Skip to main content

Telkens ik Mozilla Thunderbird open om mijn e-mails te raadplegen, bij het verzenden of tijdens het gebruik, krijg ik de melding dat er een probleem is met de IMAP server, zie bijlage. Er is een melding dat het maximum aantal verbindingen is overschreden, maar er is slechts één computer actief.

Wat kan de oorzaak zijn

 

@GeorgesL 

Kan je nog wel mails verzenden en ontvangen via de webmail van Proximus? 

Webmail | Proximus

 

Geert


Hier ondervind ik met thunderbird af en toe eens het probleem dat hij de mails op de prox server niet kan ophalen maar na een tijd zonder iets zelf te doen lukt dit dan vazelf.

NB: als de Prox medewerkers hier de draad opnemen kunnen ze ook altijd eens natrekken of alle goed ingesteld staat.


Hier hetzelfde probleem. Sleept al maanden aan. Thunderbird uitzetten en opnieuw opstarten helpt soms.


staan uw instellingen voor imap goed → E-mail instellen op je gsm, tablet of computer | Proximus

Stel je e-mailaccount in of kijk de instellingen na:

  • Inkomende mailserver
    • Type: IMAP
    • Adres: imap.proximus.be
    • Beveiliging: SSL
    • Poort: 993
  • Uitgaande mailserver
    • Type: SMTP
    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: STARTTLS of TLS
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja

Vul je volledige e-mailadres en het wachtwoord van je mailbox in.


Reageer