Vraag

Port forwarding Loxone

  • 4 February 2018
  • 4 reacties
  • 1854 Bekeken

Ik heb Loxone domotica geplaatst. Een van de onderdelen is een intercom. Om de video van buitenaf te kunnen bekijken moet ik een port forwarden. Momenteel heb ik deze ingesteld op poort 83. Via de modem heb ik poort 83 geforward voor zowel TCP als UDP. Echter wanneer ik de app van buitenaf gebruik, krijg ik steeds een time-out en dus geen beeld. Langs de andere kant, als ik de poort check via https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ zie ik dat de poort gesloten is. Ik las dat de poort in principe enkel open is wanneer er ook een service is. Ik veronderstel dat de video niet constant een service uitzend, enkel wanneer dit geactiveerd wordt. Daarom heb ik een port listener geïnstalleerd - https://geekflare.com/create-port-listener-in-windows-or-linux/. Echter blijft de poort gesloten bij de port checker. Als ik via de opdrachten prompt een netstat -a uitvoer, komt de poort er wel bij, lokaal.

Kan iemand me helpen hoe ik de poor juist kan forwarden of hoe ik de fout in mijn opstelling vind? Ik ben zelf geen expert in deze zaken en weet het niet meer wat ik nu nog kan doen. Alle tips of oplossingen zijn welkom.

This topic has been closed for comments

4 reacties

poort 83 zou inderdaad geen probleem mogen zijn volgens deze lijst :
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_unblock_secu/particulieren/welkom-bij-support/internet/veiligheid-en-bescherming/internetpoorten-en-beveiliging/internetpoorten-openen.html
maar heb je de bbox na het invoeren van je portforwarding regels ook een heropgestart door zijn spanning 30 sec te onderbreken.
Bijkomende info: ook ondertussen mss eens je licht opsteken/vraag stellen, op het bevriend forum userbase.be/forum
bijkomende info:
Public Start Port: gewenste poort invullen
Public End Port: gewenste poort invullen
Protocol: TCP en/of UDP
LAN start port: gewenste poort invullen
Local IP Address: voer het IP-adres in van het apparaat dat de port forwarding vraagt

PS: mss eens met een ander poortnummer proberen.

op https://www.loxone.com/enen/kb/port-forwarding/ lees ik o.a.
In order for the Miniserver to be accessible remotely we need to open up a port in the firewall of the router to allow controls traffic through to the Miniserver. There are three key aspects to port forwarding, internal port, external port and the device that the forwarding is associated with. As such there are typically two steps to setting up a port forward, and the first is setting up a port forwarding “rule”.
This could be for example, the external port 7878 is forwarded to the internal port 80 for both TCP and UDP communications.
This simply means that when a device connects to the router from the internet if it requests to use port 7878 then TCP and UDP protocol communications are forwarded (or redirected) through to port 80. Hence the name port forwarding or port redirection.
Ik heb hetzelfde probleem, poorten blijven dicht.
Ik heb bvb poort 7878 geforward naar LAN poort 80, op het IP adres van de LOXONE.
Bij telenet werkt dit gewoon. Kan hier een reactie op komen van proximus?
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Geert,

Best in dit geval contact opnemen op het gratis nummer 0800 22500.

Zij kunnen dit onmiddellijk in orde voor u maken.

Groetjes,Joël
Beste,

Ik zit met hetzelfde probleem.
Ik heb een proximus installatie en kan de miniserver niet vanop afstand bedienen of de installatie configureren/programmeren.
Ik heb over de laatste dagen al meermaals met jullie gebeld.
Gisteren heeft iemand van proximus poort 80 opengesteld vanop afstand en diende ik mijn modem te resetten. Vandaag heb ik dit zelf gedaan via myproximus en moest ik hem herstarten, maar mocht ik deze niet resetten.
Het werkt echter nog steeds niet.
Kunnen jullie mij hiermee helpen aub?