Vraag

Port Forwarding werkt niet!

  • 18 May 2018
  • 7 reacties
  • 1694 Bekeken

Beste,

Wij zijn onlangs overgestapt van Telenet naar Proximus en stellen vast dat we niets kunnen port forwarden, het is te zeggen, we kunnen wel port forwarden (gecontroleerd met open port check tool), maar we kunnen het publieke IP-adres niet pingen ("Request Timed Out") waardoor het dus onmogelijk is om bijvoorbeeld een lokale site te bereiken vanaf het internet.

Zouden jullie mij hier mee willen helpen?

Alvast bedankt,
Daan Hermans

7 reacties

Ter info: Dat heeft niks met port forwarding te maken dat je een ping time out krijgt als ik naar mijn wan ip adres van mijn bbox ping dan krijg ik ook een time out.
Maar dat wilt daarom niet zeggen dat je daarom geen server kunt aanspreken die je gepord forwarded hebt op je bbox.
Bedankt voor de info, maar het probleem is dat ik om de een of andere reden niet naar een website of server geraak vanuit de WAN poort, waarschijnlijk door deze ping error...
Sommige poorten zijn ook geblokkeerd
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_unblock_secu/particulieren/welkom-bij-support/internet/veiligheid-en-bescherming/internetpoorten-en-beveiliging/internetpoorten-openen.html
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_mapping/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/internetpoorten-openen-op-uw-modem.html
Beste,

Deze staat al op een lage beveiliging, maar ik gebrui zowiezo geen poort 80, maar 82 voor mijn webserver. Helaas wil dit niet werken...

Heeft iemand enige suggesties?
Heb je na het invoeren van de port mapping regels ook je bbox even heropgestart door deze 5sec stroomloos te zetten.
Spreek je uw webserver aan op je eigen net werk of via een ander, werkt het ook niet als je via uw mobile netwerk probeert bv.
Reputatie 7
Badge +4
(Dubbele post - te verwijderen.)
Reputatie 7
Badge +4
Er lijkt iets te zijn misgelopen met mijn antwoord, excuses voor de dubbele post... heb je dus de port forwarding uitgevoerd zoals hier beschreven?

Reageer