Vraag

probleem verbinding e-mail

  • 31 August 2022
  • 29 reacties
  • 1496 Bekeken

Telkens ik Mozilla Thunderbird open om mijn e-mails te raadplegen, bij het verzenden of tijdens het gebruik, krijg ik de melding dat er een probleem is met de IMAP server, zie bijlage. Er is een melding dat het maximum aantal verbindingen is overschreden, maar er is slechts één computer actief.

Wat kan de oorzaak zijn

 


29 reacties

TBI: Het heel duidelijk dat het te wijten is aan een time out van de PX mailserver maar de mogelijke instellingen heb ik al geprobeerd en levert niks op, alleen enige keren opnieuw de mail opvragen helpt bij mij.

Reputatie 7
Badge +4

FYI e.g.

Unable to connect to IMAP - Exceeded Maximum Number of Connections | Thunderbird Support Forum | Mozilla Support

Connections need to close and sometimes the server is not exactly as quick to recognise connection has been dropped.

= er is blijkbaar een communicatie/interactieprobleem met één/meerdere Proximus mailservers

 

FIX: Too many simultaneous connections Outlook error (windowsreport.com)

→ eventueel wijzigen van de server timeout waarde indien mogelijk?

Niet onmogelijk, maar ...
Soms merk ik dat websites mijn locaties proberen “raden” (ik zou niet weten hoe ik het anders moet noemen) en dat geeft ook zeer dikwijls heel onverwachte resultaten, soms al eens in het andere uiteinde (ruim gezien dan) van het land 😎 Afwisselend maw
Dat kan niet anders  dan afhankelijk zijn van de server (niet mail) waar ik op dat moment actief mee verbonden ben.

Zal dan mss meer afhankelijk zijn van in welke regio je zit.

Ik heb geen @proximus mailadres.

Wij hangen allemaal aan een (mail) servers waarvan er meerdere verspreid zijn over het land (en de wereld?). Die zijn niet altijd 100% gesynchroniseerd omwille van redenen die mijn petje te boven gaan.
Zo kan het dus gebeuren dat je over 2 pc’s beschikt  (of pc en smartphone)  en de mails in de inbox niet geheel gelijk zijn, terwijl beide toch pas ververst en dus “up to date” zijn. Die hangen dan elk apart aan een andere server. Stel nu dat er één daarvan ontregeld is of …


Als je de verbinding verbreekt moet je PC opnieuw verbinding maken, dan zou het wel eens kunnen (!) dat je met een andere server verbonden wordt. Of dat noodzakelijk betekent dat je de B-Box stroomloos zet (of reset?) of gewoon de PC uitschakelt weet ik eigenlijk ook niet.
Heropstarten heb ik ik in dit topic al een paar dagen geleden voorgesteld.

Ik ben geen specialist hé maar kwaad kan het zeker niet

 

 

Edit :
deels bevestiging dat er meerdere mailservers actief zijn:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/02/01/mailverkeer-proximus-hapert-de-mails-komen-niet-tijdig-binnen/

@Mutlie

Hoe doe je dit dan juist om van server te veranderen? 

of bedoel je @proximus ipv @skynet, als het dit is wat je bedoelt dan helpt dit niet want reeds bij mijn pa geprobeerd.

Ik heb het net getest via Thunderbird een mail gezonden via mijn skynet adres aan mijn skynet adres.
Die komt onmiddellijk binnen op mijn skynet adres via thunderbird!

Ook in webmail trouwens, maar verschijnt daar niet in “verzonden”.
Het ligt dus niet aan Proximus mail (in zijn geheel bedoel ik) maar één of meer specifieke servers waar jullie mee verbonden zijn. Probeer eens van server te veranderen

 

Reputatie 2
Badge

Het probleem ligt hem bij proximus want gmail geeft geen enkel probleem. Hier ook mensen die problemen ondervinden. https://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?f=8&t=216922

Reputatie 2
Badge

Hier ook hetzelfde steeds deze mededeling. Ook op windows live mail zelfde probleem. Ander programma MAIL op windows geeft dan weer geen problemen. Maar MAIL gebruik ik nooit is onhandig als je gewoon bent met windows live mial of thunderbird te werken.

