Beantwoord

Probleem met connectie WiFi-5.0


Vandaag werd een nieuwe modem geïnstalleerd met WiFi 2.4 en WiFi 5.0.
Mijn IPhone en IPad kan ik aansluiten op 5.0.
Mijn laptop ziet wel de modem 2.4 maar de 5.0 NIET.
Mijn laptop ziet wel een modem 5.0 in de buurt.
Met mijn vorige modem kon ik mijn laptop wel aansluiten op de 5.0.
De Proximus technieker kan het probleem niet oplossen, ook niet na telefonische assistentie.
Enig idee wat de oorzaak kan zijn?
Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Anonymous 21 June 2019, 10:35

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

31 reacties

Het is inderdaad al een goed vertrekpunt om de Bbox3 te kunnen uitsluiten in het probleem.

Weet je soms of bij een reset van de bbox3 dan WAVE default actief komt te staan?
Enkel de aansluitingen binnen het project zullen van WAVE kunnen gebruik maken. Een lijn wordt niet plots toegevoegd van zodra een reset/swap van de modem wordt gedaan.
Reputatie 7
Badge +4
Cfr link Martin in een vorige post hierboven
In 1e instantie zou ik (toch) kijken naar:
I found out that if I change my adapter from 20MHz to 40MHz, I can see WiFi networks that are at 5GHz but am still looking for where the option is to make the switch in Windows 8

= BBox3/laptop wireless adapter instellingen nakijken op ingestelde bandbreedte & eventueel ook laptop wireless adapter updaten
https://support.microsoft.com/en-us/help/4000460/windows-10-check-wi-fi-drivers-settings
ja aangezien er toch een andere bbox zal worden geleverd zou het ook een goede test zijn om 100% zeker uit te maken als het dan wel werkt met de zelfde identieke instellingen op de laptop en eens de nieuwe bbox er staat kan er nog altijd gekeken worden om nieuwe drivers of voorgestelde instellingen te doen op de laptop.
Enkel de aansluitingen binnen het project zullen van WAVE kunnen gebruik maken. Een lijn wordt niet plots toegevoegd van zodra een reset/swap van de modem wordt gedaan.
Ik stel die vraag omdat er al geweest zijn die beweren dat bij hen WAVE default actief staat en na een reset ook, maar bij stond die default niet actief!
Dat zal zijn omdat ze eigenlijk al binnen het project zaten maar de modem nog niet mee was met het verhaal 😉