Beantwoord

problemen email

  • 24 January 2022
  • 52 reacties
  • 2948 Bekeken

Sinds enkele dagen grote synchronisatieproblemen met e-mail server: E-mails worden gedownload en verdwijnen vanzelf na enkele seconden.  Onmogelijk te weten wat al dan niet verdwenen is. 

icon

Beste antwoord door Martin 27 January 2022, 18:29

Bekijk origineel

52 reacties

Ongelofelijk wat een slechte dienstverlening!

  • sinds half 12/2021 geen kalender meer in Skynet webmail: “er wordt aan gewerkt”
  • mijn klacht bij de ombudsman, met normale antwoordtijd en oplossing binnen 3 maand is nu verlengd tot 6 maanden…..
  • sinds 25/01 geen mail meer binnengekregen
  • bellen - mails - klacht neergelegd - enz….

Ik ben een kleine zelfstandige met een klein reisbureautje. Kan iemand zich voorstellen wat het betekent om als reisbureautje geen kalender meer te hebben en geen inkomende mails meer te ontvangen? De reputatieschade en de financiële schade zijn niet in te schatten.
Proximus stelt geen enkele mogelijke oplossing voor en zelfs de medewerkers van Proximus die we aan de lijn krijgen, adviseren  expliciet om van mail-provider te veranderen naar bv. gmail omdat ze het ook niet meer weten. Wie moeten we dan wel contacteren om een oplossing te krijgen? Juist ja, de CEO.
Daarjuist nog eens de blog van Proximus over deze problematiek geconsulteerd en ze moedigen aan om een formulier in te vullen met de beschrijving van je probleem. Alleen…. bij het versturen komt er een melding dat het formulier om “technische redenen” niet beschikbaar is - LOL :joy:

Bij wijze van conclusie: vertrouwen in de stabiliteit van Proximus als emailprovider: verdwenen en het  vertrouwen in het oplossend vermogen van Proximus na 2 maand geen kalender meer en na 2 weken geen mail meer: totaal onbestaande.

Wil iemand namens de 100-en emailslachtoffers van Proximus de CEO eens wakker schudden en hem uit zijn comfortbubbel halen en hem vertellen dat we nog steeds op een oplossing wachten en uiterst geduldig geweest zijn en nu uiterst ontevreden zijn?

Ik ben benieuwd of de CEO ook al 14 dagen geen mails meer krijgt via zijn Proximus-account of stapte hij ook al over naar gmail?
 

Reputatie 2
Badge +1

ben weer gerust nu, ben niet alleen met die problemen.  want officieel hoort men er niet veel van. af entoe dat men zich moet registreren en dat is het .

Zijn wel nieuwe problemen sinds gisteren heb ik gelezen.

Maar ja morgen een nieuwe dag en weer hoop op verbetering. Het zal toch ooit opgelost geraken .

Is het niet dit jaar dan volgend jaar.

sinds 31/01 geen mogelijkheid emails te versturen of te ontvangen via @skynet.be

nieuwe wachtwoorden inbrengen, zoals men mij vroeg, helpt helemaal niets. Tot iemand aan de lijn me vertelde dat het een probleem t.h.v. de servers betreft. Enkele weken terug hetzelfde probleem gehad. Toch weet de webpagina myproximus me doodgemoedereerd te vertellen dat alles in orde is. 

Het webformulier al doorgestuurd → e-mail probleem en de oplossing ervan

 

Reputatie 2
Badge

Is toch al van gisteren dat het goed werkt. Ik hoop dat het blijft he😉. Mijn zus heeft ook problemen maar iets anders dan de mijne. Blijkbaar kan het toch verschillen per account. Raar.

Dat is ook waar :relaxed:

Reputatie 1

Ik heb mij opnieuw maar eens geregistreerd, baat het niet dan schaadt het niet.......

Er is ook iets niet duidelijk aan het systeem met registratie via webformulier, als bij Proximus een actie ondernomen werd en je stelt terug problemen vast daarna, hoe dit juist opgevolgd wordt of moet je terug registreren; of gewoon wachten tot de proximus medewerkers het maandag dan doorspelen aan die bevoegde dienst??

