Vraag

Problemen met mozilla thunderbird


Mails komen wel binnen als ik het programma  voor de eerste keer open. Maar wanneer ik deze verwijder gaat er op een gegeven moment geen inhoud te voorschijn komen. Laat ik thunderbird open staan dan hoor ik wel dat er een mail binnenkomt maar het verschijnt soms niet op het scherm. Volgens mij zijn de problemen begonnen wanneer ze bij proximus een nieuwe server hebben geplaatst. Onder op de takenbalk verschijnt ook ooit dat ik x aantal mails heb binnen gekregen, maar dat zijn dan de vorige aantal mails nog eens die ik reeds verwijderd heb.


This topic has been closed for comments

14 reacties

Niet om Proximus te verdedigen, maar dit lijkt me eerder een Thunderbird probleem zoals een foutieve instelling in Thunderbird.
Ik ondervind het alleszins niet.

Ik ondervindt dit ook niet met thunderbird maar dit wil absoluut niet zeggen dat anderen daar geen probleem kunnen mee hebben ook om reden van de proximus mail problemen zoas er al al aangehaald werd op het forum, ik heb zelfs nog geen enkel probleem ondervonden met proximus mail, daaraan dat je ziet dat je niet kunt veralgemenen.

Mutlie ben totaal niet aan de instellingen geweest in thunderbird. Misschien volledig verwijderen en terug installeren?

@Paul B. zal volgens mij niet aan thunderbird of zijn instellingen liggen. Niet vergeten dat er nog regelmatig problemen gemeld worden met Prox mail zie hier.

Zijn die problemen nog altijd niet opgelost na 4 (of 5) maanden ? Het zou toch moeten (zo goed als) opgelost zijn :

 Blijkbaar zijn problemen nog uitzonderlijk maar inderdaad niet definitief opgelost.

@Paul B. Ik zou bovenstaande link eens bekijken, want hoe ongelooflijk het klinkt, ondanks doorlopende programmaverbeteringen (?) zou het toch ergens kunnen dat de fout bij de programmatie ligt.


 

Mails komen wel binnen als ik het programma  voor de eerste keer open. Maar wanneer ik deze verwijder gaat er op een gegeven moment geen inhoud te voorschijn komen. Laat ik thunderbird open staan dan hoor ik wel dat er een mail binnenkomt maar het verschijnt soms niet op het scherm. Volgens mij zijn de problemen begonnen wanneer ze bij proximus een nieuwe server hebben geplaatst. Onder op de takenbalk verschijnt ook ooit dat ik x aantal mails heb binnen gekregen, maar dat zijn dan de vorige aantal mails nog eens die ik reeds verwijderd heb.

Iets dat net bij me opkomt
Staan je instellingen op POP of IMAP?
POP downloadt de berichten en wist ze (dacht ik toch) op de server.
IMAP laat de berichten op de server.

POP downloadt de berichten en wist ze (dacht ik toch) op de server.

Inderdaad tenzij je in de instellingen van je mailclient, hier in dit geval Thubderbird, aanvinkt van een kopie op de server te laten.

Het is IMAP server.

Reputatie 7
Badge +4

@Paul B. Kan je eens testen of u deze problemen ook ondervindt als je rechtstreeks in onze webmail inlogt ? 

 

Nee dan heb ik daar geen problemen mee

Reputatie 7
Badge +4

@Paul B. Dat wijst erop dat je mailbox zelf in orde is, en er een communicatieprobleem naar Thunderbird is. Kan je dan de gegevens van je account eens nakijken en je account eventueel verwijderen en terug opnieuw aanmaken en zien of het probleem dan blijft ? 

E-mail instellen op je gsm, tablet of computer | Proximus

Veelgestelde vragen over je mailbox

Via accountinstellingen  - accountacties - account verwijderd nog altijd hetzelfde probleem. Instellingen moeten normaal goed staan daar is niks aan veranderd.

Het lijkt erop dat het probleem zichzelf opgelost heeft. Nergens geen verandering gedaan van instellingen in mailprogramma “Thunderbird”. Dus vermoed ik dat het toch ergens bij proximus zelf ligt, maar die bevestiging zal ik nooit niet krijgen denk ik. Bedankt aan de mensen die op deze topic toch gereageerd hebben. See You ……...

Reputatie 7
Badge +4

@Paul B. Ik ben blij te horen dat alles terug werkt zoals het hoort. 

Er is hier geen algemeen probleem gekend met het gebruik van Thunderbird voor je Skynet- of Proximusmail. Ik kan je dus geen duidelijke verklaring geven hiervoor.