@Christiaan Ghijselinck
TIP: Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze de draad hier opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.
@Christiaan Ghijselinck
TIP: Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze de draad hier opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.
Is gebeurd ….
@Christiaan Ghijselinck
Ter info: het zal pas maandag zijn dat de PX forummedewerkers terug langskomen hier.
(tijdens het weekend blijft wel de helpdesk 0800 22 800 bereikbaar)
@Christiaan Ghijselinck probeer eens met de pop en relay te veranderen in pop.proximus.be en relay.proximus.be .
mails via compaqnet.be zijn nog steeds ondersteund door Proximus maar hun servers herkennen de instellingen pop.compaqnet.be en relay.compaqnet.be niet meer sinds een interne update bij Proximus vermoed ik . ( in het verleden zelfde probleem met belgacom.net , busmail.net enz.. gewoon pop en relay veranderen in proximus.be was de oplossing)
@Christiaan Ghijselinck probeer eens met de pop en relay te veranderen in pop.proximus.be en relay.proximus.be .
mails via compaqnet.be zijn nog steeds ondersteund door Proximus maar hun servers herkennen de instellingen pop.compaqnet.be en relay.compaqnet.be niet meer sinds een interne update bij Proximus vermoed ik . ( in het verleden zelfde probleem met belgacom.net , busmail.net enz.. gewoon pop en relay veranderen in proximus.be was de oplossing)
pop.proximus.be reageert op een “ping” , maar die mail server accepteert mijn login en paswoord.niet. De proximus.be mail servers blijken de accounts van compaqnet.be niet overgenomen te hebben. Personen kunnen dus mij niet via name@compaqnet.be bereiken. Een ping naar pop.belgacom.net werkt trouwens nog wel. Het lijkt me meer op een DNS probleem. De domein namen pop.compaqnet.be en relay.compaqnet.be bestaan niet meer op het internet , net of je zoudt pingen naar iets onbestaands zoals www. dingsboems.com , en dat pas sinds gisteren donderdag.
Kan er hier iemand eens een ping naar pop.compaqnet.be uitproberen ? Je hoeft alleen maar een Command Prompt window ( de DOS box zoals die vroeger genoemd werd ) te openen en daarin het commando
>ping pop.compaqnet.be
ingeven en doorsturen. Doe eens hetzelfde voor pop.belgacom.net en eventueel voor pop.skynet.be om al dan niet het verschil in het antwoord te zien.
Dank bij voorbaat.
>ping pop.compaqnet.be
Ping request could not find host pop.compaqnet.be. Please check the name and try again.
----------------------------------------------------------------------------
>ping pop.belgacom.net
Pinging rmail-int-pop-belgacom-prd.gslb-tc2.proximus.be [195.13.7.86] with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Ping statistics for 195.13.7.86:
Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),
----------------------------------------------------------------------------
>ping pop.skynet.be
Pinging pop.skynet.be e195.238.20.70] with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Ping statistics for 195.238.20.70:
Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),
Bedankt ! !
Dat “Ping request could not find host pop.compaqnet.be” is wat ik ook krijg, Het probleem is dus wel degelijk de domein naam die niet meer op het internet bekend is.
Probleem Is nu blijkbaar opgelost !
NIEUW probleem met de pop.compaqnet.be accounts
Sinds voorbije nacht worden mijn inloggegevens ( gebruikersnaam en/of paswoord ) gewijgerd. Dat is het geval met mijn beide compaqnet accounts die ik gebruik. Via Web mail heb ik nog steeds toegang. Ik beschik over 2 PC’s van waar ik compaqnet emails kan afhalen. Op beiden lukt dat niet meer , en ik acht het onwaarschijnlijk dat op beide PC’s mijn inloggevens plotseling tezelfdertijd verstoord zouden zijn.
@Christiaan Ghijselinck Dus als ik het goed lees zijn er geen problemen als je inlogt via de webmail?
Inderdaad , geen problemen via webmail. Maar dus wel via pop.compaqnet.be:110 . Nu , als het niet opgelost geraakt of er steeds maar problemen optreden zoek ik wel alternatieven. Inloggen m.b.v. een email client op Gmail via 2-step-verification werkt “altijd” . …
Vergeten te vermelden dat er geen problemen zijn om in te loggen op pop.skynet.be:110 en pop.belgacom.net:110 . Alleen op mijn beide pop.compaqnet.be accounts worden de inlog gegevens geweigerd.
Ik heb hetzelfde probleem. Hopelijk wordt het snel opgelost. Weet iemand hoe we dit bij proximus kunnen aankaarten?
Ter info: Door de PX forummedewerkers maandag (als ze hier terug langskomen) die dit aan de bevoegde specialisten kunnen doorgeven.