Reputatie 1

Ik wil hier nu niet de pessimist uithangen, deze morgen dacht ik ook dat de miserie achter de rug was, helaas werd ik nogal vlug met mijn voetjes op de grond teruggezet! Iedere keer dat er een synchronisatie plaats vond of dat er nieuwe mail binnenkwam, verdwenen mijn vorige mails terug onopspoorbaar

Reputatie 2
Badge

Het lijkt er op dat de problemen bij mij opgelost zijn.

De mailbox doet terug normaal. Had het webformulier ingevuld en een dag daarna werkte alles terug normaal. Hopelijk blijft het zo.

Alvast dank aan iedereen!

Danjewel Martin.

Inderdaad: bvb bij mij, met @skynet account geen enkel probleem maar met @proximus account wel ...

Reputatie 7
Badge +4

@reynkust Het is een mengeling van het clienteel.

Reputatie 2
Badge +1

@reynkust Ik begrijp je frustraties maar je moet ook weten dat het niet over al het cliëntieel gaat. Wij doen uiteraard ons best om iedereen zo snel mogelijk te helpen.

enkel skynet klanten??

Reputatie 2
Badge +1

Beste daisy,  het zijn toch niet enkel de skynet klanten , want dit zijn de trouwste proximus klanten.

Betreft hetenkel particuliere klanten misschien die in de kou blijven, dit omdat ik mij niet kan voorstellen dat een firma met het nu (niet) werkend platform zaken kan doen. Enfin, is in onderzoek.

 

Reputatie 7
Badge +4

@reynkust Ik begrijp je frustraties maar je moet ook weten dat het niet over al het cliëntieel gaat. Wij doen uiteraard ons best om iedereen zo snel mogelijk te helpen.

Reputatie 2
Badge +1

het is beter dan helemaal niks

desnoods schakel ge ze allemaal om via een andere gigant.  

En die zal dit dan in één twee drie in orde krijgen, daar vrees ik persoonlijk heel erg voor en wordt het op een nog langere baan geschoven, enfin ieder zijn mening uiteraard.

Reputatie 2
Badge +1

Beste Daisy , gaat men nu werkelijk account per account bekijken wat het probleem is?? Als ex ITr begrijp ik zoiets niet. De problemen zijn reeds sinds enkele weken bezig. Doch hebben deze week het toppunt bereikt omdat er via webmail geen mail binnenkomt (toch bij mij). In 2022 waar alles gedigitaliseerd wordt is een panne van 2 dagen misschien aanvaardbaar, maar een ganse week geen inmails ontvangen is voor firma”s een ramp denk ik. Ik vind het dus onbegrijpelijk dat men verder blijft aanmodderen met een leverancier die zijn beloften niet kan waarmaken. Gooi die leverncier buiten en geef de duizenden klanten een oplossing , desnoods schakel ge ze allemaal om via een andere gigant.  

Reputatie 7
Badge +4

Via deze link kan je zelf je email adres aan ons doorgeven zodat we het nodige kunnen doen.

volgend zinnetje word al maanden gebruikt op het forum

Sinds enkele maanden ervaren een aantal klanten mailproblemen die zeer uiteenlopend zijn. De oorzaak is een leverancier en met hem blijven we dit escaleren.”

Misschien is het hoogtijd om dit te escaleren naar de CEO van Proximus.

Is eens een uitdaging om dit in orde te brengen ipv het stijgen van de aandelen.

Ondertussen....loopt mijn mailbox vol met mails van 1/1/1970 en alle gewone reeds verwijderde mails. Zelf onmogelijk om de mails te verwijderen uit prullenbak.

Wel alleen op de smartphone's. De pc blijkt daar geen last van te hebben.

lees ook deze laatste updateBelangrijke mededeling over het e-mail probleem en de oplossing ervan! | Proximus Forum

                          WebFormulier die je kunt invullen

Reputatie 2
Badge +1

voila comunicatie van heden , ge moet wel twitter hebben (anders???????????????)

Reageer