Vraag

PPPoE wachtwoord

  • 16 August 2021
  • 14 reacties
  • 1376 Bekeken

  • Apprentice
  • 8 reacties

Hallo

Vrijdag ll. werd ik als nieuwe klant aangesloten op het Proximus netwerk (Flex Fiber abonnement).

Thuis heb ik een eigen router die ik zou willen configureren via een tweede PPPoE connectie.

Echter heb ik nooit een welkom mail ontvangen waar ik deze gegevens kan terugvinden.

Enkel kan ik terugvinden om een nieuw wachtwoord in te stellen via MyProximus, maar dan verlies ik waarschijnlijk een tijdje mijn connectie?

Is er een mogelijkheid dat ik toch die welkom mail kan ontvangen met deze gegevens in?


14 reacties

In je bbox interface http://192.168.1.1 kun je enkel de pppoe login Naam zien “yyxxxxxx@Proximus maar niet het pppoe login wachtwoord 
Via MyProximus Producten  kun je inderdaad een nieuw wachtwoord kiezen zonder het oude te moeten ingeven

Of Proximus forummedewerkers die kunnen door geven zal afwachten worden tot hier iemand van hen de draad opneemt, Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.

En hoelang verlies ik mijn internet verbinding als ik een nieuw wachtwoord zou instellen?

Reputatie 7
Badge +4

Ter info

PPPoE wachtwoord | Proximus Forum

Dag Martin, je nieuw wachtwoord is actief binnen de 2 uur.
Via ZTC word het nieuwe wachtwoord naar de modem gepushed. Er zal vast dus wel een kleine onderbreking zijn terwijl de ZTC loopt. Natuurlijk kan je het ook zelf aanpassen via de 192.168.1.1

 

= ik veronderstel dat er geen onderbreking zal zijn tot het nieuwe wachtwoord van toepassing wordt (te bevestigen evenwel door Proximus)

 

@dgs normaal binnen2 uur maar hier toch al ook gelezen dat het langer wachten kan worden!

dus doen zoals ik zelf doe in dit geval, na een tijdje proberen door het zelf in te voeren in de bbox interface.

Reputatie 7
Badge +4

Er is zojuist iemand die zijn pppoe password vervangen heeft en het ging blijkbaar tochvrij snel ...

Configuration Apple Airport Extreme | Proximus Forum

ja dat weet je  natuurlijk nooit op voorhand ik heb al meegemaakt dat ik zelf eerst moest de bbox resetten en dan toch nog de pppoe gegevens invoeren en het kan ook heel vlug gaan, je kunt niet veel afgaan op wat een ander meemaakt je moet het bij u zelf vaststellen en onvoorspelbaar.

Heb zopas proberen het wachtwoord aan te passen maar krijg een error dat er tijdelijk probleem is met MyProximus.

 

Dit is wel vervelend dat ik dat ook niet kan aanpassen nu, en nog geen reactie gehad heb van een proximusmedewerker.

@dgs Ik weet niet of er nu nog iemand je zal kunnen verder, anders zal het pas voor morgen zijn.

werkt het niet via Myproximus app alsook niet via de Myproximus → webversie 

Idd, zowel MyProximus App als de web versie geven dezelfde foutmelding.

Ik probeer later op de dag nog even, maar zou dit toch moeten werkende krijgen om het aan te passen.

Een proximus forum medewerker zou inderdaad eens naar je profiel instellingen moeten kijken of alles dar ook in orde is.

Hoelang duurt dit meestal eer er een proximus medewerker een ticket bekijkt?

normaal duurt dit niet zo lang, ik weet ook niet waarom nog niemand van hen gereageerd heeft ?

Reputatie 7
Badge +4

@dsg Als je me via PB je naam, adres en geboortedatum kan bezorgen alsook je klantennummer en de 4 laatste cijfers van de bankrekening waarmee je je facturen bij ons betaald kan ik je je login en paswoord doorgeven. 

Hoelang duurt dit meestal eer er een proximus medewerker een ticket bekijkt?

tot nu dus :wink: , maar het bijzonderste is dat het uiteindelijk opgelost wordt :thumbsup_tone2:

Reageer