Vraag

powerline adapter of internet booster voor cloud gaming

  • 29 June 2020
  • 3 reacties
  • 170 Bekeken

Wat is beter voor cloud gaming

Proximus stelt internet booster voor omdat mijn powerline adapters versleten zijn

In mijn versleten adapters kon ik geen ethernetkabel verbinden met laptop

Een ethernetkabel verbinden met modem gaat ook niet dan kruis ik de doorgang 

Ik zit in 1 kamer maar de decoder is verbonden met een powerline adapter en de modem is verbonden aan de andere kant met de andere powerline adapter

Ik hoef geen betere versterking voor andere kamers

Hoe verbeter ik best mijn internet sterkte voor cloud gaming

Ik gebruik internet maxi

Dank u


3 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Bij PLC hangt alles af welke andere apparaten erop dezelfde stroomkring aangesloten zijn dat ook schommelingen in latency kan hebben. Maar ook draadloos kan je problemen hebben. Wil je hogere snelheden halen heb je ook een draadloze netwerkkaart nodig die de 5.0 band ondersteund (802.11ac) je kan altijd stoorzenders hebben van het draadloze signaal. Zo eenvoudig is het niet, iedere omgeving is anders.

daarom al je een tijdje test met een wifi booster van Prox moet je geen verloren aankoop doen en als het meevalt met die booster kun je zelf nog overwegen om er één zelf aan te kopen van bv TP-link als de 5€ huur liever niet betaalt.

Het moeilijk te zeggen op voorhand zonder te kunnen testen of powerline adapters ook 100% goed zullen werken, de technieken zijn wel veel verbeterd maar er zijn er nog alrijd die er problemen mee hebben en anderen zijn er heel blij om!

Op gebied van gamen zijn er gamers die beweren dat de latency zou groot zijn met PLC’s en dan anderen die beweren dat het best meevalt. Nu een booster daar kan je hier op het forum ook zien of lezen dat er zijn die daar ook problemen mee ondervinden, kortom ik durf daar niet zo maar van zeggen dat het ene systeem zeker 100% zal goed werken in uw situatie. 

Het voordeel aan een proximus booster is dat je het hiermee een tijd kunt uitproberen en valt het tegen dan kun je op elk moment opzeggen zonder opzeg kosten.

Reageer