 

@Mutlie ik had ook al gedacht dat het iets met servers te maken had want bv. mijn pa werkt ook met thunderbird en voor zijn Belgacom.net mail krijgt hij foutmeldingen maar dan voor zijn skynet.be mail zijn er dan geen problemen of foutmeldingen!

FWIW hier alleszins geen enkel probleem met Thunderbird. Geen foutmeldingen, mails worden opgehaald. Mogelijk hang ik op een andere server?
Misschien eens volledig heropstarten?
 

Reputatie 5

Hier ook al een tijd hetzelfde probleem.  Met een Belgacom en een skynet adres. Worden wel niet veel gebruikt maar telkens een foutmelding bij zoeken naar nieuwe berichten. Ook in Thunderbird.

Hier identiek hetzelfde probleem sleept inderdaad al maanden aan. lijkt mij dat er iets gewijzigd is langs de serverkant… Kan dit nagekeken worden?

Zou misschien we kunnen , ik weet dat ik sinds vorig jaar geen afwezigheidbericht via Proximus mail kan aanmaken omdat ik Thunderbird gebruik.

Hier identiek hetzelfde probleem sleept inderdaad al maanden aan. lijkt mij dat er iets gewijzigd is langs de serverkant… Kan dit nagekeken worden?

BTW volgens mij is die niet enkel een Thunderbird probleem. Ik heb een gelijkaardig probleem met Eudora ttz ophaling mails soms wel soms niet … 

Ik los dit voorlopig op door de melding (kan geen verbinding maken enz.) weg te doen en opnieuw te proberen de mail binnen te halen. Meestal lukt het na een of 2 pogingen om de mail binnen te halen.

Inderdaad GeorgesL zeer vervelend ,  hoe heeft u dit (voorlopig) opgelost gekregen ? 

Hier ook opnieuw hetzelfde probleem. Lange tijd terug OK geweest maar nu terug regelmatig dezelfde melding (kan geen verbinding maken enz.). Zeer vervelend.

Reputatie 5
Badge +2

@Sabke67Bart65 Ah dat is al goed nieuws dat het via de webmail wel werkt. Ik kan alleen verder navragen voor de problemen in verband met het mailprogramma.

@Michael V 

 

Via webmail van Proximus werkt alles redelijk normaal , behalve dat ik in mijn prullenmand twee ongelezen berichten heb staan die ik niet kan zien , dit probleem heb ik in het weekend ook in de inbox gehad , alle berichten gelezen en toch zou er nog één ongelezen mail staan , dit is in de inbox sinds gisteren weg , maar in de prullenmand blijft dit .

 

Reputatie 5
Badge +2

@Sabke67Bart65 Zou je eens kunnen testen via de webmail van proximus of je mailadres hier wel goed werkt?

In afwachting van een reactie van  iemand van PX: 

Ter info: Ik had ook die foutmelding die thunderbird aangeeft maar ik heb dan geprobeerd met het aantal verbindingen die default op 5 staat in de uitgebreide account settings van thunderbird te verminderen, maar dat gaf geen oplossing, het probleem zat ergens bij PX. Voor het ogenblik heb ik nu geen problemen meer. 

Is er voor dit probleem al een oplossing ? Heb dit probleem sinds vorige week heb het aantal verbindingen in Thunderbird al verhoogd naar 1000  dit heeft niet geholpen . Instellingen ook al nagekeken en alles staat goed , kan mails versturen en ontvangen maar niet zoals het hoort , telkens met heel veel vertraging , ook als de pc s’ morgens wordt opgestart en dan bij het open van de mail is deze melding het eerst wat ik zien en dan kan het tot 20min duren voor ik mails binnenkrijg of kan versturen .

Mvg 

Sabrina 

Telkens ik Mozilla Thunderbird open om mijn e-mails te raadplegen, bij het verzenden of tijdens het gebruik, krijg ik de melding dat er een probleem is met de IMAP server, zie bijlage. Er is een melding dat het maximum aantal verbindingen is overschreden, maar er is slechts één computer actief.

Wat kan de oorzaak zijn

Reputatie 7
Badge +3

@GeorgesL 

 

zo kan je uittesten of je via de webmail nog wel mails kan verzenden en ontvangen.

 

Geert

Ik gebruik de webmail van Proximus nooit.

Georges

Reageer