Vraag

PPOE verbinding


Reputatie 1

Sinds kort ben ik overgeschakeld naar fiber verbinding en kan ik geen verbinding meer maken via ppoe. vroeger met de bbox 3 was dit wel mogelijk en had ik ook geen probleem. maar met de internetbox krijg ik het niet aan de praat.

 

enig idee ?

Alvast bedankt

Kristof


20 reacties

Reputatie 7
Badge +4

FYI

Je privérouter instellen als draadloze router | Proximus

Maak een WAN verbinding op je eigen router via een IPoE sessie

& cfr.

Using mesh without Bbox4 | Proximus Forum

Reputatie 1

FYI

Je privérouter instellen als draadloze router | Proximus

Maak een WAN verbinding op je eigen router via een IPoE sessie

& cfr.

Using mesh without Bbox4 | Proximus Forum

ik heb wel enkel een internet box geen router of dergelijke. zal dit dan ook werken ?

 

Reputatie 7
Badge +4

Indien u enkel een internetbox hebt en uw toestellen x en y zich direct op deze internetbox bevinden waarom wilt u dan een pppoe sessie opzetten?

Indien Proximus uw lijn op correcte wijze zou geconfigureerd hebben, moet u normalerwijze automatisch verbinding bekomen (zonder bijkomende instellingen)

Ik vrees dat Proximus medewerkers (moderatoren) pas vanaf morgen terug actief zijn op dit publieke forum 

 

Vraag: is de status van de LEDs van de fibermodem en van de internetbox ok?

Lampjes op je Proximus toestellen | Proximus

&

Internet Box - Installatiegids (proximus.be)

 

→ Contacteer eventueel 0800 22800 technische ondersteuning voor hulp

@kryptor Mss best uitleggen waarvoor je vroeger een pppoe sessie nodig had met de bbox3, want nu werkt de bbox4 met IPoE/DHCP (dus niet met pppoe), zodat de forumleden je beter kunnen helpen.

Reputatie 1

de reden waarom ik met ppoe wil verbinden is omdat ik dan nat type 1 had zonder extra poorten moest open zetten.

 

ook raar dat ik niet nat type 1 krijg als alles rechtstreeks is aangesloten via de modem zonder router.

 

 

@kryptor Hier staat ook wat uitleg →

Internet Box

  1. Sluit de Playstation aan op LAN-poort 1 aan de achterkant van de Internet Box.
  2. Verbind je met MyProximus op het web (niet de app).
  3. Ga naar je internetproduct.
  4. Klik vervolgens Geavanceerde instellingen aan.
  5. In Netwerk schakel je Bridged LAN Host in.
  6. Vul het  MAC-adres van de Playstation in.
Reputatie 1

@kryptor Hier staat ook wat uitleg →

Internet Box

  1. Sluit de Playstation aan op LAN-poort 1 aan de achterkant van de Internet Box.
  2. Verbind je met MyProximus op het web (niet de app).
  3. Ga naar je internetproduct.
  4. Klik vervolgens Geavanceerde instellingen aan.
  5. In Netwerk schakel je Bridged LAN Host in.
  6. Vul het  MAC-adres van de Playstation in.

lukt dit ook als alles verbonden is met een switch ? internet boxen staan namelijk heel ver van de playstations en zijn bekabels met internet poorten van uit de muur

 

@kryptor Nog nooit zelf uitgeprobeerd maar ik zou het gewoonweg eens proberen 

Reputatie 1

@kryptor Nog nooit zelf uitgeprobeerd maar ik zou het gewoonweg eens proberen 

 

dit is gelukt voor 1 console maar ik had de mogelijk om er maar in in te voeren , kan je er niet meer invoeren via bridged lan ?

 

Reputatie 6
Badge +2

dit is gelukt voor 1 console maar ik had de mogelijk om er maar in in te voeren , kan je er niet meer invoeren via bridged lan ?

Neen. Je kan maar één toestel in bridged Host zetten.

 

lukt dit ook als alles verbonden is met een switch ? internet boxen staan namelijk heel ver van de playstations en zijn bekabels met internet poorten van uit de muur

Op voorwaarde dat de switch verbonden is met met LAN1

Reputatie 1

dit is gelukt voor 1 console maar ik had de mogelijk om er maar in in te voeren , kan je er niet meer invoeren via bridged lan ?

Neen. Je kan maar één toestel in bridged Host zetten.

 

lukt dit ook als alles verbonden is met een switch ? internet boxen staan namelijk heel ver van de playstations en zijn bekabels met internet poorten van uit de muur

Op voorwaarde dat de switch verbonden is met met LAN1

 

 

ok dit lukt dus om met bridged lan om op nat type 1 te geraken maar van zodra ik dit doe , veranderd hij naar nat type 2 en krijg ik heel slecht internet… van 80mbps per seconde naar 1mpbs per seconde en op nat type 2… hoe komt dit ?

Reputatie 1

hey hey , 

 

dus vanmorgen heb ik nogmaals bridged lan aangestoken , connectie getest op de ps 3 , had ik nat type 1 van zodra ik online kom en de game start , controleer ik mijn nat type is terug 2…

soms blijf ik dan 10 minuten op nat type 1 staan maar disconnect hij mij van het internet en geraak ik onmogelijk terug online. waardoor ik het systeem moet resetten… enig idee hoe dit komt ?

