Beantwoord

Problemen met Outlook 2011 for Mac


  • Rising star
  • 14 reacties
Sinds mijn mailbox veranderd is van POP naar IMAP, krijg ik steeds de volgende foutboodschap :

"Op dit moment kan geen e mail ontvangen worden :
"De server voor SKYNET heeft de fout Connection Idle for too long geretourneerd. Uw "gebruikersnaam/wachtwoord of de beveiligingsinstellingen zijn mogelijk onjuist. Wilt u uw "wachtwoord opnieuw invoeren" JA of NEEN

Als ik dan op JA klik en opnieuw het wachtwoord invoer en ook wachtwoord bewaren in sleutelhanger aanklik, dan is het opnieuw in orde, maar enige tijd nadien, is het weer hetzelfde probleem.
Als ik naar de instellingen voor de verschillende Outlook en Mail programma's ga kijken, dan staat Outlook 2011 for MAC er wel niet bij vermeld.
Misschien heb ik iets fout ingesteld ???
Heeft iemand hetzelfde probleem of gehad en zoja, hoe kan dit opgelost worden ???
Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door ThomasP 29 mei 2017, 19:45

Bij SSL dien je inderdaad 587 te gebruiken als uitgaande poort. Lukt dit als je dit aanpast?
Vanop een 'vaste computer' bij je thuis is SSL niet noodzakelijk. Dit is voornamelijk van belang op mobiele toestellen wanneer je in het buitenland bent of vanop op een niet Proximus netwerk. We raden het echter wel steeds aan. Op deze pagina kan je je instellingen nog eens nakijken.

Tip! Soms helpt het ook je mailbox eens volledig te verwijderen vanop je Outlook en dan opnieuw van 0 toe te voegen. Sinds je IMAP gebruikt, blijven al je mails bewaard op de server.

Bekijk origineel

48 Reacties

Reputatie 6
Badge +6
Hey GIZMO, het lijkt er inderdaad op dat je je instellingen gaat moeten nakijken. Een Outlook for MAC hebben we inderdaad niet tussen onze simulators staan. Ik probeer je zo even op weg te helpen.
Ga via linksboven in de menu naar 'Outlook' --> 'Voorkeuren'. Ga dan naar accounts en klik op je Proximus mailbox. Wijzig hier het wachtwoord. Vergeet niet via 'meer opties' ook daar je wachtwoord te wijzigen. Zou er als volgt moeten uitzien:

Beste Thomas,
Ik heb geprobeerd door het wachtwoord te wijzigen, maar het lukte nog steeds niet. Mijn mailbox bleef "niet verbonden met skynet" en ik kreeg steeds dezelfde foutboodschap.
Bij mijn instellingen outgoing server stond er ingevuld : relay.proximus.be en use SSL to connect, maar de poort is dan 23 i.p.v. 587; als ik echter "standaardpoort negeren" aanvink en dan handmatig 587 invul, dan ben ik opnieuw verbonden met skynet. Mijn probleem lijkt nu opgelost als ik "use SSL to connect" niet aanvink. En ineens komen mijn mails nu opnieuw binnen. Kan je mij zeggen of er dan een probleem met de veiligheid zou zijn als "use SSL to connect" niet geselecteerd is ?
Bij voorbaat dank.
Gizmo
Reputatie 6
Badge +6
Bij SSL dien je inderdaad 587 te gebruiken als uitgaande poort. Lukt dit als je dit aanpast?
Vanop een 'vaste computer' bij je thuis is SSL niet noodzakelijk. Dit is voornamelijk van belang op mobiele toestellen wanneer je in het buitenland bent of vanop op een niet Proximus netwerk. We raden het echter wel steeds aan. Op deze pagina kan je je instellingen nog eens nakijken.

Tip! Soms helpt het ook je mailbox eens volledig te verwijderen vanop je Outlook en dan opnieuw van 0 toe te voegen. Sinds je IMAP gebruikt, blijven al je mails bewaard op de server.
Het is een laptop computer die ik enkel thuis gebruik. Telkens als ik SSL aanvink, komt automatisch de poort 23 tevoorschijn en kan ik deze niet veranderen. Dus moet ik zetten standaardpoort negeren om de poort 587 te kunnen instellen. Het werkt nu wel opnieuw en ik heb de foutboodschap sindsdien niet meer gekregen. Laat ons hopen dat het zo blijft. Vriendelijk bedankt voor je hulp. Met vriendelijke groeten.
Gizmo
Reputatie 2
Hello - apologies for using English (Australian) - my poor translation is underneath...

