Vraag

Port mapping werkt niet op Proximus router

  • 29 August 2019
  • 5 reacties
  • 3958 Bekeken

Beste mensen,
ik ben bezig met een klein en leuk projectje lokaal maar ik wil nu mijn project op het internet zetten (de website) zou dat ik buiten mijn huis er ook kan. Dus ik wil port forwarding aanzetten. Ik heb al alles geprobeerd van websites en hun tutorials maar niks werkt misschien iemand wel een oplossing.

Hier zijn de stappen die ik al ondernomen heb:
  • router herstarten en uitlaten voor 5 seconden na het opslaan van de portmapping instelling
  • firewall poorten openen op Windows pc (poort 80) en daarna herstart
  • een statisch ip adres ingesteld op de router voor de hosting pc
  • mijn hosting software mamp opnieuw geĂŻnstalleerd
Maar na alle die dingen dat ik heb uitgeprobber krijg ik de response van "publiek ip adres (IPv4) took to long to respond" na ongeveer 5 seconden van wachten.

Hier onder kan je ook een foto zien van de configuratie in de router/modem:




Is er hier iemand waarbij het wel al succesvol is gelukt? En zo ja zou u mij dan kunnen zeggen hoe dat u dat hebt gedaan?

Bij wie werkt port mapping wel?


This topic has been closed for comments

5 reacties

zie zelfde onderwerp/probleem/reeds voorgestelde oplossingen... hier > klik hier
je kunt altijd ook een googelen op > 'hoe een website hosten vanop je computer'
Het port mappen op de bbox geeft geen problemen het is eerder weten welke poorten je moet openzetten om de service te kunnen aanspreken die bv op je pc draait.
zie ook > internet poorten openen op je server
Ik weet dat ik de poorten 80, 443 moet gebruiken maar dan noch werkt het niet.
bbox heropstarten na invoeren port mapping doe je best ook eerst eens.
probeer ook je de service te bereiken vanop een ander wan netwerk of bv via smartphone over mobiel netwerk.
Er moet natuurlijk een service draaien die kan antwoorden, bvb als je test bv via internet welke poorten openstaan, (bv met can you see me portchecker).
Tip; veel mensen met ervaring kun je ook vinden op het userbase.be/forum mss daar ook eens je licht opsteken/vraag stellen.
Reputatie 6
Badge +2
Tip; veel mensen met ervaring kun je ook vinden op het userbase.be/forum mss daar ook eens je licht opsteken/vraag stellen.
Als je niet naar Userbase gaat, komt Userbase naar jou 😀

Ik weet dat ik de poorten 80, 443 moet gebruiken maar dan noch werkt het niet.

Proximus sluit de poorten 23, 80, 443 voor particuliere abonnementen. Je mag dan nog zoveel portforwards instellen als je wilt, en de goede services draaien, daarmee alleen zal het niet helpen.

Je moet die poorten eerst deblokkeren via My Proximus:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_unblock_secu/particulieren/support/internet/veiligheid-en-bescherming/internetpoorten-en-beveiliging/internetpoorten-openen.html
Blij te horen dat je mij niet tegenspreekt â˜ș
Inderdaad daarom had ik deze link gepost hierboven (zie ook > internet poorten openen op je server) maar dat was mss voor topic starter minder duidelijk, daarom bedankt om dit te verduidelijken.