@SergeMoreno @Christiaan Ghijselinck Kunnen jullie in je profiel het betreffende compaqnet-mailadres toevoegen zodat ik dit kan laten nakijken ?
Gevraagde privégegevens in je forumprofiel plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.
Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).
@SergeMoreno @Christiaan Ghijselinck Kunnen jullie in je profiel het betreffende compaqnet-mailadres toevoegen zodat ik dit kan laten nakijken ?
Gevraagde privégegevens in je forumprofiel plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.
Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).
‘k Heb mijn beide compaqnet mailadressen onder “Ticket ( privé )” ingegeven. Ik vind elders geen tekstveld “privé”. Jouw forumprofiel link meldt “pagina niet gevonden”.
De link hierboven is blijkbaar niet correct, deze zou moeten werken → ForumProfiel
je zegt : Ik vind elders geen tekstveld “privé”
Er werd bedoeld de tekstvelden waarbij ook de aanduiding (Privé) naast staat.
Nu pas reactie gezien. Ik heb het toegevoegd. Let wel op smartphone en op webmail: geen probleem. Enkel op PC het probleem van zogezegd foute login
Voor het account Compaqnet (serge.moreno) kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. Er is een onjuist wachtwoord ingevoerd. De volgende keer dat er berichten worden verzonden of ontvangen, moet een gebruikersnaam en wachtwoord voor dit account worden ingevoerd.
Serverfout: 0x800CCC90
Reactie van server: -ERR invalid user name or password.
Server: 'pop.compaqnet.be'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC92
Protocol: POP3
Poort: 110
Beveiligd(SSL): Nee
De link hierboven is blijkbaar niet correct, deze zou moeten werken → ForumProfiel
je zegt : Ik vind elders geen tekstveld “privé”
Er werd bedoeld de tekstvelden waarbij ook de aanduiding (Privé) naast staat.
Klopt , jouw ForumProfiel werkt. De andere “privé” velden zijn zo specifiek dat ik ze niet wil besmeuren met een email adres. Ik log hier trouwens in via “MyProximus” en een @skynet.be mail account.
Mijn compaqnet.be email accounts werken nog steeds niet. Ik ga ze laten “uitdoven” ….
p.s. Ik krijg net dezelfde foutmeldingen 0x800CCC90 en 0x800CCC92 zoals Serge hierboven meldt. Het zal wel iets met het wijzigen/toelaten van “stuffing” bytes ( end-of-line , carriage-return e.d. ) te maken hebben die door oude email programmas doorgestuurd worden en nu niet meer geaccepteerd worden ( dit is maar een “gevoel” , een gok ) .
@Christiaan Ghijselinck @SergeMoreno Kunnen jullie eens proberen met imap.proximus.be en relay.proximus.be ipv met de gegevens van compaqnet? Zo kon Luc zijn probleem hier oplossen. Als dit niet helpt laat ik het verder nakijken.
@Christiaan Ghijselinck @SergeMoreno Kunnen jullie eens proberen met imap.proximus.be en relay.proximus.be ipv met de gegevens van compaqnet? Zo kon Luc zijn probleem hier oplossen. Als dit niet helpt laat ik het verder nakijken.
Het werkt ! Betekent dir dat jullie de pop.compaqnet.be niet meer in gang gaat willen krijgen ? Ik vind werken met IMAP minder elegant dan met POP ( en moest port 993 ook nog eens in mijn NAT “proxy server” PC mappen )
Ik krijg wel regelmatig communicatie fouten ( error : 800ccc0f )
UPDATE : Het werkt niet meer nadat ik mijn inlog gegevens wijzigde naar mijn tweede account ( naam2@compaqnet.be + paswoord ). Als ik nadien terug de gegevens van mijn eerste account instelde , werkte dit ook niet meer. Fourmelding : 800ccc0f of 800cccd1 ( = login rejected ) en ook nog 800ccc03
UPDATE : Het werkt niet meer nadat ik mijn inlog gegevens wijzigde naar mijn tweede account ( naam2@compaqnet.be + paswoord ). Als ik nadien terug de gegevens van mijn eerste account instelde , werkte dit ook niet meer. Fourmelding : 800ccc0f of 800cccd1 ( = login rejected ) en ook nog 800ccc03
SORRY , al wat ik hierboven schreef is het gevolg van fout ingegeven paswoorden. Mea Culpa. Het werkt dus wel degelijk , ook het wijzigen van de inloggegevens en dus het switchen tussen verschillende accounts.
Blijkbaar werkt die imap.proximus.be voor alle Proximus email accounts. Het werkt alleszins voor xxx@Belgacom.net en xxx@Skynet.be accounts.
Ik zou het bijzonder interessant vinden moest imap.proximus.be gelijkaardig als POP SSL server werken via port 993 …