I have the same problem and posted details of the problem here: https://fr.forum.proximus.be/internet-10/le-serveur-imap-a-interrompu-la-connexion-39302/index2.html#post580802 as I had found details in that conversation that Proximus had made a modification on their IMAP servers to use PUSH notifications back in March - it seemed to have caused the message "Connection idle for too long". Proximus cancelled the modification and the problem was resolved.

I hope someone finds a solution that works this time. I need SSL, as I travel with my laptop.

All the best. Colin

Hallo - excuses voor het gebruik van Engels (Australisch) - mijn slechte vertaling is onderaan ...

Ik heb het zelfde probleem en de details van het probleem hier: https://fr.forum.proximus.be/internet-10/le-serveur-imap-a-interrompu-la-connexion-39302/index2.html#post580802 Zoals ik in dat gesprek had gevonden dat Proximus een wijziging had aangebracht op hun IMAP-servers om PUSH-notificaties terug te gebruiken in maart, lijkt het de boodschap 'Connection idle for too long' te hebben veroorzaakt. Proximus heeft de wijziging geannuleerd en het probleem is opgelost.

Ik hoop dat iemand een oplossing vindt die deze keer werkt. Ik heb SSL nodig, terwijl ik met mijn laptop reis.

Het beste. Colin
Reputatie 5
Badge +4
Hi Colin

Concern mailbox
587,75 MB/ 1Gb email quota
I don't see any problem directly on the mailbox
webmail.proximus.be
al incoming mail oke
you receive this error now?
The server for account “Skynet” returned the error “Connection idle for too long.”
You username/password or security settings may be incorrect.
Would you like to try re-entering your password? NO / YES


witch program do you use?
settings of your account?

faq:
Set up e-mail on your mobile, tablet of computer
https://www.proximus.be/support/en/id_sfaqr_mail_config/personal/support/internet/e-mails-and-website/set-up-your-mailbox/set-up-email-on-your-mobile-tablet-or-computer.html
kind regards
sabine
Reputatie 2
Sabine - Please remove my list of emails from this public page.

Edit Wim: done
Reputatie 2
Much appreciated.
Reputatie 5
Badge +4
Hi ColinB, i asked our engineering to remove this asap. kr, AM
Reputatie 2
sabineb schreef:


...
you receive this error now?
The server for account “Skynet” returned the error “Connection idle for too long.”
You username/password or security settings may be incorrect.
Would you like to try re-entering your password? NO / YES


witch program do you use?
settings of your account?
...
kind regards
sabine



I would need to wait a while to confirm if I still get the message.
I am using: Microsoft Outlook for Mac 2011 Version 14.7.3 (170325)
The settings are those you have listed for Outlook 2010
These include:
Incoming server (IMAP): 993.
Type of encrypted connection: SSL
Outgoing server (SMTP): 587.

Type of encrypted connection: no choice present to choose from - strange?

Thanks for your help.
Reputatie 5
Badge +4
This are the only settings that i can give you for Outlook 2010

https://www.proximus.be/support/en/id_sfaqr_mail_config/personal/support/internet/e-mails-and-website/set-up-your-mailbox/set-up-email-on-your-mobile-tablet-or-computer.html#section5
Reputatie 2
Thanks Andy.
As I have Outlook 2011 for Mac and you don't have specific settings for that version, I can confirm my settings are those you listed for Outlook 2010.

In fact, I have changed no settings my end.
Maybe something has been refreshed your end and things will now work...
I will let you know what I see after using it for a while.
Hello ColinB,
We have indeed the same problem. I thought I solved it, but I still keep receiving these error messages. It's really annoying to have to enter the password every single hour or so. I think that Proximus has to look into the settings for "Outlook 2011 for Mac". I have tried several settings based on Outlook 2010, but nothing seems to solve the problem. I have two other mailboxes in Outlook, namely GMAIL and ICLOUD and there I have no problem at all in Outlook 2011 for Mac. So I think that Proximus has to come with a solution.
Gizmo
Reputatie 5
Badge +4
My bad ColinB, you wrote that you have outlook 2011 for mac. I saw it but i send you the wrond file; My apologies.

