Beantwoord

Pppoe lease

  • 18 September 2017
  • 8 reacties
  • 207 Bekeken

Vraag 1:
Wij hebben net proximus familius zonder vast ip.

Is het zo dat elke zoveel uur (36 uur?) de ppoe sessie geforceerd wordt herstart? Of is die ongelimiteerd, dus geen forcering elke zoveel uur?
Ik vraag me af of er geforceerd een nieuw IP wordt toegekend.


Vraag 2:
IPv6 is actief voor heel veel proximus klanten, kan ik aan proximus vragen om het ook te activeren voor onze verbinding?
En hoe zit dat met ipv6, is er ook een geforceerde renew?
icon

Beste antwoord door RobrechtB 18 September 2017, 11:25

Bekijk origineel

8 reacties

Vraag 1:
Wij hebben net proximus familius zonder vast ip.

Is het zo dat elke zoveel uur (36 uur?) de ppoe sessie geforceerd wordt herstart? Of is die ongelimiteerd, dus geen forcering elke zoveel uur?
Ik vraag me af of er geforceerd een nieuw IP wordt toegekend.

Dat is al lang verleden tijd , je kan wel een nieuw wan IP adres krijgen bv als je de modem reset.
staat je IPv6 dan niet actief controleer eens op http://test-ipv6.nl/
Dankjewel.

Het is een nieuwe installatie sinds vorige week donderdag.
Ipv6 is niet actief, of misschien komt dat nog goed..

https://i.imgur.com/Ade9X2a.png
Reputatie 7
Badge +4
Dag Dries, ik ga kijken of ik het kan activeren op je lijn. Ik ben momenteel de test aan het uitvoeren. Je zal mogelijk even zonder verbinding vallen.
Je kunt ook via dit Forum, een privébericht aan Het Proximus Team sturen om dit eens te vragen of je IPv6 automatisch in orde komt na een tijd :>
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)

Edit: RobrechtB was mij voor, 'k zal in het vervolg wat vlugger moeten typen 😉
ook bij mij de test eens uitgevoerd

Reputatie 7
Badge +4
Het zou nu moeten actief staan.
Super, ipv6 is actief, bedankt.

Reageer