Beantwoord

problemen email

  • 24 January 2022
  • 52 reacties
  • 4137 Bekeken


Toon eerste bericht

52 reacties

Reputatie 1

@ DaisyS  & Martin, deze morgen even gehoopt dat het euvel bij mij opgelost was, nu enkele uren later bleek het een ijdele hoop te zijn, de binnengekomen mails (gelezen & ongelezen) verdwijnen als sneeuw voor de zon telkens er nieuwe mail(s) binnenkomen en zijn nergens terug. te vinden. Als ik reacties op het forum lees is dit reeds geruime tijd aan de gang ( bij mij een week) ik kan zeer goed begrijpen dat wanneer er iets nieuw wordt geïmplementeerd dit soms onvoorziene problemen kan veroorzaken, het is tenslotte techniek. Wat ik echter niet kan begrijpen is dat Proximus ook maar niet eens de moeite doet om haar klanten op de hoogte te brengen van de storing die blijkbaar een groot deel van haar klanten treft. Ik en velen met mij heb dagenlang gesukkeld omdat ik in eerste instantie het gevoel had dat de fout bij mij lag. Tot ik op het forum las (hoeveel klanten weten echter dat zoiets bestaat en sukkelen verder?) dat de oorzaak bij een leverancier ligt en dat dit reeds wekenlang aan de gang is. Zou Proximus  er niet goed aan doen om beter te communiceren met hun klanten, en wanneer er een storing is dat te vermelden op de homepage zodat men als klant tenminste weet waar men aan toe is, dat gebeurde voeger wel!! Groeten.

Ook hier al maanden problemen. Vorige week raakte ik er uren niet meer op. Opeens was het opgelost, blijkbaar een algemeen probleem. 

Vandaag opnieuw hetzelfde probleem, inloggen gaat niet meer en er blijven steeds maar foutmeldingen komen. 

Zelfs een digitale handtekening met afbeelding toevoegen gaat niet meer. Mag max 1kb zijn, lijkt me wel heel klein. 

Communicatie proximus is nihil. Dacht nochtans dat wij betalen voor een goed werkend systeem…

Misschien eens allemaal overwegen van onze factuur niet te betalen zolang het niet opgelost is? 

Reputatie 2
Badge +1

zal tegen het weekend of erna opgelost zijn. Dat is het enige wat men kon vertellen in chatbox

Reputatie 2
Badge +1

ben weer gerust nu, ben niet alleen met die problemen.  want officieel hoort men er niet veel van. af entoe dat men zich moet registreren en dat is het .

Zijn wel nieuwe problemen sinds gisteren heb ik gelezen.

Maar ja morgen een nieuwe dag en weer hoop op verbetering. Het zal toch ooit opgelost geraken .

Is het niet dit jaar dan volgend jaar.

Reputatie 2
Badge +1

voila comunicatie van heden , ge moet wel twitter hebben (anders???????????????)

Ondertussen....loopt mijn mailbox vol met mails van 1/1/1970 en alle gewone reeds verwijderde mails. Zelf onmogelijk om de mails te verwijderen uit prullenbak.

Wel alleen op de smartphone's. De pc blijkt daar geen last van te hebben.

Reputatie 1

volgend zinnetje word al maanden gebruikt op het forum

Sinds enkele maanden ervaren een aantal klanten mailproblemen die zeer uiteenlopend zijn. De oorzaak is een leverancier en met hem blijven we dit escaleren.”

Misschien is het hoogtijd om dit te escaleren naar de CEO van Proximus.

Is eens een uitdaging om dit in orde te brengen ipv het stijgen van de aandelen.

Reputatie 7
Badge +5

Via deze link kan je zelf je email adres aan ons doorgeven zodat we het nodige kunnen doen.

Reputatie 2
Badge +1

Beste Daisy , gaat men nu werkelijk account per account bekijken wat het probleem is?? Als ex ITr begrijp ik zoiets niet. De problemen zijn reeds sinds enkele weken bezig. Doch hebben deze week het toppunt bereikt omdat er via webmail geen mail binnenkomt (toch bij mij). In 2022 waar alles gedigitaliseerd wordt is een panne van 2 dagen misschien aanvaardbaar, maar een ganse week geen inmails ontvangen is voor firma”s een ramp denk ik. Ik vind het dus onbegrijpelijk dat men verder blijft aanmodderen met een leverancier die zijn beloften niet kan waarmaken. Gooi die leverncier buiten en geef de duizenden klanten een oplossing , desnoods schakel ge ze allemaal om via een andere gigant.  

desnoods schakel ge ze allemaal om via een andere gigant.  

En die zal dit dan in één twee drie in orde krijgen, daar vrees ik persoonlijk heel erg voor en wordt het op een nog langere baan geschoven, enfin ieder zijn mening uiteraard.