Ok check it for a while and let me know.

Here the apple settings 🙂

https://www.proximus.be/support/en/id_sfaqr_mail_config/personal/support/internet/e-mails-and-website/set-up-your-mailbox/set-up-email-on-your-mobile-tablet-or-computer.html#section7
Hello AndyM,
Gelieve te noteren dat Apple Mail een ander mailprogramma is dan "Outlook 2011 for Mac". Ik heb ook Apple Mail op mijn computer staan en die instellingen die je geeft, werken perfect, maar ik hou eraan om "Outlook 2011 for Mac" te blijven gebruiken omdat dit volgens mijn gebruiksvriendelijker is dan de Apple Mail. Ik zou het dus heel erg apprecieren moesten jullie ook voor "Outlook 2011 for Mac" de mailinstellingen kunnen nakijken. Alvast bedankt en mvg.
Gizmo
Reputatie 5
Badge +4
Hey GIZMO, als je SSL uitschakelt, dan heb je toch geen problemen meer? Mvg, AndyM
Dag AndyM,
Heb SSL overal uitgeschakeld, zowel bij incoming als bij outgoing server. Heb dan wel moeten aanduiden om de standaardpoort te negeren.
Instellingen zijn :
imap.proximus.be poort 993 voor incoming server
relay.proximus.be poort 587 voor outgoing server
meer opties voor relay server : verificatie : informatie over de inkomende server met gebruikersnaam (email) en wachtwoord ingevuld
Ik zal nu wachten of ik de foutboodschap nog krijg. Zal ook eens inkomende en uitgaande mail testen. Laat iets weten.
Bedankt en mvg.
Gizmo
Hello AndyM,
De inkomende mail werkt totaal niet als ik SSL uitschakel.
Heb incoming en outgoing server teruggezet naar SSL en dan ontvang ik opnieuw mail.
Dus SSL uitschakelen is geen optie.
Weet niet meer wat ik nog kan proberen.
Mvg
Gizmo
Reputatie 5
Badge +4
Probleem is dat er geen verschillende mailinstellingen zijn per mailclient en dat deze 'universeel' zijn voor alle clients.
Reputatie 2
Yes, let's not confuse Outlook 2011 for Mac with Mac Mail, as Gizmo states.
I believe the problem is on the Proximus side as I said earlier.
Look at my post here: https://fr.forum.proximus.be/internet-10/le-serveur-imap-a-interrompu-la-connexion-39302/index2.html#post580833 and the first post in that topic with response from AntoineF.

A poor translation:
Ja, laten we Outlook 2011 voor Mac niet met Mac Mail verwarren, zoals Gizmo states.
Ik geloof dat het probleem op de Proximus-kant ligt, zoals ik al eerder zei.
Kijk naar mijn post hier: https://fr.forum.proximus.be/internet-10/le-serveur-imap-a-interrompu-la-connexion-39302/index2.html#post580833 en de eerste post in dat onderwerp met reactie van AntoineF.
Hello ColinB,
I also understand it's on Proximus side to solve the problem. I don't think that we are the only one to have Outlook 2011 for Mac, so I guess many people have this problem.
Kind regards.
Gizmo
Reputatie 2
Absolutely Gizmo. I think Proximus should start by double-checking the PUSH notifications setting again (server end) and confirm to us that that nothing has changed there, as it was clearly the problem last time users had this experience. I have changed nothing for months and months and have the problem again only recently.

Turning off SSL is not an option, as it is the backbone of secure Internet.
Also, no problem with Mac Mail, iPad or iPhone (for the moment!), which might help isolate the problem.

I have another problem recently - possibly unrelated, but you never know: I delete mail from my inbox in Outlook for Mac and a few minutes later the "deleted" mail arrives in my inbox again. If I repair the inbox, it disappears. This is a frequent occurrence.

Beste.
Reputatie 5
Badge +4
Hi,

I created a case (5036046) for our engineers to check. I'll ceep you updated if I receive more info.

Regards,

Kim
Reputatie 2
Great - thank you Kim.
Reputatie 5
Badge +4
You're welcome

Reageer