3478 (UDP)
Vast ip adres aan SMA toekennen dat buiten de DHCP pool van de bbox3 ligt,
dus die hoger ligt dan de default bbox3 DHCP pool voor internet (192.168.1.1 tem 192.168.1.63) en
default voor IPTV (192.168.1.64 tem 192.168.1.127), dus hoger dan 192.168.1.127 tem 192.168.1.254.
pmf
 

Meer info vind je eventueel ook nog op : 
sma-sunny.com/en/service-tip-what-if-the-connection-to-sunny-portal-doesnt-work
en
manuals.sma.de/EDMM-10/en-US/967285899.html

Routers and network switches:

  • Routers and network switches for Fast Ethernet with a data transfer rate of at least 100 Mbit/s.
    All network components used must support version 2 or version 3 (IGMPv2 or IGMPv3) of the IGMP protocol.
    Do not use an IGMP Snooping Switch as per RFC 4541.

cfr. pmf  

Firmware update SMA:
https://www.sma-benelux.com/kenniscentrum/tech-tips-na-de-installatie/firmware-update-uitvoeren-op-een-omvormer-met-webuser-interfacesmart-screen.html
Er staat : “indien deze update nog niet via het online platform Sunny Portal werd doorgevoerd”
je kunt de upgrade doen ook via het het online platform Sunny Portal , zie
https://www.sma-benelux.com/kenniscentrum/tech-tips-monitoring/welke-mogelijkheden-zijn-er-voor-de-monitoring-en-visualisatie-van-een-zonnestroominstallatie.html

 

26/01/21
De omvormer heeft invloed op de B-box, vaak als ze dicht bij elkaar geinstalleerd zijn. Dit is niet gelinkt aan de V7.
Dit is ook al gemeld met andere decoders.

ok, bedankt

Dit ga ik morgen eens proberen.

De fysieke afstand is een meter of 3 denk ik, maar met de kabel uitgetrokken is het probleem dus opgelost, heel raar.

Reputatie 6
Badge +3

Dat is omdat de omvormer de bbox in de war brengt met de data die de omvormer probeert te verzenden. 

De data komt blijkbaar op de decoder van tv terecht, wat dan weer de decoder in de war brengt. 

Dat is een feit (werd hier vroeger al gemeld trouwens), maar het oplossen is wel een andere zaak, en als je geen hulp krijgt bij deze firma ja dan sta je daar natuurlijk!

Reageer