Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb momenteel een Fiber abonnement ( in een pack met tv, vast en mobiel) maar vraag mij af of ik nog steeds een ‘actueel’ abonnement heb.

Echter kan ik nergens een degelijk overzicht vinden van de Fiber mogelijkheden?

Ik las hier dat mensen op een 500/50 lijn zijn? Ik zit zelfs iets lager denk ik( te oud abo?). 

En dat vanaf 1 september iedereen gratis naar 1 gbit gaat? Ook niets van vernomen…

 

@Martin  Dag Martin, dit is het sms bericht wat de klanten gekregen hebben bij wie de snelheid gaat geboost worden;

Beste Proximus klant, Goed nieuws! Op 1/9 wordt de internet downloadsnelheid van je Flex Fiber pack verhoogd naar 1 Gbps zonder prijswijziging. Op je factuur vanaf september zal je "Fiber Boost 1 Gbps/50 Mbps" zien staan in plaats van "Fiber Boost 500 Mbps/50 Mbps". Meer informatie op 1/9 op proximus.be/mijnflex

@Martin  Dag Martin, dit is het sms bericht wat de klanten gekregen hebben bij wie de snelheid gaat geboost worden;

Beste Proximus klant, Goed nieuws! Op 1/9 wordt de internet downloadsnelheid van je Flex Fiber pack verhoogd naar 1 Gbps zonder prijswijziging. Op je factuur vanaf september zal je "Fiber Boost 1 Gbps/50 Mbps" zien staan in plaats van "Fiber Boost 500 Mbps/50 Mbps". Meer informatie op 1/9 op proximus.be/mijnflex

Tegen mij werd telefonisch verteld dat iedereen 1 gbit ging krijgen vanaf 1 september, dus ook diegene die geen boost pack bijgekocht hebben. Dit als reactie op Telenet One.


Ben opgebeld geweest van Proximus. Gewijzigd van Tuttimus Fiber naar Flex S Fiber. Nu nog gewone snelheden en vanaf 1/9 gaat het automatisch naar 1 gbit. Dus de boost optie moet je niet hebben.


@Frankdoc  Ik heb voor u dossier 49074744 aangemaakt. de beheerder hiervan zal contact met u opnemen. Luc


@AntonellaD Bedankt, ik zal reactie afwachten. Heb de afspraak nu verplaatst naar een moment waar ik thuis ben. De technieker zal die dag al meteen wat vroeger kunnen stoppen :)


Technieker heeft mij gebeld en kon het vanop afstand doen. In my proximus zie ik nu ook die 1000/50 staan, maar ik denk dat ik toch nog op 500 zit cfr snelheidstesten..


@Frankdoc @Martin @M_016 

De internet downloadsnelheid van de Flex Fiber en Business Flex Fiber packs zal ook worden geboost van 500Mbps tot 1 GIGA (de uploadsnelheid blijft ongewijzigd).
  • OPGELET: om technische redenen zal deze wijziging pas vanaf half september van kracht zijn

Groetjes,
Antonella


Ter info

Product informatie fiches | Proximus

Flex S = pack zonder vaste lijn

Flex = pack met vaste lijn

Flex(S) + = pack met mobiel abo

 

Flex S fiber = 64,99 euro/maand / Flex S fiber + unlimited S mobile = 90,99

Flex Fiber = 75,99 euro/maand / Flex fiber + unlimited S mobile = 101,99 

enz.


@Frankdoc  Je had een Familus Fiber pack (met vaste lijn). Op 03/08 is de vaste lijn opgezegd en het pack gewijzigd naar Flex Fiber S. Ik kan niet ingaan op de uitleg van de verkoper aangezien ik niet aanwezig was tijdens dat gesprek. Het enige dat ik je kan zeggen is dat je terug een vaste lijn dient te nemen zodat je een Flex Fiber pack hebt en enkel zo zal je van de 1gbit kunnen genieten. Het prijsverschil tussen een pack zonder vaste lijn (Flex Fiber S) en met vaste lijn (Flex Fiber) is € 11/maand. Groetjes, Antonella


@Frankdoc In verband met dossier 49089780 zie ik dat de dossierbeheerder u inmiddels heeft gecontacteerd. Groetjes, Antonella


@Frankdoc  Je kan ook opteren voor een afspraak ‘s avonds of op zaterdag als dit gemakkelijker is voor jou (online te wijzigen). Voor het overige zal dossier 49089780 behandeld worden. Groetjes, Antonella


@AntonellaD hoe ver staat het dossier aub? Proximus nog niet gehoord, snelheid is ook nog niet zoals het moet zijn?


