Problemen met Home Control

  • 31 August 2017
  • 7 reacties
  • 520 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
  • Proximus Ambassador
  • 1125 reacties
Hallo iedereen,

Sommige onder jullie hebben het allicht al vastgesteld, ons Home Control product ondervindt momenteel technische problemen met leverancier Intamac, meer bepaald de video streaming. Deze is momenteel onstabiel en veroorzaakt in sommige gevallen storingen. De dienst zelf blijft echter volledig operationeel!

Onze diensten zijn reeds op zoek naar een oplossing en we hopen hier zo spoedig mogelijk meer over te communiceren.
We hebben spijtig genoeg geen verdere info op dit moment. Wordt dus vervolgd.

Groeten,
Wim

7 reacties

Geen oplossing gevonden??
Proximus meld mij dat de dienst Home Control stopgezet wordt.
Home Control was voor mij een degelijke toepassing waar ik weinig problemen mee heb ondervonden.

Als compensatie krijg ik nu een waardebon voor aankoop van een Chacon alarmsysteem, dit biedt evenwel niet dezelfde functionaliteiten als Home Control. Voor mij mogen ze mij die 278€ compensatie uitbetalen, zodat ik deze kan investeren in een degelijk systeem.
Groeten,
Jan
Home control wordt niet meer verkocht, maar wordt de ondersteuning dan ook stopgezet voor klanten die het systeem reeds hebben?
Proximus heeft mij gemeld dat de facturatie van de dienst gestopt wordt in november, en dat eind januari Home Control definitief gestopt wordt.
Bedankt voor de feedback janrode.
Reputatie 5
Badge +3
Home Control en Home View word inderdaad op 31/01/2018 volledig stopgezet door Proximus. Wie deze producten heeft zal deze maand een brief ontvangen met meer informatie over hoe dat dit juist verloopt. De facturatie verloopt op 01/11/2017 hiervoor moet je niets doen en gaat dit automatisch gebeuren.

Groeten, Andy.
Hallo iedereen,



Zoals u ongetwijfeld weet hebben wij een brief ontvangen waarin Proximus ons laat weten dat men het project HomeControl zal stoppen in de zeer nabije toekomst.
Men schrijft dat de dienst Home Control “de laatste tijd te wensen overlaat”.
Wel, eerlijk gezegd ik vind dat het de laatste tijd een stuk beter ging, er zijn andere tijden geweest, dat bijna niets werkte!

Ik heb steeds vertrouwen gehad in PROXIMUS & Home Control, temeer dat de ambities in het begin met HOME CONTROL zeer hoog waren!

Ik betreur dan ook de beslissing om met het systeem te stoppen.

Maar u zal ook ongetwijfeld begrijpen dat ik slechts enkele jaren van het systeem heb kunnen profiteren en ondertussen mijn systeem serieus uitgebreid heb.
Ik had zelfs een aantal reserve onderdelen aangeschaft.
Een kleine schatting geeft mij aan dat dit alles ongeveer € 2.000 gekost heeft.

Het is dan ook een beetje laag–bij-de grond om de gebruikers met een kluitje het riet in te sturen met een aankoopbon ter compensatie twv € 278.
Bovenal prijst men dan nog een systeem aan dat mij een stuk minder vertrouwen kan inboezemen.
Onder andere heeft het systeem geen mogelijkheid om slimme stopcontacten te gebruiken…

Vandaar dat ik zo vrij ben om u volgende vragen aan Proximus te stellen:

Is er een mogelijkheid om mijn standpunt aan Proximus officieel te verwoorden.
Is er een mogelijkheid om het systeem te blijven gebruiken na stopzetting door Proximus?
Is er iemand anders die de service kan overnemen?
Hoeveel gebruikers verkeren in het zelfde geval als ik?

Als overtuigd PROXIMUS klant en gebruiker van een totaalpacket heeft mijn vertrouwen in PROXIMUS toch een kleine deuk opgelopen…

U zal begrijpen dat ik mij links en rechts aan het informeren ben om eventueel stappen te ondernemen om de beslissing voor de stopzetting van HOME CONTROL aan te vechten.
Beroepshalve heb ik weet dat een verkoper van een bepaald goed of dienst een minimum aantal jaren service moet kunnen garanderen en geven op zijn producten….

Hopende op antwoorden...


Met vriendelijke groeten,


D.B.
Ter Info: bovenstaand bericht bericht werd in een nieuw topic opgestart
hier > https://nl.forum.proximus.be/internet-10/stopzetting-home-control-41456

Reageer