Vraag

Port forwarding bbox3

  • 25 May 2018
  • 8 reacties
  • 1183 Bekeken

Ik krijg enkel toegang tot mijn NAS als ik hem als DMZ definieer, maar port forwarding werkt spijtig genoeg niet. In het forum heb ik geen oplossing gevonden spijtig. Het gaat niet om 80, 443, etc., hoewel ik die reeds opengezet heb op myProximus.

8 reacties

Ter info : poorten die je niet kunt openen >https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_unblock_secu/particulieren/welkom-bij-support/internet/veiligheid-en-bescherming/internetpoorten-en-beveiliging/internetpoorten-openen.html

probeer ook eens door je NAS een vast IP adres te geven boven x.x.x.127 bv 192.168.1.130....
alles reeds zo ingesteld, is er meer info omtrent "bepaalde poorten hoger dan 1024"?
mss met enkele poorten boven 1024 proberen want zoveel zullen er ook niet zijn die gesloten zijn.
PS: ook interessant om weten > poorten boven 1024

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan voor SSH. Het systeem werkt perfect over LAN, maar vanaf ik wil verbinden via het modem IP adres, krijg ik de volgende error message:

ssh: connect to host my.wan.ip.address port 22: Connection timed out

De instellingen in de router staan op het juiste LAN IP, poort etc, maar we hadden geen idee wat het veld “Remote Host” moest zijn.

remote host mag “any” zijn 

Ter info: De standaard poort voor SSH-clientverbindingen is 22
je kan een nummer invoeren tussen 1024 en 32.767 om het standaard te wijzigen als je eens wilt experimenteren met andere poort.

je probeert mss via my.wan.ip.address:22  vanop je lokaal netwerk zelf 

Reputatie 1

heb zelfde vraag voor SSH, remote moet een ip zijn,  welke invullen?

What Is My IP? Quickly See My IP Address and My IP Location

Reageer