Vraag

probleem wifi naam/paswoord op modemsticker

  • 6 December 2019
  • 7 reacties
  • 387 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb deze vraag al gesteld in een  topic over Wifi, maar wil deze herhalen in een apart topic.

Vorige week was ik bij vrienden en kon met mijn iPhone geen verbinding maken met hun wifi.
Ik stelde vast dat de wifi naam op de sticker van de modem niet klopte met de wifi naam waarmee  zij verbinding maakten en die ik op mijn iPhone zag. In het doosje, dat na de installatie door Proximus was achtergelaten, vond ik nog een sticker met een andere wifi naam erop en dit was de naam die zij gebruikten. Op deze sticker staat een wifi key, maar geen paswoord(modem).Met de bijhorende wifi key kon ik ook geen verbinding maken.
Hoe kan ik de correcte Wifi key achterhalen?

 

 


This topic has been closed for comments

7 reacties

werd de het wifi wachtwoord mss veranderd, na een >  reset van de modem zou je normaal gezien met de wifi naam en wifi wachtwoord (wireless key) dat op de sticker staat van de modem moeten kunnen inloggen op het wifi netwerk ( sticker staat dikwijls onderaan en moet je soms de voet losmaken om te kunnen aflezen)

 

anders kun je ook eens zo proberen >

https://support.microsoft.com/nl-be/help/4023501/windows-find-wireless-network-password

 

of ook nog 

1- WindowsKey + R (tezamen indrukken)
2- cmd /k  
3- netsh wlan show profile name=wifi-5.0-xxxx key=clear

  • name=wifi-5.0-xxxx > vervang je de xxxx met het getal van het wifi SSID 
    kan ook wifi-2.4-xxxx zijn natuurlijk 

onder security settings vind je het wachtwoord wkeyxxxxxxx

Reputatie 4
Badge +2

@Martin,  Van harte bedankt voor deze duidelijke informatie.Ik ga dit bij hen uitzoeken bij mijn volgende bezoek.(de vrienden wonen ettelijke km verder!).
Bij mij, Win10, is het alvast gelukt. Zij werken met Win7.

Hierbij beide stickers(in doos en op modem) wat de nodige verwarring schept.
De vrienden zijn verbonden met de laptop en de smartphone via de wifi 2.4 (sticker doos), Key=?? .Ik heb met beide’ WiFi -key’ tevergeefs trachten verbinding te maken met mijn iPhone.

Sticker in de doos
Sticker op modem

 

Volgens mij gaat dit geen probleem zijn om dit ook onder windows uit te lezen want daar kun je ook met windows command “cmd” werken. Inderdaad wel raar dat er geen van beide wifi wachtwoorden werken tenzij iemand het wifi wachtwoord zou veranderd hebben, misschien iemand van proximus tijdens de installatie !

Het USER wachtwoord werkt dat nog als je surft naar http://192.168.1.1 en daar probeert in te loggen als User met het Userwachtwoord dat op de stickers staat dan zou je al weten welke van de stickers de juist zijn, enfin je ziet maar …. 

Reputatie 4
Badge +2

@Martin Ik heb toen het User wachtwoord niet geprobeerd om in te loggen bij 192.168.1.1.
en op de sticker uit de doos staat geen User password!
Ik zal dit zeker checken bij het volgend bezoek.
Ik heb nog een vraagje bij het command: wat betekent “key=clear”?

Alvast heel erg bedankt voor jouw hulp!

 

 

Ik denk dat je deze moet opgeven om het wifi wachtwoord zichtbaar/uitleesbaar te maken. 

Reputatie 4
Badge +2

@Martin Bedankt!