Vraag

poorten open stellen

  • 17 February 2020
  • 36 reacties
  • 1984 Bekeken

Dag iedereen 

Ik zal beginnen met het begin een tijd geleden krijg ik iedere keer via het spel “Apex Legends” de melding in de rechter boven hoek op mijn playstation dat ik “packet loss” heb. ik heb vervolgens mijn ps4 terug in fabrieks instellingen gezet updates gedaan. maar dit hielp allemaal niet. Ik heb toen contact opgenomen met EA help die hebben mij een test laten runnen die te zien is in de foto,s. Hier uit hebben ze kunnen afleiden dat bepaalde poorten niet open staan die wel moeten openstaan. Dan heb ik contact opgenomen met proximus over dit probleem. Zij hebben mij verwezen naar hun website waar een verouderde versie van toegangspoorten staat! Dit kan ik dus niet gebruiken heb dan ongeveer 11 keer gebeld voor gemiddeld 30min. Om nu uiteindelijk het antwoord te krijgen dat ik naar het forum moet komen. Weten jullie of het nu is omdat deze poorten niet open staan en hoe zet ik die poorten open in de foto is te zien wat ik zie op mijn scherm. En welke poorten ze vragen open te stellen en als je het antwoord weet wil je dan gedetailleerd vertellen hoe ik alles moet invullen want bv op de foto zeggen ze dat bv.1024-1124 moet openzetten maar wat moet ik dan invullen bij LAN-poort en als ik daar niets invul gaat dit niet. Ik wil de persoon die mij helpen al zeer veel bedanken!

links onder is de waarschuwing die ik krijg
dit is de test die ea me heeft laten uitvoeren
dit zijn de poorten die ik moest openstellen
en dit is de nieuwe geupdate versie van toegangscontrole waar ik niet weet wat ik bij lan moet invoeren als er meerdere poorten moeten worden opengesteld zoals 1024-1124 want niets invullen gaat niet

 


36 reacties

mss helpt dit u al iets verder:

  Portforwarding PS4 te configureren in de configuratie van de User interface van de B-Box 3:

surf naar http://192.168.1.1 inloggen als User en het User wachtwoord staat op een sticker van je bbox
https://portforward.com/playstation-4/ 
(klik op access control,port mapping wanneer je ingelogd bent op 192.168.1.1)
Om die port mapping te doen moet je ook een vast IP adres instellen op jouw PlayStation 4.
Je gebruikt best een IP adres vanaf 192.168.1.128 tot 192.168.1.254.
Dat IP adres voer je in bij internal host.

Maar als je kijkt naar de laatste foto wat moet ik dan invoeren bij LAN-poort

 

Reputatie 6
Badge +3

Jammer genoeg moet je dit als volgt instellen bij externe poort start en einde moet je 2 keer hetzelfde invullen dus 1024-1024 en LAN poort 1024 en zo doorgaan tot je aan 1124 gaat.Het is vervelend maar dat is de enigste manier hoe dat Proximus dit toelaat.

@familievandesype zou dit bij zowel de sagemcom als de technicolor het geval zijn en zelfs nog straffer bij iedereen het zelfde zijn want weet je nog het terug springen naar wifi kanaal 1 dat telt blijkbaar ook niet voor iedereen zelf met de zelfde software versie, dus best altijd eens proberen en als het niet lukt dan kun je nog altijd de poort reeks één per één invoeren.

@familievandesype zou dit bij zowel de sagemcom als de technicolor het geval zijn en zelfs nog straffer bij iedereen het zelfde zijn want weet je nog het terug springen naar wifi kanaal 1 dat telt blijkbaar ook niet voor iedereen zelf met de zelfde software versie, dus best altijd eens proberen en als het niet lukt dan kun je nog altijd de poort reeks één per één invoeren.

martin ik begrijp niet zo goed wat je hier mee bedoeld ? iets meer uitleg zou nuttig zijn.

Reputatie 6
Badge +3

@familievandesype Normaal gezien is dit zowel voor Technicolor als Sagemcom het geval. Ik begrijp niet waarom Proximus daar niet aan gedacht heeft om ook een range te kunnen openzetten aan de LAN zijde. Dat van het kanaal kan liggen aan een bepaalde combinatie van hardware revisie, want normaal gezien is de software versie gelijk voor beide modellen Technicolor en Sagemcom. Ik denk nu dat er nog enkel B-Box V3+ gemaakt worden door Sagemcom. 

want normaal gezien is de software versie gelijk voor beide modellen Technicolor en Sagemcom

Ben je daar heel zeker van?

Jammer genoeg moet je dit als volgt instellen bij externe poort start en einde moet je 2 keer hetzelfde invullen dus 1024-1024 en LAN poort 1024 en zo doorgaan tot je aan 1124 gaat.Het is vervelend maar dat is de enigste manier hoe dat Proximus dit toelaat.

Dat wil dus zeggen dat ik 3 DUIZEND poorten moet openstellen ? zoals te zien op de te openstellen poorten!

 

ik heb nog altijd geen oplossing voor mijn probleem ik kan on mogelijk 3 duizend poorten manueel intikken.

Er staat nergens bij wat ik moet invullen bij LAN-poort iemand van proximus help!

