Vraag

Portmapping werkt niet in BBOX3 router


Reputatie 3
Badge

Ik heb in de BBOX3 meerdere bewakingscamera’s toegevoegd. Nu wil ik nog een toepassing toevoegen en dat lukt niet. De router antwoordt: dubbele invoer niet toegelaten.

Ik heb al een ander ip adres en een andere poort geprobeerd maar dat lukt niet.

Wat is er mis?

 


14 reacties

je gebruikt ook de zelfde externe poort waarschijnlijk als de interne poort en dit voor  verschillende locale ip adressen.

Reputatie 3
Badge

Ik heb mijn profiel aangevuld.

 

Ik ben niet zo heel sterk in routers. Wat moet ik concreet wijzigen? Mijn module is de laatste regel. (Port 2000)

 

is het alleen bij de laatste regel dat je de foutmelding krijgt 

Het venster met “dubbel invoer niet mogelijk” maakt het onduidelijk welke regels je ingevoerd hebt,  poort 2000 mss al in gebruik , mss kun je een ander poortnummer proberen.

of anders moet je eens gewoon eerst de bbox 5 sec spanningsloos zetten en als die terug volledig opgestart is probeer eens opnieuw.

 

Reputatie 3
Badge

Dag Martin,

Ik heb, zoals gevraagd, de BBOX gereset zonder resultaat.

Zoals eerder aangegeven heb ik verschillende poortnummers en ip adressen geprobeerd.

De eerder ingestelde portforwardings zijn jaren geleden er in gezet en werken goed.

dus als ik het goed begrijp je krijgt pas deze melding als je regel 14 invoert en ook als je in regel veertien ander poortnummer en ander ip nummer gebruikt.

Natuurlijk zou je de bbox een factory reset kunnen laten uitvoeren, maar dan ga je wel al de regels moeten opnieuw invoeren. 

bbox factory reset > klik hier

Reputatie 6
Badge +3

Dat is een bug in de bbox3 wanneer je verschillende regels tegelijkertijd wil aanmaken en maar naar x aantal keren wil opslaan. Je gaat dubbele regels moeten verwijderen. Je moet regel 10 verwijderen want deze zijn hetzelfde als regel 8. Dat is de reden van de foutmelding.

je gebruikt ook de zelfde externe poort waarschijnlijk als de interne poort en dit voor  verschillende locale ip adressen.

Dit was eigenlijk wat ik in mijn eerst post bedoelde maar op een ongelukkige manier uitgelegd :relaxed:  

daarom mijn vorstel van reset zodat hij de regels opnieuw zou moeten invoeren

Reputatie 6
Badge +3

Jouw antwoord was absoluut correct. Hij heeft ook maar een deel gepost op zijn screenshot. Wanneer het om meerdere dubbele regels gaat is een reset aan te bevelen. Tenzij je verveelt en het manueel wil doen.

ja in die corona tijden zou je voor minder iets uitvinden om je niet te vervelen :slight_smile:

Reputatie 3
Badge

Dank jullie voor het meedenken.

Ik heb op de router ‘herinitialisatie’ gedaan. Daarna alles weer ingesteld.

Dan heb ik alle oude portforwardingen terug ingesteld en die werken.

Die poorten 6600, 6602,1935 stonden er al in.

Tot de module. Zoals je ziet heb ik een ander ip en poortnummer gebruikt. En nu zegt de router:

“”Gelijk porten met meervoudig host is niet toegelaten””.

Wat betekent dit?

 

dat heb ik reeds in mijn vorige post al beantwoord zie mijn eerste post na mijn startpost 

je wijst poort 8441 naar alle hosts toe (=int host 0.0.0.0 ) maar ook (nog eens) naar internal host 192.168.1.11

Reputatie 3
Badge

Sorry dat ik niet zo goed begrijp. Die terminologie is mij vreemd.

Maar het is eindelijk gelukt. Die int host 0.0.0.0 heeft geen rol gespeeld.

Ik zet bv een bewakingscam poort 8441 in de router.  Als ik uitlog en weer inlog staat die er dubbel in en krijg ik die foutmelding. Als je de dubbele verwijdert, kan je weer een poort toevoegen en dan werkt het wel.

Na nog wat strubbelingen met de module is het gelukt. Ik moest in de router beveiliging WPA2 verzetten naar WPA + WPA2.

De aangekochte module bedient een relayboard waarmee ik dingen in de tuin kan schakelen. Een windmolen, een fontein, een vuurtoren, spots. Wat doet een mens anders in lock-down?

Hartelijk dank!!!

Reputatie 6
Badge +3

De reden van die foutmelding is dat regel 5 en 6 dubbel zijn met hetzelfde poortnummer 8441. Dan krijg je die foutmelding van Gelijk porten met meervoudig host is niet toegelaten. Met alle hosts bedoelt Martin alle apparaten die draadloos of bedraad verbonden zijn met de bbox3 waar je poort 8441 openzet. Maar je had dit ook gedaan voor 1 toestel 192.168.1.11. Of je zet poorten open voor al jouw apparaten dan stel je gewoon bij int host 0.0.0.0 en de poorten of het IP adres van het apparaat meestal is dat een vast IP adres.

inderdaad dat was het wat ik bedoelde :slight_smile:

Reageer