Vraag

Probleem foto's mail

  • 22 March 2020
  • 4 reacties
  • 371 Bekeken

Beste meneer/mevrouw

 

Onlangs probeerde ik via mijn mailaccount een viertal foto’s te versturen. Het mailbestand was echter te groot dus ik heb het bericht verwijderd. Telkens als ik nu mijn mailbox open via Window Live Mail krijg ik de volgende melding:

Wat moet ik doen zodat ik deze melding niet meer krijg?

 

Alvast bedankt voor de hulp


4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Is dit gelukt?

 

Reputatie 6
Badge +3

Om dit probleem op te lossen moet je het volgende doen. Zorg dat je mailprogramma afgesloten is. Houdt de Windows knop samen ingedrukt met r en typ achter openen: %UserProfile%\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail en druk op enter. Ga naar de map outbox en verwijder daar de bestanden in de map. Vervolgens ga je terug naar de vorige map Windows Live Mail en open je de map met de naam Skynet/Proximus,Sent Items en sorteer op datum en verwijder de mails met de te grote bijlage. Normaal gezien wanneer je dit zo doet, zou je terug je mail programma moeten kunnen openen. Dat valt bij ieder mailprogramma voor wanneer de bijlage te groot is, dat er geen mails worden binnengehaald wanneer de mails niet verstuurd zijn. Door een time-out mislukt dit.

Reputatie 6
Badge +2

En eventueel voor de toekomst :

- vier foto' is te veel, gaat beter niet over 10 Mbytes, maak er 4 mails van of

- er bestaat ook iets als "WeTranfer" waarmee je gratis ik dacht tot 100 Mbytes kunt versturen. Uw data wordt dan  na opladen ergens gestockeerd en uw correspondent krijgt gewoon een link om ze te downloaden. Is veilig, virusvrij. 100 Mbytes dat zijn toch al een 20-tal foto'w.

heb je Windows Live Mail al afgesloten.

als dit niet helpt kun je ook proberen door de pc eens te laten herstarten en dan WLM openen en proberen of het dan in orde is.

Reageer