Reputatie 7
Badge +4

Tenzij Proximus medewerkers bovenstaande info zouden tegenspreken (poorten in Bbox dienen individueel en kunnen niet per “range” te worden opengesteld), lijkt het mij aangewezen dat u achter uw Bbox een eigen router implementeerd die dergelijke functionaliteit wel biedt

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_router_install/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/uw-priverouter-instellen-als-draadloze-router.html

&

bv.

https://www.linksys.com/us/support-article?articleNum=136656

https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7530/knowledge-base/publication/show/34_Portforwarding-in-FRITZ-Box-configureren/

 

 

Reputatie 6
Badge +3

@Gevaert Nancy  : Helaas is dit het geval. Ik heb het ook mogen ondervinden voor een streamingdienst. Het kan enkel maar geïmplementeerd worden door Proximus in een firmware upgrade zodat je aan de LAN zijde ook een range kan openzetten. Ik had een voorbeeld gegeven hoe dit in te geven: Je moet altijd 3x hetzelfde invullen dus zowel externe poort start,externe poort einde en ook bij LAN poort. De enigste mogelijkheid is zoals M_016 zei een eigen router aankoppelen. Er is 1 mogelijke oplossing maar dan laat je ook al het verkeer toe is een vast IP adres toekennen aan jouw PS4 : inloggen op de webinterface: 192.168.1.1,Access Control,Firewall en dan bij DMZ host het IP adres van jouw PS4 selecteren en op ok drukken om te bewaren.

 

@Martin : De softwareversie is enkel maar gerelateerd aan de GUI versie. Het kan zijn dat er kleine verschillen zitten tussen Technicolor en Sagemcom maar dat zal niet heel veel zijn. De bedoeling van Proximus was gewoon een voldoende stock te hebben.

Reputatie 7
Badge +4

&

indien u geen gebruik zou maken van Px TV decoders kan u eventueel ook zonder BBox = rechtstreeks gebruik maken van een AVM Fritzbox xdsl modem/router type 7530, 7590, … (internationaal/belgië)

succes

Ik snap het niet goed, moeten de dan voor de PS4 zoveel poorten open gezet worden en van anderen die hier al op het forum gepasseerd gepasseerd zijn ivm met PS4, daar heb ik niks over gehoord dat dit een probleem geeft ????.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin 

https://portforward.com/apex-legends/

eerlijk ik weet het niet, misschien is daarover duidelijkheid terug te vinden op PS4 en/of gaming fora ...

 

Ofwel moet ik mij vergissen maar je kon toch vroeger een groep poorten invoeren op één regel of is dit dan maar met bepaalde bbox”en of met bepaalde software of hardware, eerlijk gezegd ik snap er niks meer van...

Reputatie 6
Badge +3

Je moet een aantal poorten openzetten voor de online game service van Playstation andere console plus ook specifieke poorten om games te kunnen spelen. Aan de LAN-zijde/internal port kan je geen range instellen. Dat is het probleem voor de games moet je de range voor beide zijden aanpassen.

hoe komt dat dan dat de klachten hier op het forum ivm games, ps4 enz …, in het verleden nooit over het niet kunnen instellen van een range, is toch raar nee?

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb altijd aparte regels moeten maken voor de Nintendo Switch om een hogere snelheid te halen en een betere NAT zie dit artikel: https://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a_id/22455/~/troubleshooting-issues-related-to-nat en hiervoor Playstation: https://gamer.nl/artikelen/achtergrond/hoe-stel-je-het-juiste-nat-type-in-op-je-ps4/ Voor mijn streaming werkt het enkel door regels aan te maken in port forwarding. Het is niet zwart of wit.

Reputatie 6
Badge +2

Dat is toch zo op bijna elke router, dat je aan de LAN-zijde/internal geen range kan instellen?

Dat is gewoon om fouten te vermijden, want de range aan de LAN zijde moet exact hetzelfde aantal poorten hebben als de range aan de WAN zijde.

Je moet alleen de beginpoort instellen, en de router telt dan automatisch het aantal poorten die je aan de WAN-zijde/external hebt ingesteld. Waarom zou dat bij de B-box anders zijn?

Bijvoorbeeld:

external begin poort: 1024

external eind poort: 1124

LAN poort: 1024

 

Dat is wat ik ook dacht en vroeger ook zo gelezen heb, want anders kan hij niet meer weten naar wie (welke poort) hij de binnenkomende externe pakketjes moet sturen, daarom dat ik hier die uitleg op den duur niet meer kon volgen.

In ieder geval met de bboxen vroeger, nog voor dat de bbox3v uitgekomen is was dit geen probleem om een range in te stellen,  alleen zoals ik reeds aangehaald heb, waren er die melden dat ze nadat een regel met een range ingevoerd hadden in de port mapping, toch eerst moesten de bbox herstarten of anders werkte het niet,  maar dat probleem deed zich ook weer niet niet bij iedereen voor (mss omdat hun bbox een andere software versie , andere hadware versie…. ) .

Reputatie 6
Badge +3

@philippe_d  : De reden waarom ik dit zei is de volgende, in game consoles is er ook zogenaamde NAT test om de kwaliteit te bepalen van uw netwerkverbinding. Wanneer je een hele range openzet extern en enkel de beginpoort aan de LAN zijde dan blijf je een zeer slechte NAT score hebben. Doe je dit zoals ik zei dan krijg je een goede NAT score.

hoe is dat te verklaren dan, want die range staat toch ook open aan LAN zijde, als je de beginpoort aangeeft zijn de andere poorten met  de zelfde range toch ook open toch precies of je zou de start en end aan de LAN kant aangeven ?

Reputatie 6
Badge +3

Ik kreeg enkel maar een betere NAT waarde wanneer ik het volgende deed:  external start,external end,LAN alle 3 hetzelfde poortnummer tot dat je de noodzakelijke range had opengesteld. Wanneer ik extern de hele range instelde en enkel bij LAN de beginpoort bleef ik dezelfde slechte NAT waarde krijgen. Ik spreek maar enkel over eigen ervaring.

zou dit dan iets met je bbox kunnen te maken hebben mss! typisch voor bbox3v ?

correctie: ik bedoelde met uw bbox3V ipv van bbox3v+, bij deze heb ik dit hier aangepast!

Reageer