@Frankdoc  Antonella zal contact opnemen met u vanzodra er nieuws is.Zij werkt vrijdag op dit forum. Voor problemen met de snelhied neemt u best contact op met de storingen. Groetjes


@Luc.M Bedankt voor uw bericht. Sorry, maar na 45 min wachten de vorige keer ga ik niet opnieuw al mijn tijd verspelen… De technieker die mij vrijdag belde zei dat hij mij op de hoogte ging houden: niks gehoord.

 

Kan u vragen dat de juiste dienst mij opbelt?


@Frankdoc  Dag, ik heb een callback aangemaakt voor u. ze gaan u spoedig contacteren. Groetjes Luc


hier kun je al wat info vinden:Flex: veelgestelde vragen | Proximus

hogere snelheid zoals 500/50 is de optie fiber boost 

Flex--INT-TV-TEL-_NL (proximus.be)

Flex--INT-TV-TEL----Unlimited-Premium (proximus.be)


@Frankdoc  Dit betreft de toevoeging van een product (vaste lijn) op het glasvezel netwerk waarvoor ons systeem aangeeft dat er een verplicht bezoek van een technieker nodig is. Indien 17/09 niet voor je past, kan je de afspraak online aanpassen. Groetjes, Antonella


TUI: je kan normaal gezien een afspraak veranderen via MyProximus

Ik had hem veranderd, naar ‘tussen 12u30-17u’. Deze morgen krijg ik dan een sms dat ze er al kunnen zijn vanaf 11u30. Niet mijn probleem als ze om 11u30 voor een gesloten deur zouden staan….


@Frankdoc De betalende fiber boost optie werd verwijderd in het order. De installatie door de technieker daar kunnen we helaas niet onderuit. De afspraak staat gepland voor 17/09. Groetjes, Antonella


FYI:Pas maandag komen de Prox medewerkers terug langs om je hierbij verder te helpen.


@AntonellaD Beste, ik ben dan gebeld geweest. Ondanks ik 3x uitdrukkelijk heb gevraagd dt het dus omde formule van 101,99 euro gaat, zie ik dat men de Fiber Boost optie er nog eens bijgelapt heeft. Ongeloofelijk…

Kan u dit laten annuleren aub? Dus ik heb gewoon de 101,99 euro per maand versie nodig zodat ik 1 gbit heb ( in loop van deze maand), niét de 15 euro extra optie voor wat hogere upload.

 

*edit :tevens staat er dat er nog een technicus gaat komen op 17 september. Geen idee wat die hier gaat komen doen, maar dit hoeft dus ook niet… Bij de vorige wijziging van begin augustus stond dit niét.


@Frankdoc  Je wordt vandaag nog opgebeld. Groetjes, Antonella

edit: 5G toegang is enkel met het mobiel abonnement Flex Unlimited (5G) of Unlimited Premium (5G)


@AntonellaD Geef maar door gezien ik het zelf niet kan wijzigen.. Ik vermoed dat men wel kan zien welke verkoper de wijzigenen op 3/8 heeft doorgevoerd.

 

*edit: Met het abo van 101,99 euro, heb je dan al recht op 5G, of zijn dit nog steeds aparte tariefplannen?


@Frankdoc  Ik kan u laten opbellen door de klantendienst, maar kan niet kiezen voor een specifieke verkoper. Indien je dit wenst, geef ik het door.Groetjes, Antonella


@AntonellaD Kan u mij deze verkoper dan laten terugbellen zodat dit rechtgezet kan worden? Mij lijkt ook dat een commerciële tegemoetkoming gewenst is gezien ik foute informatie heb gekregen waarop ik mij baseerde om het abonnement te veranderen.


Reageer