Vraag

Port forwarding werk blijkbaar niet?

  • 18 July 2018
  • 4 reacties
  • 468 Bekeken

Beste,

ik zou graag mijn eigen game server op het internet zetten. Voor deze luister ik lokaal op poort 54000 naar binnenkomende UDP-connecties. Op het lan reageert de server. Nu wil ik die ook op het internet zetten, en heb begrepen dat je hiervoor een port forwarder moet instellen op je modem. Ik heb hiervoor om te testen een webserver opgezet, die luistert naar tcp-poort 80, maar dit blijkt niet te werken. Kan iemand mij hiermee helpen? Ik heb ook de poorten 80, 443 etc open gezet via myProximus want die staan standaard dicht. Wat kan ik nog meer proberen?

Dank bij voorbaat.

4 reacties

Soms werkt het ook dikwijls maar pas nadat je de bbox even heropstart (stroom 5sec onderbreken) na het invoeren van de forwarding regels op de bbox.
mss vind je hier ook al wat info >
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_mapping/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/internetpoorten-openen-op-uw-modem.html
Nee, ik heb de forward regel ingesteld, de bbox heropgestart, en nog steeds niet bereikbaar. ik heb ook even alle firewalls afgezet, hoewel ik er ook een regel voor toegevoegd had. ik ben echt ten einde raad en weet niet meer wat ik moet doen.
probeer je die server te bereiken vanuit je eigen netwerk of op een ander netwerk bv kun je even proberen via mobiel netwerk met je smartphone bvb of het dan wel lukt, want nat loopback via de bbox schijnt soms problemen te geven.
inderdaad, via mobiele data lukt het wel! Ik zal eens proberen van op het internet bij mijn broer, maar ik denk dat het zal werken. Ik ben tevreden, bedankt.

Reageer