Vraag

poorten 80 en 443

  • 28 August 2020
  • 5 reacties
  • 496 Bekeken

Ik ben nieuwe klant sinds enkele dagen, maar kan nog steeds de poorten 80 en 443 niet openen. Ik heb zelf een router achter de Bbox staan die een 2de pppoe sessie start. Alle poorten staan open, muv 23, 80 en 443.

Reeds enkele malen naar de helpdesk gebeld, maar het enige wat ze daar kunnen doen is mij verder verwijzen naar hun ict dienst, maar de factuur hiervan zal volgen...

Ik heb begrepen dat je deze poorten op my proximus open dient te zetten, maar als ik inlog op my proximus en op internet maxi klik, krijg ik steevast “oeps er heeft zich een technisch probleem voorgedaan”

 


5 reacties

maar dat moeten ze toch van proximus uit toch ook kunnen openen

heb je al eens geprobeerd via je laptop bvb via een browser → http://myproximus.be 

of je er zo niet aan kunt.

PS: Iemand van prox zelf komt hier niet langs in het weekend, wel helpcenter 080022800 blijft bereikbaar tijden weekend (de laatste tijd soms wel heel lange wachttijden)

Dacht ik ook, maar daar kunnen ze mij dus niet verder helpen blijkbaar.

Via de app op de gsm geprobeerd en via myproximus.

 

 

Ik kan ook geen enkele andere dienst aanpassen, TV niet en ook geen opties van de mobiele diensten.

Wat ik ook vreemd vind is dat er 2 maal een flex netflix op mijn producten te zien is. Is dit normaal?

 

ik heb dit een tijd geleden ook voorgehad dat dit dubbel stond maar na een tijd is dit vanzelf in orde gekomen.

In ieder geval kunnen ze u maandag wel hierbij verder helpen dan zorgen zij ervoor dat dit de betrokken bevoegde dienst nagekeken wordt.

Badge +4

Heb je al eens gekeken in my proximus → internet maxi → Bekijk en configureer opties → → instellingen

Standaard zijn de poorten 80, 443 en 23 geblokkeerd

Beveiliging van uw modem

Sommige software en randapparatuur vragen soms om een poort te openen. Hierdoor maakt u uw netwerk mogelijk kwetsbaarder voor extern verkeer. Proximus raadt u aan om te kiezen voor een hoge beveiliging.

Lage beveiliging:
Inkomende poorten 80, 443 en 23 zijn open

Hoge beveiliging:
Inkomende poorten 80, 443 en 23 zijn geblokkeerd

 

Maar een tijdelijk probleem kan proximus wel bekijken, mogelijk is uw profiel op MyPx nog niet volledig ingesteld en kan je daar door nog niet veel aanpassen….

De rechtstreekse link is → https://www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Products__/details/Internet#settings

 

 

Reageer