Vraag

Prijzen Fiber

  • 2 August 2021
  • 53 reacties
  • 1848 Bekeken

Reputatie 1

Hallo,

 

Ik heb momenteel een Fiber abonnement ( in een pack met tv, vast en mobiel) maar vraag mij af of ik nog steeds een ‘actueel’ abonnement heb.

Echter kan ik nergens een degelijk overzicht vinden van de Fiber mogelijkheden?

Ik las hier dat mensen op een 500/50 lijn zijn? Ik zit zelfs iets lager denk ik( te oud abo?). 

En dat vanaf 1 september iedereen gratis naar 1 gbit gaat? Ook niets van vernomen…

 


53 reacties

hier kun je al wat info vinden:Flex: veelgestelde vragen | Proximus

hogere snelheid zoals 500/50 is de optie fiber boost 

Flex--INT-TV-TEL-_NL (proximus.be)

Flex--INT-TV-TEL----Unlimited-Premium (proximus.be)

Reputatie 7
Badge +3

@Frankdoc  Dag, je zal spoedig gecontacteerd worden i.v.m. je vragen. Groetjes Luc

 

En dat vanaf 1 september iedereen gratis naar 1 gbit gaat? Ook niets van vernomen…

 

vind ik ook zo niet direct terug op de Proximus site, en is dat dan alleen voor fiber klanten die reeds een boost optie hebben ??

Reputatie 1

Ben opgebeld geweest van Proximus. Gewijzigd van Tuttimus Fiber naar Flex S Fiber. Nu nog gewone snelheden en vanaf 1/9 gaat het automatisch naar 1 gbit. Dus de boost optie moet je niet hebben.

Reputatie 7
Badge +3

@Martin  Ik vind het ook niet zo dadelijk terug. Ik dacht van wel. Ik zal je morgen het je laten weten. Groetjes Luc

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

Doublement de la vitesse de download en Flex fiber | Proximus Forum

Blijkbaar zou de Fiber download van 500 Mbps naar 1 Gbps gaan vanaf 1 september

ja dat weet ik en ook hier staat het op het NL forum, maar ik bedoel de Proximus site zelf niet het forum waar kan je dit terugvinden!

@Martin  Ik vind het ook niet zo dadelijk terug. Ik dacht van wel. Ik zal je morgen het je laten weten. Groetjes Luc

@Luc.M bedankt Luc :thumbsup_tone2:

Reputatie 7
Badge +3

@Martin  Dag Martin, dit is het sms bericht wat de klanten gekregen hebben bij wie de snelheid gaat geboost worden;

Beste Proximus klant, Goed nieuws! Op 1/9 wordt de internet downloadsnelheid van je Flex Fiber pack verhoogd naar 1 Gbps zonder prijswijziging. Op je factuur vanaf september zal je "Fiber Boost 1 Gbps/50 Mbps" zien staan in plaats van "Fiber Boost 500 Mbps/50 Mbps". Meer informatie op 1/9 op proximus.be/mijnflex
Reputatie 1

@Martin  Dag Martin, dit is het sms bericht wat de klanten gekregen hebben bij wie de snelheid gaat geboost worden;

Beste Proximus klant, Goed nieuws! Op 1/9 wordt de internet downloadsnelheid van je Flex Fiber pack verhoogd naar 1 Gbps zonder prijswijziging. Op je factuur vanaf september zal je "Fiber Boost 1 Gbps/50 Mbps" zien staan in plaats van "Fiber Boost 500 Mbps/50 Mbps". Meer informatie op 1/9 op proximus.be/mijnflex

Tegen mij werd telefonisch verteld dat iedereen 1 gbit ging krijgen vanaf 1 september, dus ook diegene die geen boost pack bijgekocht hebben. Dit als reactie op Telenet One.

Reputatie 7
Badge +3

@Frankdoc De internet downloadsnelheid van de Flex Fiber en Business Flex Fiber packs zal vanaf 01/09 worden geboost van 500Mbps tot 1 GIGA (de uploadsnelheid blijft ongewijzigd).
Klanten met de bestaande 1 Gbps standalone optie behouden hun optie (die een hogere uploadsnelheid heeft). Groetjes, Antonella

Reputatie 1

@Frankdoc De internet downloadsnelheid van de Flex Fiber en Business Flex Fiber packs zal vanaf 01/09 worden geboost van 500Mbps tot 1 GIGA (de uploadsnelheid blijft ongewijzigd).
Klanten met de bestaande 1 Gbps standalone optie behouden hun optie (die een hogere uploadsnelheid heeft). Groetjes, Antonella

Hallo,

Ik werd dan gebeld door een collega en die heeft mij dan op Flex S Fiber gezet en Mobile Flex + voor mobiel.

Vanaf 1/9 ging ik dan naar 1 gbit gaan; klopt? Want nu heb ik wel nog steeds 350 mbit ipv 500 mbit.

