Vraag

Pop-up venster 'Proximus_Fon'


Hallo,

Mijn vraag: hoe kan ik het popup venster van 'Proximus_Fon' verwijderen en niet meer laten terugkeren op mijn imac computer?
Dit komt tot vervelens toe constant zomaar tevoorschijn.



En waarom komt dit popup venster telkens terug?

Met vriendelijke groeten,
CD

10 reacties

iedere keer je opnieuw verbinding maakt met Proximus-Fon komt die te voorschijn.
Ik gebruik persoonlijk Proximus_Auto_Fon op mijn laptop ipv Proximus_Fon en is nog veiliger ook.
Reputatie 4
Badge +1
en heb je ook de vink geplaatst bij "mijn gegevens onthouden", Neen denk ik, want dan zou telkens de verbinding verbreekt, je automatisch terug inloggen, zonder dat je het merkt (net als je een website opent die inlog vereist, en waarvoor je de gegevens hebt opgeslagen voor automatisch gebruik)
( of surf je met een browser die geen gegevens /passw opslaat bij connectie ander dan "secure" , zoals http sites (mijn firefox, laatste versie heeft die absurditeit sinds enkele upgrades !, en die sites waar ik het nodig heb weigeren aanmelding met https, dus telkens die onozele melding van FF bij aanmelden)
Ik laat nooit mijn gegevens / paswoord onthouden in de browser om de eenvoudige reden dat ik eens mijn laptop gestolen geweest ben en sindsdien doe ik dit niet meer. Maar iedereen doet er natuurlijk zijn goesting mee.
Trouwens waarom zou je nog Prox_Fon gebruiken als Prox_auto_fon bestaat, dan moet je niet meer inloggen.
Reputatie 4
Badge +1
@ martin
Auto_fon vereist zowel inlog met naam en paswoord als fon, tenzij je dit kan met een simkaart in smartfone of tablet..( en bij connectie die SIM aanduid als inlog methode)., op een pc kan dit niet, omdat er geen SIM inzit(, noch een windows, noch een mac) dus moet je de aanmelding anders hebben opgeslagen, (andere methode, incluis user en passw.)
Hoe kom je erbij dat auto_fon zou inloggen zonder eerst de inloggegevens te hebben opgeslagen ??, ruikt die dan welke user en paswoord er aan het klavier zit ?
Dat je op een laptop, zeker eentje die je meezeult geen paswoorden opslaat, daar kan ik inkomen, maar voor een home-pc ligt dat toch anders , of je moet een olifantengeheugen hebben om al die sites, inlognamen en paswoorden ban buiten te kennen !
zoals ze zeggen dat weet mijne kleine teen ook â˜ș
ik gebruik al jaar en dag , maw van zodra auto_fon bestaat op mijn laptop je moet niet perse een sim kaart hebben, het wachtwoord wordt inderdaad opgeslagen in de in je wifi settings zoals de andere die in de wifi lijst staan die je gebruikt hebt, en als je niet kiest voor vergeten dan kan inderdaad iedereen er op zonder inloggen, ik beperk zoveel mogelijk dat paswoorden onthouden worden uit veiligheid, ook omdat ik soms derden moet toelaten op mijn laptop om een wel bepaalde reden die er hier nu niet toe doet.
Het is natuurlijk niet omdat ik zo werk dat iedereen zo moet werken uiteraard
en dan heb ik nog een olifantengeheugen als het zo zit. đŸ€”
Maar nu ga ik toch slapen 😉
Wil er mij hier dan eens een verlichte geest een doenbare uitleg geven over hoe men die auto_fon kan gebruiken? 😁 Ik heb namelijk een mini-tablet ZONDER sim en de keuzes om zich aan te melden voor FON gebruik waren in dat geval eerder "beperkt" (ttz simpele FON of niks ...)

zie hier : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_fon_vs_auto_fon/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-fon-hotspot-wifi-hotspots/wat-is-het-verschil-tussen-smart-wifi-en-wifi-hotspots.html

.. en om maar iets te zeggen
quote
"...Surfen via Smart Wi-Fi kan alleen als uw gsm in een Pack zit en als u een toestel hebt met iOS, Android of Windows Phone. Is dit niet het geval? Surf dan via de Wi-Fi Hotspots...."
juist ja ... 🙄
Op mijn laptop moet ik in ieder geval maar gewoon voor auto-fon inloggen met de zelfde fon login(naam+wachtwoord) als voor fon.
Dus veronderstel ik dat dit dan toch ook zou moet lukken dan voor een tablet ook en niet alleen onder windows zoals op mijn laptop?
Of in 't kort is het ofwel
zich kenbaar maken via:
loginnaam en paswoord
of
sim gegevens.
Simpel gezegd .. geen sim kaart => simpele wifi FON via login .. einde verhaal.
Ondertussen lig ik al niet meer wakker van het zo geroemde verhaal "FON overal connectiviteit" ... Ik nam mijn tablet mee op een treinreis van Brussel naar Antwerpen kwestie van de vertragingen en de gemiste aansluitingen te kunnen inschatten ... veel surfen heb ik niet moeten doen op dat traject ... haha ... zelfs de uurregeling controleren zat er niet eens in ... millioenen hotspots jaja .. en net niet Ă©Ă©n bruikbare waar je bent ... bagger!
BTW .. voor de vraagsteller ... Diezelfde identieke web site zat ook vastgeplakt op mijn Samsung tablet ... Ik kon geen browser open doen of daar was ie ... alles er af gegooid ... opgeruimd staat netjes.
wel straf dat het alleen onder windows kan en niet op android?

Reageer