Vraag

Probleem verzenden mails uit 2e account sinds uitrol nieuwe proximus webmail

  • 3 November 2021
  • 4 reacties
  • 313 Bekeken

Wij gebruiken al jaren de webmail van Proximus waarin twee afzonderlijke skynet email accounts geconfigureerd staan.

Sinds de nieuwe versie van Proximus Webmail uitgerold werd, ondervinden we echter problemen met het verzenden van emails vanuit het 2e account.

Mails komen gewoon toe in beide inboxen, mails verzenden lukt vanuit het eerste account (maw het account waarmee ingelogd wordt op de webmail) maar het is onmogelijk om wat dan ook te verzenden vanuit het tweede geconfigureerde account (eveneens een skynet account, en dit is geen alias, maar wel een afzonderlijke mailbox).  De foutmelding is over het algemeen “Ongeldige ontvangers”, of het nu mijn eigen email of een ander adres is. 

 

 

Indien ik inlog op webmail via het tweede account (waarin die eerste mailbox van hierboven ook geconfigureerd is), ondervind ik dezelfde problemen : mails komen binnen in beide inboxen, maar verzenden lukt enkel uit de “hoofd” mailbox. Ik krijg daar wel deze andere (even weinig zeggende) foutmelding :

 

Voor de uitrol van de nieuwe webmail verliep alles vlekkeloos en we hebben dus ook niets gewijzigd aan de parameters of wat dan ook dat dit probleem zou kunnen verklaren.

Ik heb contact opgenomen met de technische dienst, maar de persoon die ik aan de lijn kreeg, was niet echt behulpzaam en begreep niet waar ik het over had.  Ze zei dat ik de mailapp opnieuw moest installeren en/of de juiste configuratie moest nakijken met mijn provider.  En dit hoewel ik duidelijk aangaf dat ik op de webmail van Proximus werkte (en dus niet in een app) en dat beide adressen skynet adressen waren (en dus met Proximus als provider).

Een search op dit forum heeft niet echt resultaten geleverd, dus alle hulp/info is welkom.

Met vriendelijke groeten

A.


4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@AFelix 

Heb je dit al eens op meerdere browsers geprobeerd?

 

Groeten

Geert

Hi, 

Ja. Geprobeerd via Chrome en Edge, telkens met hetzelfde resultaat.

Ik heb net nog eens met Proximus gebeld en hij heeft mij nog eens de gegevens van de relay server doorgemaild (just in case) maar hoewel alles ingesteld volgens hun parameters; blijft het probleem zich voordoen.

Hallo,

 

 

Heb eveneens hetzelfde voor sinds meer dan een maand nu.

Aan franstalige kant lees ik gelijkaardige reacties.

 

Bij mij betreft het om te beginnen  2 Skynet.be accounts      (andere toegevoegde accounts geven zelfde problemen)

 

 

Eerste skynet hoofdmail account geen probleem meer, heb dit opgelost in het verleden door paswoord opnieuw in te stellen na update door nieuwe webmail versie.

 

Om de aliassen opnieuw te kunnen gebruiken (dit ging ook al niet meer)  als verzend adres ben ik alias per alias ingelogd via webmail ( alias mailadres gebruiken  en  zelfde paswoord als hoofdmailaccount)  na enige tijd (precies of het programma aan het leren ging)  kon ik vanuit webmail terug aliassen als afzender kiezen ipv de hoofdaccount te moeten gebruiken.  De fout die optrad bij gebruik van een alias :          =ongeldige ontvangers.

 

Voor gebruik van de 2e hoofdmailaccount  ( eveneens een skynet.be account)

Inkomende mails geen probleem.

Uitgaande mails  WEBTOP ERROR

 

Je kunt wel mails versturen wanneer je afzonderlijk met dit account inlogt. (maar dan moet je iedere keer afmelden en heraanmelden met een ander mailaccount, wat niet de bedoeling is.

 

Tot nu toe werkt het dus niet meer om uitgaande mail  te versturen vanuit andere mail accounts.

 

Nog een ander probleem is dat het mailprogramma nu vaak gaat hangen en je niet verder kunt typen gedurende enkele ogenblikken.  Ook om bijlages te versturen is het een ramp.

 

Van een WEBMAIL die perfect gefunctioneerd heeft naar een minder goede versie ( zonder enige aankondiging dat er een ingrijpende verandering zat aan te komen…..

@AFelix 

@Johan 23 

@GeertC 

Beste

is voor jullie dit probleem ondertussen opgelost? Zo ja, dan had ik graag geweten hoe want ik ondervind hetzelfde probleem.  kan enkel mail versturen vanuit hoofdaccount, 2e en 3e account : ongeldige ontvangers, zelfs als ik het naar mijn hoofdaccountadres probeer te versturen

dank voor antwoord

Reageer