Problemen internet Brussel centrum - overweeg verhuis

  • 12 April 2018
  • 2 reacties
  • 156 Bekeken

Hallo!

Sinds anderhalf jaar nu ben ik bij mijn ouders weggetrokken om in het centrum van Brussel te gaan wonen. Meerbepaald nabij Madou, op de 4de verdieping van een appartementsgebouw omringd door bedrijven(hier wonen niet zoveel mensen). Bij mijn verhuis heb ik Proximus laten installeren, de verbinding was echter veel te traag. We hebben meerdere keren gebeld en een technieker laten komen maar het probleem werd nooit opgelost. We hebben dan maar besloten om naar SFR te gaan die over de fiber zouden beschikken. Dit heeft gedurende een jaar heel goed gewerkt tot 2 maand terug waar we steeds connectieproblemen ondervonden, wel 10 disconnects/uur. (Wij spelen online games en gebruiken draad, zo vaak disconnecten is om zot van te worden) Alweer hebben we twee techniekers laten komen, talloze keren gebeld, het probleem is nog steeds bestaande en het zou liggen aan de bedrading die door onze muren gaat die te verouderd zou zijn geworden.. Aangezien dit niet opgelost kon worden heb ik vorige week besloten om mij terug bij Proximus aan te sluiten.(Ik dacht, dan heb ik tenminste een stabiele connectie en geen disconnects meer) De installatie werd voltooid, maar de snelheid is nog steeds een issue, een grote issue zelf. Het duurt letterlijk 2-3 minuten vooraleer een pagina geladen is, inloggen op bepaalde sites gaat niet omdat de verbinding te traag is, dowloaden gaat amper (100kb/s, onbegrijpelijk). Het lijkt wel alsof ik 15 jaar terug in de tijd ben gegaan.. De technieker wist me bij de installatie te zeggen dat dit aan mijn wijk zou liggen.. Het probleem : Ik kan geen online games(mijn hobby (FIFA, counter strike, ect,) meer spelen, is nu al 3 maand zo en ik ben dit meer dan beu.. zoveel zelf dat ik een verhuis overweeg. Wat vinden jullie hiervan? Enige suggesties?

Alvast bedankt!

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Jerome, heb je de mogelijkheid om mij via een privé bericht even je klantennummer of je lijnnummer door te geven? Dan kan ik het even voor je nakijken. Grtjs, Charlotte.
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
1
Controleer de theoretisch mogelijke snelheid (max, normaal en min) op uw adres
https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/internetabonnementen/speedtest-internet-connectie.html#/input
2
Een operator dient u - voor afsluiting contract in te lichten over de mogelijke snelheid op uw adres (max, normaal, min), anders kunt u in principe zonder meer het contract verbreken
http://www.bipt.be/nl/operatoren/telecom/bescherming-van-de-consumenten/besluit-van-de-raad-van-het-bipt-van-2-mei-2017-betreffende-de-mededeling-van-de-snelheid-van-een-vaste-of-mobiele-breedbandverbinding
3
Een snelheid van 100 Kbps lijkt mij zeer weinig, maar waarschijnlijk zit u nog op adsl - zoals nogal wat anderen in Brussel, Vlaanderen en Wallonië - en zijn snelheden van 1, 2, 4 Mbps geen uitzondering.
Eventueel kunnen Px medewerkers kijken of er vooruitzichtingen zijn om uw buurt op korte termijn over te schakelen naar Vdsl2 of glasvezel (bedrijven in de buurt Madou...)
Een eventueel alternatief is mogelijkerwijze Orange Flybox 4G (20 euro/maand met 30 GB (+100 GB tussen 18h en 06h & weekends) ....
https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/easy-internet-home
4
Eventueel de interne bekabelingsproblematiek (laten) aankaarten in de vergadering syndicus/bewoners

Reageer