Reputatie 2
Badge +1

het is beter dan helemaal niks

Reputatie 7
Badge +5

@reynkust Ik begrijp je frustraties maar je moet ook weten dat het niet over al het cliëntieel gaat. Wij doen uiteraard ons best om iedereen zo snel mogelijk te helpen.

Reputatie 2
Badge +1

Beste daisy,  het zijn toch niet enkel de skynet klanten , want dit zijn de trouwste proximus klanten.

Betreft hetenkel particuliere klanten misschien die in de kou blijven, dit omdat ik mij niet kan voorstellen dat een firma met het nu (niet) werkend platform zaken kan doen. Enfin, is in onderzoek.

 

Reputatie 2
Badge +1

@reynkust Ik begrijp je frustraties maar je moet ook weten dat het niet over al het cliëntieel gaat. Wij doen uiteraard ons best om iedereen zo snel mogelijk te helpen.

enkel skynet klanten??

Reputatie 7
Badge +5

@reynkust Het is een mengeling van het clienteel.

Reputatie 2
Badge +1

Hier idem. Soms niet inloggen. Dan weer wel maar geen berichten in inbox; Versturen gaat niet komt niet toe. Spijtig dat ik moet zeggen maar als ik een email mis van het ziekenhuis , waar een operatie gepland is voor mij, dan zal ik verdere stappen moeten nemen? Dit is onverantwoord in 2022 dat een nieuw systeem zolang foutenbevat. Sorry, als ex it’er begrijp ik niet dat  men ee toepassing in dienst zet zonder uit te testen

Reputatie 2
Badge

Het lijkt er op dat de problemen bij mij opgelost zijn.

De mailbox doet terug normaal. Had het webformulier ingevuld en een dag daarna werkte alles terug normaal. Hopelijk blijft het zo.

Alvast dank aan iedereen!

Ik stel voor dat Proximus terug overschakelt naar het oude mailprogramma. Toen hadden we geen problemen. Die zijn er pas gekomen na de overschakeling. Problemen en trager. De fancy look is het enige dat je een vooruitgang zou kunnen noemen.

Maar dit is waarschijnlijk weer te simpel als oplossing.

 

 

Reputatie 1

Ik wil hier nu niet de pessimist uithangen, deze morgen dacht ik ook dat de miserie achter de rug was, helaas werd ik nogal vlug met mijn voetjes op de grond teruggezet! Iedere keer dat er een synchronisatie plaats vond of dat er nieuwe mail binnenkwam, verdwenen mijn vorige mails terug onopspoorbaar

Je bent niet de enige , nog duizenden ander hetzelfde probleem :drooling_face:

Er is ook iets niet duidelijk aan het systeem met registratie via webformulier, als bij Proximus een actie ondernomen werd en je stelt terug problemen vast daarna, hoe dit juist opgevolgd wordt of moet je terug registreren; of gewoon wachten tot de proximus medewerkers het maandag dan doorspelen aan die bevoegde dienst??

Reputatie 1

Ik heb mij opnieuw maar eens geregistreerd, baat het niet dan schaadt het niet.......

Reputatie 2
Badge +1

oei, forum begint ook raar te doen

dus oplossing om mail te lezen ZONDER proxi , maak een gmail , ga naar instellingen en voeg uw proximus mail in gmail bij. Alle mail komt dan via google binnen

Versturen gaat evenwel nie, wel met googel dan

Historiek is ook niet beschikbaar ;

Op lijnen klikken en alle instellingen kiezen

Dan uw account bijvoegen in tabblad accounts en import

Dan email berichten importeren, 1x aanmelden met passwoord en emailaccount

afsluiten en uw prox mails komen nu in gmail (en gedaan)

Kunt wel niet antwoorden maar ge ziet toch wat er binnenkomt, en beantwoord via gmail 

Dat is ook waar :relaxed:

@reynkust Ik dacht hier nochtans al gelezen te hebben van iemand dat dit ook problemen gaf, enfin het is in ieder geval het proberen waard, al zie ik niet direct het verschil als je mailclient de mail binnen wilt halen en het niet lukt/loopt verkeerd, dan zal het even moeilijk zijn voor gmail (die dan de mailclent speelt ) om die correct binnen te halen. Misschien werkt dit voor een tijdje goed en loopt het dan ook later in de prak?

Laat het ons in ieder geval weten of dit goed blijft werken als je wilt.

TBI: E-mails van andere providers ontvangen en versturen via Gmail | Webvantage

mss kun je de skynet/proximus mails op die manier versturen 

E-mails sturen vanaf een ander adres
E-mails sturen vanaf een ander adres of een alias - Gmail Help (google.com)

 

Reageer