Reputatie 7
Badge +3

@Frankdoc  Ja de  downloadsnelheid van de Flex Fiber en Business Flex Fiber packs zal vanaf 01/09 worden geboost van 500Mbps tot 1 GIGA (de uploadsnelheid blijft ongewijzigd).
Klanten met de bestaande 1 Gbps standalone optie behouden hun optie (die een hogere uploadsnelheid heeft). Groetjes Luc

Reputatie 1

@Frankdoc  Ja de  downloadsnelheid van de Flex Fiber en Business Flex Fiber packs zal vanaf 01/09 worden geboost van 500Mbps tot 1 GIGA (de uploadsnelheid blijft ongewijzigd).
Klanten met de bestaande 1 Gbps standalone optie behouden hun optie (die een hogere uploadsnelheid heeft). Groetjes Luc

Dag @Luc.M OK, maar momenteel zit ik wel nog steeds op 350 mbit ondanks ik van abo veranderd ben sinds enkele weken. Maar goed, we zien wel wat 1/9 geeft :)

Reputatie 1

@AntonellaD 

@Luc.M 

 

We zijn nu 1 september voorbij. Als ik kijk bij min proximus zie ik nog steeds staan:

Internet Maxi Fiber 350/30

 

Is mijn abonnement wel goed aangepast enkele weken terug? Want verderop het forum zie ik hier dat mensen wel al 1000 zien staan op mijn proximus? Kunnen jullie mij anders even bellen hiervoor of iets laten weten?

Wordt ook niet bij iedereen op het zelfde moment uitgevoerd cfr. antwoord Proximus gisteren op forum.

Reputatie 7
Badge +3

@Frankdoc  Ik vrees dat ik je moet teleurstellen. Deze gpon is enkel voor de Flex fiber pakken niet voor de Flex s. Groetjes Luc

Reputatie 1

@Luc.M het is mij nochtans zo verkocht geweest begin augustus! Gebeld door een medewerker (door deze thread) en die verzekerde mij dat vanaf 1/9 ik zou aangepast worden. Ik vermoed dat jullie dit wel nog kunnen terug vinden. Graag mij deze namiddag telefonisch contacteren met uitleg aub, en oplossing.

Reputatie 7
Badge +3

@Frankdoc  Ik heb voor u dossier 49074744 aangemaakt. de beheerder hiervan zal contact met u opnemen. Luc

Reputatie 2
Badge +1

Tegen mij werd telefonisch verteld dat iedereen 1 gbit ging krijgen vanaf 1 september, dus ook diegene die geen boost pack bijgekocht hebben. Dit als reactie op Telenet One.

Ook het “Home Fiber” proefproject van Orange zal daar wel voor iets tussen zitten, vermoed ik.

Reputatie 1

@Frankdoc  Ik heb voor u dossier 49074744 aangemaakt. de beheerder hiervan zal contact met u opnemen. Luc

Bedankt. Zelf proberen bellen maar sta al 10 minuten in wacht :(

Reputatie 7
Badge +4

@Proximus de infofiches zijn blijkbaar ook (nog) niet aangepast

Flex S Fiber tot 350 Mbps

Flex Fiber tot 500 Mbps

Inderdaad had die ook al bekeken en ik vraag mij af of er al veel zijn die 1Gbps gekregen hebben er zijn er al die als antwoord zouden gekregen hebben niet voor Flex S !!!!!

wat eigelijk wel overeen komt met het laatste wat door Prox gemeld werd, namelijk:

De internet downloadsnelheid van de Flex Fiber en Business Flex Fiber packs zal vanaf 01/09 worden geboost van 500Mbps tot 1 GIGA (de uploadsnelheid blijft ongewijzigd).
Klanten met de bestaande 1 Gbps standalone optie behouden hun optie (die een hogere uploadsnelheid heeft)

waaruit je eigenlijk kunt afleiden dat het niet voor Flex fiber S zal zijn.

 

wel al het antwoord van Proximus dat het niet bij iedereen tegelijkertijd zou uitgevoerd worden !!!

Hopelijk brengt Proximus vlug meer duidelijkheid

Reputatie 7
Badge +4

Op het Fr forum werd door een moderator gemeld dat de “migratie”/aanpassing in de loop van september zal uitgevoerd worden

Het aspect Flex S of enkel Flex inbegrepen komt evenwel niet aan bod

Mogelijks kunnen de moderatoren hier eerstdaags volledige duidelijkheid verschaffen

Op Proximus.groep website is er trouwens ook nog steeds geen persbericht omtrent de aanpassing fibersnelheden terug te vinden

 

Inderdaad zoals ik reeds gemeld had totaal niks te vinden op de site van Proximus alleen wat prox medewerkers gemeld hebben onlangs:

De internet downloadsnelheid van de Flex Fiber en Business Flex Fiber packs zal vanaf 01/09 worden geboost van 500Mbps tot 1 GIGA (de uploadsnelheid blijft ongewijzigd).
Klanten met de bestaande 1 Gbps standalone optie behouden hun optie (die een hogere uploadsnelheid heeft)

Reageer