 

 

alvast bedankt ! 

Ter algemene info Kryptor heeft een nieuw bericht opgemaakt in verband met bovenstaande probleem: → internet nat type 1 | Proximus Forum

 

NB: PX forummedewerkers komen pas morgen terug langs.

Reputatie 6
Badge +2

NAT1 wil eigenlijk zeggen: geen NAT, met andere woorden: Playstation staat direct - zonder enige Firewall bescherming - op het internet.

Waarom ben je zo geobsedeerd om het (onveilige) NAT1 te gebruiken op je Playstations?

  • met de “bridged LAN host” kan je maar één Playstion in de bridge zetten, en je hebt er meerdere
  • met NAT2 moeten jouw Playstations perfect werken. Via “My Proximus” kan je de nodige inkomende poorten open zetten.
Reputatie 6
Badge +2

zie: https://gamer.nl/artikelen/guide/hoe-stel-je-het-juiste-nat-type-in-op-je-ps4/

 

Er zijn drie verschillende NAT-types: van een gesloten en erg veilige verbinding tot een compleet open en riskante verbinding:

1. NAT-type 1 (Open)

NAT-type 1 is perfect voor het spelen van online games. Het biedt de snelst mogelijke online ervaring van alle types, maar daar staat tegenover dat het de meest onveilige is. De PS4 maakt op deze manier verbinding met de server zonder tussenkomst van bijvoorbeeld een firewall van je router. Alleen aan te raden als je verstand van zaken hebt, want je bent hierdoor wel kwetsbaar.

2. NAT-type 2 (Moderate)

In de meeste gevallen biedt NAT-type 2 een uitstekende ervaring. De PS4 kan nagenoeg vlekkeloos verbinden met het internet en loopt minimale risico’s op door tussenkomst van beveiligingssoftware.

3. NAT-type 3 (Strict)

Het derde NAT-type maakt communicatie met andere spelers en de servers erg lastig. Vaak is het nog wel mogelijk om verbinding met PSN te maken en downloads/updates binnen te halen, maar andere online functionaliteiten als het spelen van bepaalde multiplayergames worden onmogelijk.

 

Reputatie 1

zie: https://gamer.nl/artikelen/guide/hoe-stel-je-het-juiste-nat-type-in-op-je-ps4/

 

Er zijn drie verschillende NAT-types: van een gesloten en erg veilige verbinding tot een compleet open en riskante verbinding:

1. NAT-type 1 (Open)

NAT-type 1 is perfect voor het spelen van online games. Het biedt de snelst mogelijke online ervaring van alle types, maar daar staat tegenover dat het de meest onveilige is. De PS4 maakt op deze manier verbinding met de server zonder tussenkomst van bijvoorbeeld een firewall van je router. Alleen aan te raden als je verstand van zaken hebt, want je bent hierdoor wel kwetsbaar.

2. NAT-type 2 (Moderate)

In de meeste gevallen biedt NAT-type 2 een uitstekende ervaring. De PS4 kan nagenoeg vlekkeloos verbinden met het internet en loopt minimale risico’s op door tussenkomst van beveiligingssoftware.

3. NAT-type 3 (Strict)

Het derde NAT-type maakt communicatie met andere spelers en de servers erg lastig. Vaak is het nog wel mogelijk om verbinding met PSN te maken en downloads/updates binnen te halen, maar andere online functionaliteiten als het spelen van bepaalde multiplayergames worden onmogelijk.

 

Hey Philippe 

 

sorry voor de dubbele post . maar nu heb ik 1 playstation aangesloten op de bridged lan want geen enkel probleem mag zijn. dus ik behoud nu wel mooi de nat 1 op die console maar achter max 10 min word ik van het internet gesmeten

zou toch niet mogen zijn..

 

alvast bedankt

Heeft dit dan juist niet iets te maken met het dat het mindere veilig is bij NAT1?

Reputatie 1

Heeft dit dan juist niet iets te maken met het dat het mindere veilig is bij NAT1?

nooit last van gehad met de ppoe connectie

maar is wel ambetant :p

 

Reputatie 6
Badge +2

Je antwoordt niet op de belangrijkste vraag, waarom je zo bezeten bent van het (onveilige) NAT type 1?

Wat is er mis met jou PS4 gewoon aan te sluiten (NAT type 2)?

Jij wilt dus graag cybercriminelen onbeperkt en ongehinderd toegang geven tot jouw Playstation?

Jouw andere Playstations werken toch ook perfect?

Reputatie 1

Je antwoordt niet op de belangrijkste vraag, waarom je zo bezeten bent van het (onveilige) NAT type 1?

Wat is er mis met jou PS4 gewoon aan te sluiten (NAT type 2)?

Jij wilt dus graag cybercriminelen onbeperkt en ongehinderd toegang geven tot jouw Playstation?

Jouw andere Playstations werken toch ook perfect?

er is niet mis mee met nat type 2 , maar bij sommige oudere games lukt het niet om allemaal te connecten of heb je voor sommige dingen echt wel die nat type 1 nodig

omdat het onmogelijk is om het met die nat 2 te doen , vandaar ook de vraag .

mvg

Kristof

Reageer