Vraag

Portforwarding bbox 3V+


Ik ben aan het proberen om mijn gameserver terug bereikbaar te maken voor men vrienden, maar krijg de poorten niet open wat me wel lukte voor ik fiber had. Iemand een idee wat ik hier verkeerd doe?


This topic has been closed for comments

29 reacties

Reputatie 7
Badge +6
FW van wiV was de 235A. Dit is momenteel de standaard FW voor dit type toestel. Ik heb nu de laatste nieuwe 310A gepushed naar de b-box. Deze wordt nu uitgerold. (Er waren echter ook geen portforwarding bugs op de 235A)
Ik heb inderdaad de 310A al een poos op mijn bbox3v+
Af en toe gebeurt er wel eens iets vreemd met de bbox3V+ en is het nooit een slecht idee van als je zoiets ondervindt van de bbox3 even te resetten, gelukkig valt dit niet al te vaak voor!Bv ik moet zo ongeveer om de 2 of 3 maand de bbox3v+ even resetten omdat mijn usb stick geheugenstick niet meer kan aanspreken anders.Natuurlijk moet je dan wel iedere keer na een reset de zelf ingevoerde instellingen weer opnieuw invoeren.
Daarom zou het een goed optie geweest zijn moest de mogelijk ingebouwd geweest zijn om deze configuraties te kunnen opslaan en terug uploaden na een reset.


Als je van de duivel spreekt dan zie je zijn staart...
..

Ik wil juist een bestandje copieren naar de usb op mijn bbox3v+ en krijg een foutmelding dat die niet bereikbaar is !!!!!
@Martin : Bedankt voor uw hulp en sorry voor de duivel invloed ;)
@ThomasP : wat u hebt geschreven lijkt inderdaad zo:
Er zijn momenteel geen gekende problemen met portforwarding. Let wel op dat er geen NAT loopback is op de Sagemcom devices! Dit is geen bug maar een security reden. NAT loopback is namelijk een security risk. (Met NAT loopback ga je vanop een LAN device verbinden naar een ander LAN device, dmv het extern IP adres) Wil je dus testen of je portforwarding werkt en je je LAN device kan bereiken via je extern (WAN) IP, doe dit dan niet vanop je eigen LAN netwerk. 😉

Met de gewone Bbox3 kon het wel.
Mag ik u vragen hoe zou u volgende probleem aanpakken:
Ik heb op mijn laptop een klant die zich synchroniseert met mijn server.
Om dit te kunnen doen moet ik hem de server adress geven.
Toen gaf ik hem de externe IP adress+port en het werkte toen binnen en buiten mijn netwerk.
Nu werkt het slechts buiten.
Ik zou die graag de synchronisatie continu willen zien uitvoeren (binnen zoals buiten mijn netwerk).
Ik kan natuurlijk 2 verschillende synchronisatie laten uitvoeren. 1 met de lokale ip, de andere met de externe ip. 1 die werkt thuis, de andere buiten. Maar ik vind die oplossing niet optimaal omdat er zal altijd een van de 2 fouten melden.

Bedankt voor uw mening.